ظریف نمایه

صف‌های طولانی در نزدیک سفارت ایران در کشورهای مختلف پیام روشنی از درخشش مردم‌سالاری دینی مخابره کرده و جهانیان بدون واسطه رسانه‌های جهت‌دار؛ حضور و مشارکت همه ایرانیان پای صندوق رأی را می‌بینند.

سرویس سیاست مشرق- رهبر انقلاب در چند سخنرانی آخرشان به لزوم برگزاری پرشور انتخابات تأکید ویژه داشته‌اند، ایشان حضور همه ایرانیان در انتخابات و تعیین حق سرنوشتشان را امری واجب قلمداد کرده و بر این اساس لازم است دولت به‌عنوان مجری برگزاری آن تمام تلاش خود را انجام دهد.

در داخل ایران وزارت کشور با توجه به شرایط کرونایی با انجام تمهیدات لازم و نیز افزایش تعداد حوزه‌های رأی‌گیری و صندوق‌ها سعی کرده است با ایجاد اطمینان خاطر برای مردم آن‌ها را برای شرکت در انتخابات ترغیب کند؛ در خارج از کشور وزارت امور خارجه متولی برگزاری انتخابات است و در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی این وزارت خانه با قرار دادن صندوق در سفارتخانه‌ها و مراکز کنسولی و نیز انجام ابتکار عمل‌های لازم شرایط را برای مشارکت هموطنان عزیز کشورمان در خارج از مرزها را فراهم آورده است، به عنوان مثال در انتخابات دوره قبل (سال ۹۶) وزارت امور خارجه در ۱۰۲ کشور زمینه حضور ایرانیان در انتخابات را فراهم شد.

حضور هم‌وطنان عزیزمان در خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی پیام قابل‌توجه‌ای برای جهان دارد:

۱-آمدن ایرانیان در اقصی نقاط جهان پای صندوق رأی ویترین انتخابات کشور است؛ صف‌های طولانی در نزدیک سفارت ایران در کشورهای مختلف پیام روشنی از درخشش مردم‌سالاری دینی مخابره کرده و جهانیان بدون واسطه رسانه‌های جهت‌دار؛ حضور و مشارکت همه ایرانیان پای صندوق رأی را می‌بینند.

۲-حضور همه ایرانیان پای صندوق رأی نشانه‌ای از آن است که ایران متعلق به همه مردم ایران است و فارغ از سلایق سیاسی تعیین سرنوشت ایران اسلامی برای همه دوست داران انقلاب بااهمیت بوده و نشانه‌ای از وحدت ملی ایران در تمام جهان است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌هایشان در سال ۹۴ از همه ایرانیان در سراسر جهان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، ایشان در آن سخنرانی قابل‌تأمل می‌فرمایند: «مهم‌ترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن‌کسانی است که نسبت به‌نظام مسئله‌دارند» [۱]این سخنان پدرانه و دلسوزانه نشان می‌دهد ایشان به اعمال‌نظر و عقیده همه مردم ایران در سراسر جهان اعتقاد ویژه دارند.

۳-حضور همه ایرانیان پای صندوق رأی کارزاری برای مشارکت حداکثری است، و رأی بیشتر و به طبع آن مشارکت بالاتر در انتخابات جشن ملی ایرانیان در جهان را شیرین‌تر می‌کند.

۴-برگزاری انتخابات در سطح بین‌المللی نمادی از اقتدار ملی از ایران اسلامی در جهان است، هر چه تعداد حوزه‌ها و صندوق‌های رأی در خارج از کشور بیشتر باشد، نشانه‌های تحکیم انقلاب اسلامی روشن‌تر می‌شود و بدخواهانی که روزشمار پایان انقلاب را از ۴۰ سال پیش روشن کرده‌اند؛ بیش از قبل ناامید خواهند شد.

انتخابات پرشور در خارج کشور تبلور این پیام است که دشمنانی چون ترامپ و جان بولتون و سران صهیونیست که می‌خواستند استخوان مردم ایران را بشکنند، از صحنه روزگار محوشده؛ اما پرچم انقلاب اسلامی ایران پابرجا باقی‌مانده است.

آزمون مهم ظریف و وزارت امور خارجه در برگزاری انتخابات در حوزه‌های خارج از کشور

۵-نزدیک به کم‌تر از یک ماه قبل انتخابات کشور سوریه برگزار شد؛ آمدن سوری‌ها پای صندوق رأی در سراسر جهان و جشن شادی آن‌ها به‌صورت زنده در بسیاری از رسانه‌ها جهانی پخش شد؛ مردم سوریه از میانه خرابه‌های حلب و دمشق پای کشورشان ایستادند و نتیجه آن را دنیا تماشا کرد. برگزاری انتخابات پرشور و سراسری در ایران تکمیل پیروزی مقاومت مردمی منطقه خواهد بود.

 بر این اساس وظیفه وزارت امور خارجه کشورمان آن است که از تمامی نیرو، توان و امکانات خود برای به رخ کشیدن مردم‌سالاری دینی در برابر چشم دشمنان استفاده کند؛ متأسفانه برخی کشورهای مدعی دموکراسی مانند کانادا و آمریکا از هم‌اکنون سنگ‌اندازی در جهت عدم برگزاری انتخابات ایران در آن کشورها را آغاز کرده‌اند و لازم است وزیر خارجه به‌صورت مستقیم وارد عمل شده و تذکرات لازم را به نهادهای بین‌المللی و مقامات کانادایی بدهد.

همان‌قدر که وزارت خارجه با شور و شعف برگزاری انتخابات در حوزه‌های خارج از کشور را در انتخابات سال ۹۶ پیگیری می‌کرد، باید همان میزان انرژی و انگیزه در انتخابات پیش رونیز قابل‌مشاهده و لمس باشد؛ تا این‌گونه القاء نشود که سطح وزارت خارجه در حد یک حزب سیاسی پایین آمده و این نهاد حاکمیتی با بهانه نداشتن نامزد در انتخابات یا با بهانه نداشتن بودجه از زیر مسئولیت‌های اصلی و ملی خود شانه خالی کرده است. برگزاری انتخابات پر شور در خارج از کشور نماد وطن دوستی و هویت ملی و اسلامی ایرانیان است.

 

[۱] https://www.isna.ir/news/۹۴۱۰۳۰۱۸۳۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کیان IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 7
    این خبرتون خیلی باحاله و دارم از خنده روده بر میشم همه ملت دنیا باید بیان و به رئیسی رای بدن تا کور بشه چشمی که نمی تونه ببینه آقای ظریف هم باید همه کاهاشو ول کنه و برای ایشان تبلیغ کنه و به کشورهای مختلف بره برای رای جمع کردن این خواسته جریان اقتداره و باید اجرا بشه
    • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      1 1
      گویا این ماهواره ها تو ایران یک عده رو بدجوری مغزشویی دادند که با کمال تاسف قدرت اندیشیدن و فکر کردن درست رو بکل از دست دادند و میان دوست و دشمن هیچ تفاوتی قائل نیستند. بزرگترین هنرشون شده متلک پرونی! حداقل اگه یک مقدار اطلاعات اولیه بدست بیاوری بد نیست ، میدونستی که جمعیت ایرانیان خارج از کشور حداقل بیش از کل جمعیت کشور فنلاند و یا نروژه ! یعنی میلیون ها نفره! برای ادامه راه شهید سردار سلیمانی رای میدیم.
  • JP ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    12 18
    والله ماتو ژاپنیم و سایت سفارت میریم خبری نیست، باید زنگ بزنیم بفهمیم چطوری انتخابات برگزار میشه، لطفا مشرق فعال شو، واقعا سفارتخونه ها یجوری دارن فعالیت میکنن که نه انگار انتخابات، حتما روز قبلش یه پیام میذارن تو سایشون
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 1
    با توجه به سابقه آقایون، از قوه قضاییه درخواست نظارت جامع و کامل داریم.
  • سلام IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 4
    یک جور میگن آزمون بزرگ مگه میخوان از سفارتخانه ها مردم را پای صندوق بکشند؟!؟!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 1
    راستی یه مدتی از این علی علیزاده مو فرفری خبری نیست
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      هست، مشرق نمیذاره فعلا
  • مسعود IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 3
    نخبگان ایرانی ساکن امریکا و اروپا به سخنان مهرعلیزاده و همتی اعتراض کردند و تاکید کردند که در دام رفتارهای پوپولیستی گرفتار نخواهند شد.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      2 2
      اونها همونهایی هستند که پدرانشون اینجا سرسفره انقلاب بچه هاشون پروار شدند الان رفتند آمریکا شدند نخبه...
    • US ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 1
      اونا یه چیزی بیشتر از این دو نامزد توسری خور انتخابات میخوان! بهتره بنجل تو کیسه تون نریزید. پوپولیست هم اینروزا اصطلاح تخریبی اشراف بی خاصیت پر ادعا بر علیه مردمگرایی دلسوزان و نخبگان سیاسی کشور است.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 2
    ظریف وقیح :(
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 1
    مارا به خیرتو امید نیست،شرمرسان
  • تَنبَلى به طعم تلخ FR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 7
    سفارت ایران تو فرانسه که اصلا انگاری ترک فعل کردن !
  • ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 2
    برای ظریف و ظریفیها آزمون زیاد هست، یک آزمون شخم زدن بیت المال و انتقال امن آن به کشورهای بیگانه برای دزد زاده ها و مزدور زادهها و بطور خیلی اتفاقی همگی کشورهای استکباری و نه کمونیستی، و آزمون دیگر برگزاری انتخابات برای ادامه دزدیها و فروش کشور توسط دزدزاده های جدید، داخل کشور هم مردم آزمون تشکیل صفهای مرتب و منظم مرغ و تخم مرغ و غیره میدهند.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 1
    به اندازه سر سوزنی به مسئولین این دولت اعتماد ندارم.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 1
    اینهاسفیر نجومیبگیر ژن آقازاده آقا فک فامیل خودی امتیازی ومفسد خائن پروری هستند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 4
    شما خلوتی داخل و شلوغی خارج رو د انتخابات می خواهین ؟؟؟ عجبا!!! تهی از درون
  • AU ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 15
    سفارت ایران در استرالیا بسیار منفعل است. باید در مرکز همه ایالت ها صندوق قرار دهند. متاسفانه بی تفاوت هستند. من تماس گرفتم و پیگیری کردم ولی جواب دادند که «الاعمال بالنیات». امیدوارم در مرکز هر ایالت صندوق بگذارند.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 1
    چه توقع سنگینی از ظریف دارید؟؟ اون باید مراقب باشه خودشو دیپورت نکنند
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 0
    ظاهرا برادران خارج از کشور بیشتر از داخلی ها نگران انتخاباتند البته آنها نگران مصالح ملت ونظامند ربطی به نگرانی در مورد رسیدن مواجب ندارد
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آلبانی نشین ها به همتی رای میدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس