انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین انتخابات کشور است/ همه جهان امروز به انتخابات ایران نگاه می‌کنند/ امیدوارم حضور و مشارکت بالای مردم موجب مایوس شدن دشمنان شود/ دعوت دوباره از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای/ تاکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و صیانت از آراء در فرایند انتخابات

رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری را از مهمترین انتخابات کشور دانست و گفت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و از مردم درخواست می کنم که به مشکلات توجه نکرده و در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه پس از انداختتن رای خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: مردم ما به خوبی می دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزدها تا امروز نداشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای بدون تاخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که امروز وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.

دکتر روحانی افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و در استانهای مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تاثیرگذار است.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رای بدهند.

انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین انتخابات کشور است/ همه جهان امروز به انتخابات ایران نگاه می‌کنند/ دعوت دوباره از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای

رئیس جمهور تصریح کرد: ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

دکتر روحانی با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رای و صف های مردم در انتخابات ایران،گفت: با حضور خود در پای صندوق های رای کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

دانلود

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رای هم جابجا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 به ملت بزرگ ایران به خاطر اجرای انتخابات در روز مشخص بدون هیچ‌گونه تاخیری تبریک می گویم و خوشحالم از گزارشی که الان از ستاد انتخابات و از وزیر محترم کشور گرفتم،اولا از لحاظ امنیت در سراسر کشور الحمدالله ما حتی یک مورد ناامنی نداشتیم، این امنیت بسیار ارزشمند است. دوم مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی است که بحمدالله در همه حوزه‌های انتخابیه، پروتکل‌های بهداشتی را مراعات می‌کنند.

مرحله سوم، قدم به قدم الکترونیکی شدن انتخابات است که هر سال و در هر مرحله ما یک گام به پیش می‌گذاریم، همین الان هم در مانیتوری که پشت سر ما هست کاملا نشان می‌دهد که در سراسر کشور در استانهای مختلف چه تعداد افراد آمدند، حضور پیدا کردند و رای دادند، مساله احراز هویت یکی از مسائل مهمی است که الحمدالله به خوبی الان از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌گیرد و حتی رای و شمارش رای هم در بخش بزرگی از مراکز استانها توسط ماشین انجام می‌گیرد و مکانیزه است. انشاءالله امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات، رای، شمارش، همه اینها الکترونیکی شود که به شفافیت بسیار کمک خواهد کرد.

این انتخابات، انتخابات مهمی است علاوه بر اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستاها هم امروز انجام می‌گیرد، انتخابات میاندوره‌ای هم در بعضی از حوزه‌ها برای مجلس و مجلس خبرگان وجود دارد اما در عین حال در سراسر کشور انتخابات مهم ما، انتخابات ریاست جمهوری است. یکی از مهم‌ترین انتخابات در ۴ سال یکبار است که در کشور انجام می‌گیرد، با توجه به اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مشخص شده است.

باز هم می‌خواهم از مردم بسیار عزیز و خوب سراسر کشور درخواست و تقاضا کنم که امروز پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و به فردی که مورد نظر آنهاست در میان کاندیداها رای دهند، نباید مشکلات و مسائلی که از مراحل قبلی این انتخابات در ذهن مردم هست، از زمان ثبت‌نام تا امروز اگر مشکلی بوده آن مشکل را نباید مدنظر قرار بدهیم به هرحال انتخابات مهم است علیرغم آن مشکل باید باز هم پای صندوق انتخابات حاضر شویم و رای دهیم.

ای کاش ما هیچ مشکلاتی از روز ثبت‌نام تا امروز نمی‌داشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم اما مردم ما می‌دانند که این انتخابات برای کشور، برای سرنوشت خودشان، برای نظام جمهوری اسلامی ایران چقدر اهمیت دارد.

من فکر می‌کنم در دنیا فقط چند کشور هست که  انتخابات آنها مورد توجه همه جهانیان است والا اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند عمدتا فقط برای مردم خودشان اهمیت دارد اما چند کشور در دنیا هستند که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان هست و می‌خواهند بفهمند حضور مردم چگونه است و  فردی که منتخب است، چه کسی خواهد بود؟ یکی از آن کشورهای بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و در طول مدت این ۴۲ سال همینطور بوده، امروز هم همینطور است.

مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا و به صف‌های مردم برای ریختن آرای‌شان نگاه می‌کنند، انشاءالله کاری کنیم در این انتخابات بسیار مهمی که امروز در حال اجرا هست. دوستان ما در سراسر جهان، همه ایرانی‌ها و همه علاقمندان به این سرزمین و این نظام خوشحال شوند و دشمنان ما مأیوس شوند

امیدوارم مردم عزیز و بزرگوار ما به وظیفه ملی و انقلابی و دینی خودشان به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشد که مردم در پایان و نتیجه رای‌گیری بسیار خوشحال باشند انشاءالله.

فقط دو توصیه به همه دست اندرکاران، به همه استانداران، فرمانداران، بخشداران در سراسر کشور دارم، اول حفظ سلامت مردم است که همه مراعات کنند تا پروتکل‌های بهداشتی مراعات شود و در سایه انتخابات خدای ناکرده مشکلی برای سلامت مردم به وجود نیاید و دوم حفظ آرای مردم است. آرای مردم به خوبی حفظ شود و خدای ناکرده یک رای جابجا نشود همانطور که همیشه در همه انتخابات این چنین بوده، این دوره هم کاملا مراعات بشود برای اینکه حق‌الناس مراعات شود و همه آنچه که رای دادند نتیجه آرای خودشان را شاهد باشند. انشاءالله خداوند این روز را برای ما مبارک قرار دهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 1
    ملت شریف ایران اگر آقای رئیسی رأی نیاره بدونید که دولت بنفش تقلب کرده و بریزید تو خیابون .خخخخ
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    با زبان دعوت به انتخابات کن و با عمل ملت رو از شرکت در انتخابات بیزار کن نفاق که شاخ و دم نداره
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    به کوری چشم بنفش در انتخابات شرکت کردیم و به رئیسی بزرگوار رأی دادیم
  • شیردل IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    لعنت به تو رو..با اون دولتت که اخر کاری هم دست از خرابکاری بر نمیداری ،مردمو از عمد تو صف نگه میدارین که خسته بشن رای ندن!
  • بنده خدا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    الحمدلله رب العالمین و به کوری چشم دشمنان که تا الان هم شیطنت میکنند از روز اول ثبت نام تا امروز مردم پر شکوه تر از قبل در انتخابات شرکت کرده اند.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • پیمان IE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    روحانی زیر کولر گازی نشسته هی میگه جو سرده ، خوب یکم درجه اش را کم کن ، عقل که داری ... در ضمن اگر لطف کنید پاتان را از روی سیم دستگاه تعیین هویت بردارید اخلال در رای گیری مرتفع خواهد شد ...
  • پیمان IE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    2 0
    روحانی زیر کولر گازی نشسته هی میگه جو سرده ، خوب یکم درجه اش را کم کن ، عقل که داری ... در ضمن اگر لطف کنید پاتان را از روی سیم دستگاه تعیین هویت بردارید اخلال در رای گیری مرتفع خواهد شد ...
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    آیا مسولین خائن محاکمه خواهند شد ؟!
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    لعنت بر شیطان کذاب بنفش
  • ایرانی US ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    همه جهان به انتخابات ایران نگاه می کنند؟ شوخی می کنی؟ 90 درصد جهان اصلا نمی دونن ایران کجا هست و چی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس