کد خبر 1233853
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
۱.۵ میلیون نفر در خراسان رضوی رای دادند

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار و عملکرد دستگاه‌های احراز هویت تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بیش از ۱.۵ میلیون نفر در این استان با حضور در شعب، رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، محمدعلی نبی‌پور روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، مختصر مشکلات مربوط به اختلال در فرآیند رای‌گیری، که صبح امروز بروز یافت،  رفع شده است و در کنار صندوقهای الکترونیک رای‌گیری، صندوق های سنتی نیز در شعب مشهد فراهم شده است.

وی گفت: از اینکه برخی شهروندان مدتی برای رای دادن معطل شدند از آنان عذرخواهی می کنیم اما با وجود معطلی ها مردم در شعب رای گیری مانده و رای خود را به صندوق انداختند.

نبی پور ادامه داد: طبق تجربه ادوار پیشین، اوج حضور مردم در شعب رای‌گیری، بعد از غروب آفتاب و به شکل ازدحام برای رای دادن خود را نشان می دهد، لذا رای گیری دستی و سنتی با تعرفه کاغذی را در انتخابات شورای شهر مشهد عملیاتی کردیم که البته از قبل تمهیدات لازم برای نیاز احتمالی به استفاده از روش سنتی و کاغذی پیش بینی شده بود.

وی گفت: مجوز فرایند تلفیقی انتخابات توسط وزارت کشور صادر شده است.

نبی پور گفت: به دلیل مصادف بودن روز رای گیری با ایام دهه کرامت، زائران زیادی به مشهد آمده اند، لذا ازدحام سنگینی برای رای دادن در حرم مطهر رضوی شکل گرفت که با اعزام ۲ شعبه سیار به حرم حضرت رضا (ع) ماجرا را مدیریت کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رصوی افزود: دستور العملی برای تعیین نحوه سکونت در روستاها وجود دارد که بعضا با انتقاد اهالی بومی تعدادی از روستاهای استان مواجه شده بود که موضوع مرتفع شد، زیرا هر کسی که حتی سرمایه غیرمنقول در شهرهای کوچک دارد، می تواند در آنجا رای بدهد.

نبی پور با تاکید بر اینکه امروز در هیچ نقطه ای از استان قطعی برق نداشته ایم، گفت: کمبود کارت تعرفه در رای گیری الکترونیک، یکی از دلایل معطلی مردم در برخی شعب مشهد بود که به واسطه کمبود کارت و البته مشکل داشتن حدود ۲ هزار کارت، تعرفه ایجاد شد که در حال حاضر با تامین کارت جدید شمار کارتهای تعرفه انتخابات در مشهد به ۱۸ هزار رسیده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

در مجموع  ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت دارند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز در حال رقابت برای تعیین جایگاه یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 1
    خیلی کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس