کد خبر 1231662
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
ناتو

سران پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه پایانی خود از احیای برجام حمایت کرده و این توافق را راه اطمینان یافتن از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سران ناتو در بخشی از بیانیه پایانی خود به برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

در این بیانیه آمده است: «ما متعهد هستیم که این اطمینان حاصل شود ایران هرگز یک سلاح هسته‌ای را توسعه نخواهد داد».

سران ناتو در این بیانیه با اعلام حمایت از برجام تاکید کردند: «ما از مذاکرات میان اعضای برنامه جامع اقدام مشترک و به صورت جداگانه با آمریکا برای دستیابی به بازگشت مشترک به اجرای برجام توسط آمریکا و ایران استقبال می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از هدف احیای مزایای عدم اشاعه هسته‌آی برنامه جامع اقدام مشترک و اطمینان یافتن از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم».

سران ناتو در این بیانیه گفته‌اند: «این موضوع بسیار حیاتی است که ایران با جلوگیری از هرگونه تشدید بیشتر، فضای این بحث ها را حفظ کند».

سران ناتو در این بیانیه ضمن حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: «ما از فعالیت نظارتی و راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می‌کنیم و این اقدام به اطمینان یافتن از پایبندی ایران به مقررات پادمان مربوط به پیمان منع گسترش و دیگر تعهدات کمک می‌کند».

در این بیانیه امده است: «احیا و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک می‌تواند مسیر را برای پرداختن به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای از جمله حمایت از رژیم عدم اشاعه هموار می‌کند».

سران ناتو در این بیانیه با مداخله در امور داخلی ایران، حمایت تهران از گروه‌های مقاومت در منطقه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما حمایت ایران از گروه‌های نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی از جمله از طریق تامین مالی، آموزش و اشاعه فناوری موشکی و تسلیحات محکوم می‌کنیم. ما ایران را فرا می‌خوانیم تا تمام فعالیت موشک بالستیک خود که در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بوده متوقف کرده و از آن خودداری کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس