کد خبر 1231418
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

کره محلی و ارگانیک از گذشته به عنوان یکی از مواد غذایی پرطرفدار ایرانیان میباشد. دسته بندی کره ها به صورت حیوانی و گیاهی بوده و ارزش غذایی کره های حیوانی برای سلامتی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم تا روش های گرفتن کره از ماست را برای شما آموزش دهیم.

روش های گرفتن کره از ماست

مصرف بیش از حد کره میتواند برای سلامتی زیان آور باشد اما اگر به صورت استاندارد مصرف شود چربی موجود در کره باعث افزایش انرژی مغز و بدن شده و باعث میشود تا خستگی طول روز به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند.در نظر داشته باشید که کره امروزه در کارخانه های لبنی به صورت پاستوریزه تولید شده و در فروشگاه های مواد غذایی عرضه میشود ولی این مدل از کره ها دارای مواد افزودنی بوده و حتی طعم و بوی بسیار متفاوتی با کره ارگانیک دارند. مصرف کره به صورت ارگانیک بسیار لذت بخش بوده و حتما اگر جزء افزادی هستید که به مصرف کره علاقه دارید پیشنهاد میکنیم با خرید یک دستگاه کره گیر برقی اقدام به تولید کره ارگانیک نمائید.

روش های تولید کره به صورت سنتی

در گذشته به دلیل نبود محصولات الکترونیکی از روش های سنتی برای تولید کره استفاده میکردند. مردان و زنان برای تولید کره در گذشته از پوست حیوانات استفاده میکردند که این روش بسیار زمان بر بوده و باعث میشود تا شخص نیروی زیادی برای تولید کره مصرف کنند.

روش های گرفتن کره از ماست با دستگاه کره گیر برقی

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز برخی از روش های قدیمی کاملا منسوخ شده  و تجهیزات الکترونیکی وارد بازار شدند. یکی از تغییرات بزرگی که در صنعت لبنیات به وجود آمد تولید دستگاه کره گیر بود که امروزه افراد بسیار زیادی در خانه با خرید دستگاه کره گیر خانگی اقدام به تولید کره ارگانیک میکنند. الیته در نظر داشته باشید که تولید کره نیازمند رعایت برخی از نکات میباشد که بتوان کره زیادی را از ماست گرفت و ما در این بخش تصمیم داریم به صورت کامل به بررسی این مورد بپردازیم.

برای شروع کار ابتدا باید از تمیز بودن دستگاه کره گیر به صورت کامل اطمینان حاصل نمائید. در نظر داشته باشید که بهترین راه پر کردن آب به مخزن و روش کردن دستگاه میباشد. با این روش موتور دستگاه گرم شده و برخی از قطعات نیز تمیز میشوند.

2. بعد از تمیز کردن دستگاه باید اقدام به تهیه ماست نماید. در نظر داشته باشید که کره به عنوان یک چربی بوده و هر چقدر میزان چربی موجود در ماست بیشتر باشد مسلما کره زیادی برای شما تشکیل میشود. به این نکته توجه کنید که ماست تولید شده از شیر گوسفند و گاومیش دارای چربی بالایی نسبت به گاو بوده و همچنین قیمت کره گوسفند و گاومیش هم گران میباشد.

روش های گرفتن کره از ماست

3.برای تولید کره ابتدا ماست را به داخل مخزن دستگاه کره گیر انتقال داده و به اندازه یک پنجم آن به داخل مخزن آب اضافه کنید. در نظر داشته باشید که حتما آب باید خنک بوده تا بتواند بتواند عمل کره گیری را با راندمان بالایی انجام دهد. برخی از افراد با اضافه کردن یخ به داخل مخزن کره به صورت کامل چربی ماست را به کره تبدیل میکنند.

4.بعد از اضافه کردن ماست و آب به داخل مخزن از محل دستگاه اطمینان حاصل کرده و دستگاه را به پریز برق متصل کرده و بعد از این کار دکمه روشن کردن دستگاه را فشار دهید و در این هنگام کارکرد دستگاه شروع میشود. اگر از دستگاه کره گیر با کیفیتی استفاده میکنید مسلما زمان کره گیر ی شما باید 45 دقیقه الی یکساعت طول بکشد. بعد از این مدت اگر درب دستگاه را بردارید باید کره های معلق بر روی دوغ را مشاهده نمائید.

5.برای جدا کردن کره از دوغ حتما یک تور را بر روی ظرفی گذاشته و سپس محتویات مخزن را به داخل ظرفی که توری بر روی در آن قرار دارد انتقال دهید. با این روش کره ها بر روی تور جمع شده و دوغ به داخل ظرف ریخته و کره آماده میباشد.

6. نطافت و تمیز کردن دستگاه بعد از هر دوره کاملا اجباری بوده و در غیر اینصورت دستگاه در دفعات بعدی به علت بوی بد غیر قابل استفاده میباشد.

فواید بی نظیر کره برای سلامتی

همانطور که گفتیم کره به صورت حیوانی و گیاهی بوده و اگر به صورت استاندارد حتی روزانه مورد استفاده قرار بگیرد هیچ زیانی برای سلامتی نداشته ولی به شرطی که کره کیفیت لازم را داشته باشید. کره های حیوانی دارای فواید بی شماری برای سلامتی داشته که این فواید عبارتند از :

تامین ویتامین بدن

ماست از شیر تولید میشود و به همین خاطر ماست دارای املاح معدنی میباشد. ویتامین A,E,D و ... چندین ویتامین موجود در ماست هستند که در هنگام تولید کره از ماست نیز این ویتامین ها در کره نیز وجود دارند. در نظر داشته باشید که تغذیه استاندارد باید به گونه ای باشد که ویتامین های روزانه برای بدن تامین شده و این نوع از ویتامین ها مصرف کره ارگانیک به بهترین شکل ممکن تامین میشود. در نظر داشته باشید که ویتامین های موجود در کره باعث افزایش انرژی بدن شده و فرد کمتر در طول روز دچار خستگی میشود.

میزان بالای کلسیم

کلسیم موجود در شیر کاملا ثابت شده بوده و کره هم دارای مقدار بسیار زیادی کلسیم میباشد که میتواند استخوان ها را مستحکم تر کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ویژگی های طلایی دستگاه کره گیر با کیفیت

به دلیل اینکه در دستگاه های کره گیر پوسیدگی و زنگ زدگی درصد بسیار  بالایی دارد باید حتما از محصولی استفاده نمائید که دارای بدنه استیل و یا آلومینیوم باشد در غیر اینصورت این عامل باعث میشود تا دستگاه در زمان بسیار کمتری دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شود.

کارکرد مداوم و یکسره به مدت یک ساعت باعث میشود تا موتور فشار زیادی را تحمل کند. هر چقدر میزان حجم و ظرفیت دستگاه کره گیر افزایش داشته باشد مسلما موتور هم باید قدرت بالایی برای چرخش مداوم آب و ماست داشته باشد به همین دلیل موتور تعبیه شده بر روی دستگاه دارای استاندارد های لازم باشد.

روش های گرفتن کره از ماست

محصول با کیفیت توسط کارخانه های معتبر و با سابقه زیاد تولید میشود. در نظر داشته باشید که دستگاه کره گیر یک محصول کاملا برقی بوده و مسلما امکان سوختگی موتور و ... در این گونه از محصولات به شدت افزایش پیدا میکند. به همین دلیل برای جلوگیری از این مورد حتما محصولی را خریداری نمائید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

بهترین تولید کننده دستگاه کره گیر در ایران

انبوه بسیار زیادی کارخانه و تولید کننده در ایران در زمینه تولید و مونتاژ دستگاه کره گیر فعالیت میکنند. اما متاسفانه بیشتر این تولید کنندگان محصولات بی کیفیتی را به دلیل سود بالا تولید کرده و به بازار تزریق میکنند. محصول بی کیفیت علاوه بر داشتن کیفیت پایین دارای راندمان بسیار پایینی بوده  و باعث میشود تا دستگاه کره گیر در کمترین زمان ممکن دچار خرابی شود.

گروه صنعتی EIG با بیش از 25 سال سابقه در این زمینه به عنوان بهترین تولید کننده دستگاه کره گیر بوده و همواره محصولات با کیفیت را تولید و روانه بازار میکند. در نظر داشته باشید که قیمت کره گیر تولید شده توسط گروه صنعتی EIG بسیار مقرون به صرفه بوده و بیش از 60% محصولات موجود در بازار مربوط به این کارخانه میباشد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که تمامی محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی eig دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

نتیجه گیری

افزایش برخی از بیماری ها همگی به مصرف مواد غذایی بی کیفیت میباشد. کره به دلیل حساس بودن اگر کیفیت خوبی نداشته باشد علاوه بر افزایش وزن و ... باعث ایجاد مسمومیت در فرد شده و این مورد حتی میتواند خطرناک تر نیز شود. به همین دلیل امروزه روش های زیادی برای تولید مواد غذایی به صورت ارگانیک میباشد. در نظر داشته باشید که روز به روز بازار فروش محصولات لبنی افزایش پیدا کرده و ما هر روز شاهد تاسیس فروشگاه های عرضه محصولات لبنی هستیم به همین دلیل این این مورد میتواند به عنوان یک روش کسب و کار به شمار آید. تولید ارگانیک کره با استفاده از دستگاه کره گیر زیاد زمان بر نبوده و امروزه برخی مراکز صنعتی با خرید دستگاه کره گیر کارگاهی اقدام به تولید کره و دوغ با ظرفیت بالا هستند و توانسته اند روز به روز میزان سود نهایی خود را افزایش دهند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس