بایدن: قصد مسابقه دادن با پوتین در مقابل خبرنگاران را ندارم

بایدن با توضیح علت عدم تمایل خود برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پایان دیدارش با ولادیمیر پوتین، گفت: در پایان این ملاقات "با صراحت" شروط بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن را اعلام می کنم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا علت تصمیم گیری خود درباره عدم برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ولادیمیر پوتین"رئیس جمهوری روسیه را بیان کرده و یادآور شد که قصد ندارد در مقابل خبرنگاران با ولادیمیر پوتین "مسابقه" بدهد. به عقیده بایدن، کنفرانس مطبوعاتی مشترک ممکن بود وی را از موضوعاتی که قصد دارد در جریان مذاکرات خویش با پوتین مطرح کند، دور سازد.    

ببینید:

فیلم/ خط و نشان پوتین برای بایدن

رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست سران گروه ۷ در این باره گفت: «این یک مسابقه نیست که چه کسی در کنفرانس مطبوعاتی بهتر خود را نشان دهد یا چه کسی ممکن است در موقعیت ناراحت کننده‌ای قرار بگیرد. صحبت بر سر این است که من قصد دارم بطور واضح اعلام کنم که شروط بهبود روابط ایالات متحده و روسیه چیست.»  

وی اعلام کرد که در پایان ملاقات آتی خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در ژنو (در تاریخ ۱۶ ژوئن/۲۶ خرداد ماه) قصد دارد "با صراحت" مشخص کند که شروط لازم برای بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن چیست.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال با ارزیابی همتای روسی خود موافقت کرد که روابط دو کشور در حال حاضر در سطحی بسیار پایین قرار دارد و لازم است تلاش شود تا این روابط سرو سامان گرفته و باثبات و قابل پیش‌بینی گردد.

پیش از این برخی رسانه‌های گروهی آمریکایی به نقل از منابع خبری خود در کاخ سفید اعلام کرده بودند که بایدن ترجیح داده تا پس از دیدار با همتای روسی خود، کنفرانس مطبوعاتی جداگانه‌ای داشته باشد. به عقیده کارشناسان آمریکایی، کنفرانس مطبوعاتی مشترک رهبران روسیه و آمریکا "یک لحظه افزایش خطر" برای بایدن محسوب می‌شد و به همین دلیل او ترجیح داده از آن صرف‌نظر کند.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) در ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو ‌کنند. این نخستین ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا بعد از نشست سران پوتین - ترامپ در ماه جولای سال ۲۰۱۸ در هلسینکی خواهد بود.

طبق اطلاعات کرملین، رهبران دو کشور قصد دارند در این دیدار وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دوجانبه، موضوعات مهم در دستورکار بین المللی و همچنین مسائل مربوط به ثبات راهبردی، همکاری در مبارزه با ویروس کرونا و راه‌های حل و فصل برخی مناقشات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس