همتی

برخی اخبار حاکی از این است که پدرخوانده های جریان اصلاح طلب به دنبال فشار بر همتی برای کناره گیری وی از رقابت های انتخابات هستند.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده یکی از دو  کاندیدای جبهه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز به نفع عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای این جبهه انصراف داد.

رسیدن اصلاح طلبان به اجماع برای حمایت از یک کاندیدا در روزهای گذشته مهمترین دستور کار این جناح بود که علی رغم برگزاری جلسات متعدد به نتیجه مطلب نرسید؛ برخی گروه‌های اصلاح طلاب حاضر به حمایت از همتی نشدند ولی برخی دیگر نظیر کارگزاران و افراد و اشخاصی مثل بهزاد نبودی پشت سر همتی قرار گرفتند.

با برگزاری آخرین جلسات مشورتی در میان این گروهها و پس از اینکه اقبال کمی به مهرعلیزاده شد، وی از این رقابت‌ها به نفع همتی کناره گیری کرد هرچند عدم اتفاق نظر روی همتی نیز به انشقاق در میان گروه‌های اصلاح‌طلب انجامید.

پس از انصراف مهرعلیزاده، برخی بزرگان اصلاح‌طلبان نظیر سید محمد خاتمی نیز با صدور بیانیه‌ای از کناره‌گیری وی به نفع همتی تقدیر کردند اما همزمان برخی پدرخوانده‌های جریان اصلاحات به دنیال برنامه دیگری مبنی بر فشار به عبدالناصر همتی برای کناره گیری از رقابت‌ها هستند.

هدف اصلی از این فشار، تاثیر گذاشتن بر میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای است و این افراد که پیش از این نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای کاهش میزان مشارکت تلاش می‌کردند، سعی دارند تا با کنار رفتن کاندیدای جناح اصلاح‌طلب این هدف را محقق سازند.

این در حالیست که میزان مشارکت مردم طبق آمارهای معتبر نسبت به ماه‌ها و هفته‌های گذشته بیشتر شده و در حال حاضر میزان مشارکت بیش از ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

هرچند احتمال اینکه عبدالناصر همتی بازی در زمین طراحی شده توسط این جناح رادیکال را بپذیرد کم است ولی تجربه سال‌های گذشته خصوصا انتخابات ۸۸ نشان می‌دهد پدرخوانده‌های جناح اصلاح طلب این بار به دنبال فتنه دیگری قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    اصلاحات با همتی که کارنامه خوبی از لحاظ ظاهری تو بورس و بانک مرکزی نداره نمیتونه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 2
    لحظه شماری میکنم این غلط ازشون سر بزنه. من براوردم برای نابودی اصلاحات ۱۰ سال اینده بود اما ظاهرا مثل ارباب اسراییل ( ۲۵ سال) اینا هم نمیخوان عمرشون به صورت طبیعی تموم بشه.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    مهرعلیزاده کجا به نفع همتی کنار رفت؟؟؟!!! او فقط انصراف داد!! متن انصراف او را دوباره بخوانید!!!
    • حمدرضا IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      مشرق! شما یه بار مطلب گذاشته ای که مهر علیزاده به نفع همتی کنار نرفته و یه بار هم در مطلب بالا سه بار مینویسی که مهر علیزاده به نفع همتی رفته کنار کجای کاری شما؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس