کد خبر 1224202
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵
کورتون از مهم ترین درمان های بیماران کرونایی است

یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: تا کنون کورتون از مهم ترین درمان های بیماران کرونایی با درگیری ریه شدید است که جان بسیاری را نجات داده و ایران از اولین کشورهای تایید کننده این درمان است.

به گزارش مشرق، عبدالرحمن رستمیان عضو تیم تحقیقات بالینی اثر پالس تراپی متیل پردنیزولون در درمان بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹، اظهار داشت: در اوایل بیماری کرونا فکر می‌کردیم علائم آن تنها علائم عفونی است، اما در هفته دوم بیماری دیدیم حدود ۱۰ درصد بیماران، علائم التهابی ریه دارند که به آنتی‌بیوتیک پاسخ نمی‌دهند.

ببینید:

فیلم/ آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: زمانی که برخی از همکاران در گروه‌های تخصصی ریه، داخلی، عفونی، بیهوشی و طب اورژانس، داروی کورتون می‌دهند بیماران بهتر می‌شوند. از این رو با کمک همکاران مرکز تحقیقات روماتولوژی، بیمارستان امام خمینی (ره) و برخی مراکز دیگر مطالعه‌ای را برای بررسی اثربخشی درمان ضدالتهابی یعنی پالس متیل پردنیزولون ۲۵۰ میلی‌گرم (۳ روزه) برای بیمارانی که درگیری شدید ریه پیدا می‌کردند، آغاز کردیم.

رستمیان با تایید این موضوع که پاسخ در این روش درمانی عالی بود، افزود: این روش درمانی در یکی از بهترین مجلات دنیا چاپ شد و از اولین مطالعات منتشر شده در این حوزه بود. در آن زمان هم WHO هنوز درمان کورتون در این بیماران را تائید نکرده بود و بعضی همکاران از مصرف کورتون می‌ترسیدند، اما مصرف کورتون در این بیماران منجر به کاهش روزهای بستری، کاهش رفتن به ICU و کاهش مرگ شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    3 15
    ایرانیه یا سازمان بهداشت! جهانیتون واسه ازمایش تجویز کرده؟
    • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      4 0
      من 14 فروردين كرونا انگليسي گرفتم ريه ام شديدا درگير شد پزشگ با تجويز سه تا دگزا خوبم كرد من تنگي نفس داشتم بد جور.خدا رو شكر خوب شدم. اين تحقيقات داره درست ميگه .من تجربه كردم.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 8
    یکی از درمان صد درصد بیماری تنفسی خوردن عناب به صورت خام است.فوق العاده است.
  • FR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    6 1
    شما که اوایل داروهای کورتونی رو ممنوع کرده بودین!‌ گفتین کسی دگزامتازون بزنه می‌میره که!‌ حالا ادعا می‌کنید جز اولین‌ها بودین؟!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 1
    پیشگیری و درمان قاطع و تجربه و تایید شده .. فانوس و هم نجات داروی موسی بن جعفر است.‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس