کد خبر 1232722
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
ارتش لبنان

بانک جهانی درباره فروپاشی مالی ارتش لبنان و تاثیر آن بر عملکرد سربازان هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الاخبار، بانک جهانی با هشدار درباره وضعیت مالی ارتش لبنان اعلام کرد که ارتش این کشور توسط یکی از بدترین سناریوهای مربوط به سقوط مالی از دهه‌های گذشته تاکنون تهدید می‌شود.

بانک جهانی اعلام کرد که بحران اقتصادی تاثیرات بی‌سابقه‌ای بر توانایی‌های عملیاتی ارتش لبنان دارد که منجر به قطع شدن حقوق سربازان و از بین رفتن روحیه آنها می‌شود.

ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در سخنانی در مارس گذشته هشدار داد که سربازان ارتش لبنان همانند سایر مردم این کشور از بحران اقتصادی رنج می‌برند.

همچنین وی صراحتا از رهبری سیاسی در این کشور انتقاد کرده و گفت، کشور فلج شده و تقریباً هیچ کاری برای حل بحران انجام نمی‌شود.

در همین زمینه یک مقام ارشد نظامی لبنان در گفت‌وگو با آسوشتیدپرس تاکید کرد که اوضاع اقتصادی روحیه سربازان لبنانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و ارتش وضعیت مناسبی ندارد؛ این در حالی است که ما وظایف زیادی از جمله حفظ ثبات داخلی داریم.

این منبع افزود، فرماندهی ارتش نگران تحولات اوضاع امنیتی لبنان است.

به گفته منابع آگاه قرار است که فردا فرانسه یک کنفرانس مجازی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی فوری برای ارتش لبنان برگزار کند. فرانسه هشدار داده که ارتش لبنان ممکن است در سایه شرایط نامطلوب اقتصادی نتواند وظایف خود را که برای ثبات کشور لازم است انجام دهد.

روز گذشته «نجاه رشدی»، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در شهر ژنو اظهار داشت: رهبران لبنان مسئولیت فوری در قبال مردم خود دارند اما مردم نیز انتظار حمایت دارند، این کشور به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برای رفع نیازهای اساسی هشت ماه آینده مردم خود نیاز دارد.

طبق گزارش کمیته اجتماعی و اقتصادی غرب آسیای سازمان ملل، نرخ فقر در سال ۲۰۲۰ در لبنان به ۵۵ درصد افزایش یافته و میانگین کسانی که از فقر شدید در این کشور رنج می‌برند، سه برابر شده و از هشت درصد به ۲۳ درصد رسید.

بانک جهانی اول ژوئن جاری بحران در لبنان را سخت‌ترین بحران جهان توصیف کرده و آن را در زمره سه بحران سخت تاریخ از اواسط قرن ۱۹ قرار داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس