کد خبر 1223655
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
«میشل‌ها علیه ماشین‌ها

سفر خانوادگی با ماشین به مقصد مدرسه فیلم ا هجوم ربات‌ها به اهالی زمین و اسارت گرفتن آنها همراه می‌شود.این مبارزه سخت، جمع خانواده را متحد کرده و آنها را به شناخت تازه و بهتری از هم می‌رساند.

به گزارش مشرق، واحد انیمیشن شرکت فیلمسازی سونی در سالیان اخیر تعدادی فیلم کارتونی جذاب و موفق برای بازار سینماها تولید کرده و استقبال تماشاگران از آنها در داخل سالن تاریک سینما خوب بوده است. اما حالا با گسترش وضعیت سینما و سبک‌های جدید نمایشی، مدیران این شرکت فیلمسازی هم سعی دارند به‌روز باشند و خودشان را با تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های متفاوت همراه کنند. موفقیت پلتفرم‌های اینترنتی و پخش استریم فیلم‌ها به‌جای اکران عمومی آنها در سالن‌های سینماها، مدیران سونی را هم به فکر بهره‌گیری از این شرایط نوین ـ که اتفاقا با اقبال عمومی هم روبه‌رو شده‌است ـ انداخته است. به همین دلیل است که انیمیشن تازه این شرکت «میشل‌ها علیه ماشین‌ها» اختصاصا برای پلتفرم‌های اینترنتی و پخش استریم تولید شده‌است. سونی این کمدی اکشن خانوادگی و علمی ـ تخیلی را اختصاصا برای شبکه نتفلیکس تهیه کرد و اصلا قرار نبود پخش سینمایی داشته باشد.

جنگ دنیاها به روایت خانواده پرتنش

میزان استقبال تماشاگران اینترنتی از این کمدی اکشن، آن‌قدر خوب و بالا بود که هم هزینه ۵۰ میلیون دلاری تولید آن را تامین کند و هم سود خوبی برای سونی و نتفلیکس بیاورد. مدیران نتفلیکس برای خرید پخش استریم فیلم، ۱۰۰میلیون دلار به شرکت سونی پرداختند. فیلم ابتدای کار تولید میشل‌ها علیه ماشین‌ها نام داشت و بعد به «وصل شده» (منظور وصل شده به اینترنت است) تغییر نام پیدا کرد. اما زمانی که فیلم به مدیران نتفلیکس تحویل داده شد، آنها همان نام اول را برایش انتخاب کردند و گفتند تماشاگران با شنیدن نام وصل شده گیج می‌شوند. در این بین، کسی به دو طرف نگفت که موجودات فضایی داخل فیلم ربات هستند و نه ماشین و طبیعتا نام «میشل‌ها علیه ربات‌ها» نام بهتر و دقیق‌تری است اما مثل این‌که نام فعلی آهنگی در خودش دارد که باعث می‌شود بیشتر مورد پسند تهیه‌کنندگانش قرار گیرد!

بیشتر بخوانید:

اتهام سرقت ادبی از فیلم «روح» در چین

جنگ دنیاها به روایت خانواده پرتنش


خانواده در محور داستان این کمدی اکشن قرار دارد و از آنجا که فیلم یک محصول کارتونی است، پس حتما باید دختر خانواده کلید محرکه این داستان و ماجراجویی را بزند. کتی میشل (با صدای ابی جاکوبسون) در مدرسه فیلم قبول شده و باید به شهری دیگر برود. در داخل خانه چالش‌های زیادی وجود دارد و کتی، رابطه‌ای پرتنش با پدرش ریک (دنی مک براید) دارد. سفر خانوادگی با ماشین به مقصد مدرسه فیلم (که از سوی پدر پیشنهاد شده و او امیدوار است طی آن، رابطه‌اش با کتی را اصلاح و درست کند)، با هجوم ربات‌ها به اهالی زمین و اسارت گرفتن آنها همراه می‌شود. پال یک تلفن دور انداخته شده (با صدای اولیویا کولمن رباینده جایزه اسکار) پشت تمام این ماجراها قرار دارد و حالا جمع خانواده میشل باید کره زمین را از دست نیروهای متجاوز نجات دهند. این مبارزه سخت، جمع خانواده را متحد کرده و آنها را به شناخت تازه و بهتری از هم می‌رساند.

جنگ دنیاها به روایت خانواده پرتنش


ماشین‌ها علیه ماشین‌ها با این‌که اثری کارتونی است، اما ارجاعاتی بامزه به فیلم‌هایی چون «شاینینگ/ درخشش» کوبریک، «جنگ دنیاها» و «هوش مصنوعی» اسپیلبرگ دارد. حتی منتقدان می‌گویند شخصیت شورشی پال از شخصیت شورشی هال در «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» گرفته شده‌است. این تلفن همراه هم همچون شخصیت هال، بعد از آن‌که مورد بی‌مهری آدم‌ها قرار می‌گیرد، درصدد انتقامجویی از آنها برمی‌آید. سازندگان فیلم درباره این شباهت‌ها توضیحی نداده‌اند. مایک ریاندا کارگردان فیلم و کریس میلر تهیه‌کننده آن، در پاسخ به پرسشی در رابطه با تولید قسمت‌های بعدی فیلم از اشتیاق و علاقه فراوان مدیران شرکت سونی برای دنباله‌دار کردن فیلم گفتند. از قرار معلوم ریاندا طرحی برای قسمت دوم فیلم را به مدیران سونی و نتفلیکس ارائه کرده و هنوز جوابی نگرفته است.

جنگ دنیاها به روایت خانواده پرتنش


برخورد منتقدان با فیلم گرم و مثبت بود و نقدهای خوبی برای آن نوشتند. آنها روی جنبه خانوادگی بودن داستان، شخصیت‌های بانمک، طرح جذاب ماجرا و تلفیق مناسب انیمیشن با یک ماجراجویی علمی ـ تخیلی تاکید داشتند. با این حال، چنین به نظر می‌رسد که کارتون‌های قبلی سونی «اسپایدرمن» و «ابری با احتمال بارندگی» بیشتر به دل منتقدان نشسته‌اند و توقع آنها تولید کارتونی در حد و اندازه این کارتون‌ها بوده‌است. کارگردانی مایک ریاندا که اولین تجربه حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشته، از نظر منتقدان دور نمانده است. این در شرایطی است که مدیران سونی در ابتدای کار نگران آن بودند که وظیفه کارگردانی میشل‌ها علیه ماشین‌ها را به او بسپارند. اما ریاندا که نویسنده اصلی فیلمنامه بود، با مدیران سونی شرط کرده بود که خودش کارگردانی آن را انجام دهد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس