کد خبر 1232798
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
مینی فوتبال

فدراسیون جهانی مینی فوتبال روز گذشته با ارسال نامه رسمی اعلام کرد تیم‌های ملی مینی فوتبال آقایان و بانوان ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ حاضر خواهند بود.

به گزارش مشرق، کریم مقدم رئیس انجمن مینی فوتبال با اعلام این مطلب گفت: مسابقات جام جهانی بزرگسالان بانوان و زیر ۲۳ سال آقایان از ۲۰ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری در شهر "کیف" پایتخت اوکراین برگزار خواهد شد و چنانچه هزینه‌های اعزام تامین گردد، این اولین حضور ایران در مسابقات جام جهانی مینی فوتبال خواهد بود.

وی افزود: از میان ۱۴۴ کشور عضو فدراسیون جهانی مینی فوتبال تنها ۱۶ کشور در جام جهانی حاضر خواهند بود که خوشبختانه بدلیل عملکرد موفق انجمن مینی فوتبال ایران در طول ۷ ماه گذشته، فدراسیون جهانی مینی فوتبال هر دو تیم ملی بانوان و آقایان کشورمان را برای حضور در این رویداد بسیار مهم انتخاب کرده است که این اتفاق تاریخی می‌تواند فرصت مناسبی برای نمایش توان بالای بازیکنان مینی فوتبال کشورمان در عرصه جهانی باشد.

رئیس انجمن مینی فوتبال با اعلام این مطلب که علاوه بر تیم ملی آقایان این نخستین حضور بانوان فوتبالیست ایرانی در مسابقات جهانی است افزود: حضور تیم ملی بانوان ایران با پوشش اسلامی در جام جهانی دستاورد بزرگی برای ورزش کشور خواهد بود، و بیش از این بانوان ایرانی در هیچ رشته فوتبالی (فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی) موفق به حضور در عرصه رقابتهای جهانی نشده بودند.

وی با بیان این مطلب که برای اعزام تیم‌های ملی مینی فوتبال کشورمان به جام جهانی به دو میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که اگر تا هفته آینده موفق به تامین آن نشویم فدراسیون جهانی یک کشور عربی را جایگزین ایران خواهد کرد، افزود : فدراسیون ورزشهای همگانی بودجه لازم برای اعزام تیم های ملی مینی فوتبال به مسابقات جهانی را در اختیار ندارد و امیدوارم با مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان و همچنین جذب اسپانسر ها بتوانیم برای نخستین بار در جام جهانی شرکت کنیم.

مقدم در پایان گفت: بر طبق اعلام فدراسیون جهانی مینی فوتبال تمام رقابت های جام جهانی ۲۰۲۱ اوکراین بصورت بین المللی پخش تلویزیونی خواهد شد و می توانیم بر روی پیراهن های تیم ملی در هنگام مسابقات لوگوی اسپانسر را درج نماییم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس