کاغذ دیواری

مواد تزئینی مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها یک تغییر ساده با تأثیر زیادی در خانه خود ایجاد کنید.  ما قبلاً متداولترین متریال مورد استفاده طراحان را برای تغییر یک فضا به اشتراک گذاشته ایم. بیایید امروز در مورد کاغذ دیواری یکی دیگر از مواد تزئینی شگفت انگیز که می تواند برای فضای داخلی استفاده شود صحبت کنیم.

کاغذ دیواری

 کاغذ دیواری قرن هاست که وجود دارد ، اما فناوری جدید این ماده تزئینی کلاسیک را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است.  امروز بین انواع مختلف الگوها ، بافت ها و محتوای خاص خود ، هزاران گزینه پیش روی شماست.

 بنابراین از کجا باید شروع کنید ، و چرا در وهله اول باید کاغذ دیواری را انتخاب کنید ؟.  این پست شامل ویژگی های اصلی شما است که باید قبل از تزئین با کاغذ دیواری بدانید. 

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری که امروزه از آن به عنوان دیوارپوش نیز یاد می شود (زیرا اکنون همه از کاغذ ساخته نشده اند) ، روشی مقرون به صرفه برای تغییر فضای داخلی است.

 تزئین با کاغذ دیواری راهی برای تغییر فضای داخلی شما بدون هزینه خیلی زیاد است.  خود را تصور کنید که می خواهید هر چند سال یکبار فضای خود را تغییر دهید.  با استفاده از کاغذ دیواری ، این امکان بطور مقرون به صرفه وجود دارد تا اینکه بخواهید خانه خود را به طور کامل با کندن دیوارها یا تغییر در دکوراسیون داخلی عوض کنید.

تمام کاغذ دیواری ها به فضا عمق می دهند و باعث ایجاد اشتیاق و گرم شدن فضا می شوند. برای نصب کاغذ دیواری یک نقطه کانونی را انتخاب کنید. در مورد اتاق ها هیچ قیدی وجود ندارد. شما می تونید اتاق خواب ، اتاق پذیرایی و یا حتی آشپزخانه خود را با کاغذ دیواری تزیین کنید. 

انواع کاغذ دیواری

۱ کاغذ معمولی

این نوع از کاغذ دیواریها از کاغذ معمولی ساخته شده تند و روکش ندارند. ولی قیمت آنها ارزانتر از بقیه کاغذ دیواریها ست.

۲. روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواریها دارای روکش وینیل هستند و این رو کش آنها را ضد آب می کند.

۳. نان وون

این نوع کآغذ دیواریها با مواد طبیعی ساخته شده اند و یک ساختار پیچده به طرح می دهند ولی قیمت نسبتا بالایی دارند. در عوض بهترین نوع کاغذ دیواری محسوب می شوند.

۴. روکش پی وی سی

این کاغذ دیواریها دارای رو کش پی دی سی هستند و طرح بر روی آنه چاپ می شود و از مقاومت بالایی برخوردارند. این کاغذها ضد آب و قابل شستشو هستند.

۵. طرح های مورال

این نوع از کاغذ دیواریها در حقیقت یک عکس بزرگ هستند که روی دیوار نصب می شوند. چاپ دیجیتال تحول بزرگی در صنعت کاغذ دیواری ایجاد کرده است. هر نوع طرح و عکسی با تکنولوژی جدید قابلیت نصب بر  روی دیوار ها را دارد.

آیا کاغذ دیواری ها ارزان هستند یا مقرون به صرفه؟

ارزان بودن با مقرون به صرفه بودن متفاوت است. کاغذ دیواری نسبت به رنگ کردن دیوارها گرانتر هستند ولی اگر میخواهید تغییر شگرفی در محیط خانه خود با هزینه اندک بوجود آورید کاغذ دیواریها مقرون به صرفه هستند. بجای ساختن یک دیوار برای جدا کردن فضا ها با هزینه زیاد و اشغال فضای مفید خانه شما میتوانید از کاغذ دیواری برای این کار استفاده کنید. اول اینکه هزینه زیادی به شما تحمیل نمی کنند و دوم اینکه مقرون به صرفه هستند.

کاغذ دیواریهای جدید که دارای عمق هستند به فضای شما هیجان و انرژی می دهند و فضای خانه را بزرگتر نشان می دهند. از این رو ما به شما توصیه می کنیم از کاغذ دیواری برای تغییر در محیط خانه خود استفاده کنید. 

اگر محدودیت بودجه دارید نگران نباشید. شما لازم نیست کل خانه خود را با کاغذ دیواری بپوشانید. می توانید فقط یک گوشه و حتی یک دیوار را برای پوشش انتخاب کنید. 

کاغذ دیواری های جدید و خصوصیات آنها

امروزه بعضی از شرکت ها برای اهداف خاصی از کاغذ دیواری در شرکتها استفاده میکنند. بعضی از کاغذ دیواریهای جدید امواج موبایل را از خود عبور نمی دهند. و بعضی از آنها ضد زلزله هستند. طرح های  کاغذ دیواری جدید که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند را می توانید در فروشگاه پرشین راگ پیدا کنید. طرح های جدید و مدرن این فروشگاه بر گرفته از طرح های ایتالیایی و آلمانی هستند. اگر دنبال طرح های جدید هستید حتما به سایت این فروشگاه مراجعه کنید. این طرح ها ی جدید مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب و اتاق پذیرایی هستند.

کاغذ دیواری جدید

ترندهای جدید محل نصب

اخیرا سقف خانه ها نیز برای نصب کاغذ دیواری استفاده می شوند. اگرچه این ایده جدیدی نیست ولی امروزه پوشش سقف با کاغذ دیواری یک ترند جدید محسوب می شود. 

طرح های آسمان و طرح های کلاسیک را می توانید برای نصب روی سقف انتخاب کنید. نکته مهم در اینجا درز بین تایلها می باشد که باید آنها را به نحوی ماهرانه مخفی کنید. برای این کار حتما از نصاب حرفه ای کمک بگیرید. زیرا این کار باعث می شود ظاهر خانه شیک تر بنظر برسد. از طرفی نمیخواهید پول خودتان را دور بریزید و یک دکوراسیون سر هم بندی شده برای خود درست کنید.

نمونه های پوستر سه بعدی طبیعت برای پذیرایی

پوسترهای سه بعدی طبیعت یک انتخاب خوب برای اتاق پذیرایی می باشد که به فضای شما عمق و زیبایی و آرامش می دهد.

اگر بزرگترین دیوار اتاق پذیرایی خود را برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنید یک محیط بسیار شگفت انگیز ایجاد کرده اید. مانند اینکه وسط جنگل نشسته اید و پشت شما پر از درختان سرسبز و زیبا وجود دارد. دید شما دیگر محدود به دیوارهای سفید و بی روح ختم نمی شود و یک منظره بسیار دلنشین در اتاق پذیرایی ایجاد کرده اید. طرح های سه بعدی اکنون به یکی از پرطرفدارترین طرح ها تبدیل شده اند. ولی در استفاده از آنها باید دقت کنید. زیرا این طرح ها بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می دهند. برای مثال می توانید از این طرح ها در اتاق خواب استفاده کنید. 

از دیگر طرح های سه بعدی می توان به طرح های حیوانات اشاره کرد. تصور کنید اگر تصویر یک حیوان دوست داشتنی را در اتاق خواب خود نصب کنید چطور فضای اتاق خواب شما تغییر خواهد کرد. و یا برای مثال تصویر یک شیر در وسط دشت های آفریقا .

طرح های گل های سه بعدی هم برای اتاق پذیرایی و یا پشت تلویزیون مناسب هستند. مثلا تصویر یک گل بزرک بر روی یکی از دیوار های اتاق پذیرایی.  دیوار های کناری را هم با طرح های ساده تزیین کنید. ولی نکته ای که باید در نظر بگیرید رنگ کاغذ دیواری است که باید با محیط خانه و دکوراسیون آن مطابقت داشته باشد.

اگر یک دیوار کانونی را برای نصب طرح های منظره انتخاب کردید می توانید دیوار های کناری آن را با کاغذ دیواری ساده تزیین کنید. با این کار شما تمام تمرکز را از نظر طراحی بر روی دیوار با طرح منظره معطوف می کنید. کاغذ دیواری های ساده بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی منزل قرار دارد. زیرا طرح های ساده هیچ موقع از مد نمی افتند و از طرف دیگر زیبایی و جذابیت منحصر به فرد خود را دارا می باشند. 

خرید کاغذ دیواری ساده

برای خرید کاغذ دیواری ساده می توانید به سایت پرشین راگ مراجعه کنید. این سایت دارای طرح های ساده با رنگ های متنوع بسیار زیادی است که می توانید از آلبوم های آن انتخاب کنید. 

کاغذ دیواری ساده

نکته دیگر در خصوص محصولات این فروشگاه این است که کیفیت کاغذ های آن بسیار بالاست و بهمین دلیل عمر محصولات آن بالا می باشد. برای دیدن طرح های جدید مختلف لطفا به سایت این فروشگاه به آدرس www.epersianrug.com

مراجعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس