مرغ دوباره دو نرخی شد/ نه تدبیری هست؛ نه گوش شنوایی !

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: در دولت قبل مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ کشور صادر می شد اما عدم استفاده از این ظرفیت ها باعث شده که مردم برای خرید مرغ صف بکشند.

به گزارش مشرق، سعادت اله عباسی ، معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور اظهار کرد: از ظرفیت صنایع کشور نتواسته ایم یا نخواستیم به درستی استفاده کنیم به طوری که اکنون 40 تا 45 درصد از واحد های پروار بندی ما دارای ظرفیت خالی هستند.

وی افزود: در دولت قبل مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ کشور صادر می شد اما عدم استفاده از این ظرفیت ها باعث شده که مردم برای خرید مرغ در صف های طولانی بایستند.

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد:در کشور ما ظرفیت های خوبی وجود دارد که به بخشی از آنها توجه نشده و خالی مانده است، در صورتی که از ظرفیت های خالی استفاده شود می توان غذای مورد نیاز 150 میلیون نفر را تامین کرد.

وی تصریح کرد: اگر به تشکل ها توجه و امور قابل واگذاری به بخش خصوصی انتقال داده شود دوباره می توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور مازاد تولیدات خود را صارد کنیم.

عباسی گفت: با وجود این توانمندی ها در کشور و خالی بودن ظرفیت هایی مانند پخش پرواندی و تولید شیر خام، مردم را نا امید کرده ایم و از توانمندی های کشور استفاده نشده است.

وی اظهار داشت:سیاست گذاری ها در بخش کشاورزی و امور دام کشور باید به نحوی باشد که  تولیدکنندگان بتوانند برنامه ریزی کنند و فعالیت های آنها قابل پیش بینی باشد، اتخاذ تصمیات یک شبکه ضربه سنگینی به تولید کنندگان وارد کرده است.

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: با وجود اینکه 4.5 میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و 20 درصد اشتغال کشور را تامین می کند، امنیت غذایی کشور وابسته به این بخش است اما توجه لازم به آن نمی شود و امید می رود که در دولت جدید به این بخش توجه بیشتری داشته باشند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 7
    بله. وقتی به خاطر تحریم نهاده های دامی رو مجبوریم چند برابر قیمت وارد کنیم مجبوریم چند برابر قیمت به مرغدار بفروشیم.مرغدار مجبور مرغ و تخممرغ رو چند برابر قیمت بفروشه! اونوقت امثال جلیلی میگن تحریم تاثیری نداره!!!!!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      1 0
      کوری چشماتو خوب باز کن ببین دلارها کجا میره بعد .. مزخرف ها ی خودتو بلغور کن.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      1 0
      مگه از شش ماه قبل تحریم شدیم؟! کاملا مشخصه این دولت خیلی عمدی، ناکارآمدی میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس