رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به گزارش تخلفات انتخاباتی - کراپ‌شده

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از رسیدگی این کمیسیون به گزارش تخلفات انتخاباتی خبر داد؛ عمده تخلفاتی که از ساعات اولیه رای گیری گزارش شده مربوط به تاخیر در فرایند رای گیری است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعت ۷ صبح امروز که زمان آغاز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا بود، گزارش‌های متعددی از سراسر کشور به کمیسیون اصل ۹۰ در مورد عدم آمادگی صندوق‌ها مخصوصاً تا ساعت ۹ صبح واصل شد.

وی افزود: در  استان‌ خراسان رضوی حدود نیمی از صندوق‌ها تا ساعت ۹ هنوز راه‌اندازی نشده بود و در استان‌های دیگر هم مثل استان تهران، استان قم و استان مازندران گزارش‌هایی رسید که این گزارش‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و ما تماس‌های زیادی را از این استان‌ها داشتیم .

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار د اشت: تخلف‌هایی در مورد برگزاری انتخابات در کمیسیون ثبت شده که حدود ۴۰۰ تخلف انتخاباتی از صبح تا ظهر امروز در کمیسیون اصل ۹۰ به ثبت رسیده است که این تخلفات در مورد زمان شروع اخذ رأی، نبود تعرفه، نبود ناظر، نبود مهر نظارت و ... بود و در بعضی از مناطق هم به خاطر قطع بودن سیستم تعرفه‌های ارائه شده هولگرام نداشته است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون اصل ۹۰ با  توجه به اینکه وظیفه ما ورود در طرز کار دستگاه‌ها است در ارتباط با موضوع طرز کار وزارت کشاورز در برگزاری انتخابات لازم دیدیم که ورود پیدا کنیم و اختلالات ایجاد شده را مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی افزود: ضمن اینکه به کلیه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات خداقوت می‌گویم امیدواریم اختلالات ایجاد شده با سرعت برطرف شود و شرایط برای برگزاری یک انتخابات به ویژه با  توجه به خاص کرونایی داشته باشیم تا مردم ما با کمترین معطلی بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند و در صف‌های طولانی خسته نشوند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: با توجه به ارتباطاتی که از سراسر کشور داریم در حال جمع‌آوری گزارشات از نحوه برگزاری انتخابات هستیم و گزارش مربوط به این موضوع را در اسرع وقت در کمیسیون آماده خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس