کد خبر 1233735
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
حامیان هشت نامزد شورای شهر چالوس روانه زندان شدند

رئیس دادگستری چالوس با تکذیب خبر بازداشت یکی از نامزدهای شورای اسلامی شهر چالوس ، از شناسایی و دستگیری هشت نفر از حامیان نامزدهای شورای این شهر به اتهام تخلفات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش مشرق، بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی از ساعاتی پیش ادعای دستگیری یکی از نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر چالوس را به اتهام خرید و فروش رای منتشر کردند.

علی ادبی فیروز جایی عصر جمعه گفت که هیچ نامزدی دستگیر یا بازداشت نشده است و افراد دستگیر شده هم سردسته های گروه های تبلیغاتی برخی نامزدها هستند که بر اساس گزارش های مردمی و نیز سرکشی بازرسان ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات تبلیغات انتخاباتی شناسایی و پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

طبق ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها هر گونه تقلب و تزویر در انتخابات و اعمال خلاف این قانون و آئیننامه اجرایی، خرید و فروش رای ، رای با شناسامه دیگران و دیگر تخلفات انتخاباتی جرم محسوب می شود.

رئیس دادگستری چالوس اظهار داشت : بر اساس بررسی های اولیه ، متهمان دارای سابقه تخلف در این زمینه بودند و به هنگام دستگیری هم از آنان مقادیری وجه نقد هم کشف شد ضمن اینکه خودروهایشان نیز برابر قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

ادبی فیروجایی خطاب به شهروندان چالوسی افزود : تمامی اطلاعات منتشره در صفحات شبکه های اجتماعی پیام رسان رصد خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات در روز برگزاری انتخابات ، برابر قانون با کاربران فضای مجازی و نیز نامزد مدنظر شورای شهر و روستا برخورد قانونی خواهد شد.

پیش از این نیز برای پنج نفر از نامزدهای شورای اسلامی شهر چالوس به اتهام راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و رعایت نکردن قوانین تبلیغات انتخاباتی تشکیل پرونده شده بود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان رهبری در مازندران در حال برگزاری است.

طبق گزارش ستاد انتخابات شهرستان چالوس ، دست کم ۶۶ داوطلب شورای شهر در شهرهای چالوس ، هچیرود و مرزن آباد در این دوره از انتخابات برای کسب آرای بیشتر با همدیگر رقابت می کنند. 

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۱۷۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری برخوردار است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس