کد خبر 1228048
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
مناظره نمایه

کاندیدایی که بتواند ارتباط عاطفی را با مردم برقرار کند برنامه او نیز راحت تر پذیرفته می شود.

به گزارش مشرق، «ماشالله ذراتی» کارشناس امور راهبردی، در یادداشتی درباره نحوه تبلیغات کاندیداهای جریان اتقلاب نوشت.

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:

ناظر بر کنشی که کاندیداهای جریان انقلاب در مناظره و برنامه های تبلیغی خود داشته اند نکاتی به ذهن می رسد که در این گروه که نمایندگان و مرتبطین آن عزیزان حضور دارند عنوان می کنم. 

نخست اینکه زبان بدن دوستان نیاز به تقویت دارد. از حرکات چشم و ابرو که بگذریم دوستان اکثرا از لبخند دوری می کنند. داشتن چهره ای جدی یا عبوس در مواردی را نفی نمیکنم اما اینکه عزیزان کلا موارد بسیار محدودی لبخند می زنند این اتفاق خوبی نیست. در این زمینه خود رئیس جمهور کنونی شاهد مثال خوبی در بکارگیری زبان بدن است فارغ از اهداف و نیت ایشان.

دومین نکته مهم آنکه عزیزان توجه کنند برای مخاطبین عادی که قشر عمده مخاطبین را شکل میدهند قبل از هرچیز یک کانکشن یا ارتباط عاطفی نیاز است. کاندیدایی که بتواند این کانکشن عاطفی را با مردم برقرار کند برنامه او نیز راحت تر پذیرفته می شود. ایجاد کانکشن عاطفی راه های مختلفی دارد که بنده اینجا یک نمونه را ذکر می کنم: تعریف خاطره یا داستان کوتاه. در این زمینه به عنوان مثال جناب رئیسی به واسطه جایگاه قضائی شان دست بازی در تعریف خاطراتی دارند که مخاطب با آن به خوبی همزاد پنداری می کند.

سومین نکته آنکه دقایقی در مناظرات را مستقیما با مردم صحبت کنند و مردم را مخاطب قرار دهند. در اینجا باید با عباراتی مخاطب و خود را از فضای مناظره دور و یک ارتباط دوسویه مستقیم با دوربین ایجاد کنند. 

به امید مشارکت بیشتر و پیروزی قاطع جریان انقلاب. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس