کد خبر 1222567
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

ماشین لباسشویی یک وسیله خانگی ضروری برای خانواده‌های پر مشغله است . اما هنگام خرید این دستگاه ، باید بسیار دقت کنید ، زیرا با وجود بسیاری از مدل ها و ویژگی ها ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد این دستگاه ها بالا برده تا بتوانید به صورت آگاهانه برای خرید بهترین دستگاه تصمیم گیری کنید. در این مطلب به انواع ماشین لباسشویی و نحوه تنظیم برنامه های شستشو می پردازیم .

انواع ماشین لباسشویی

۱. ماشین لباسشویی کاملا اتوماتیک

این دستگاه ها همان گونه که از نامشان پیداست با لمس یک دکمه کار شستشوی لباس ها را از ابتدا تا انتها انجام می دهند و نیازی نیست که برای خشک شدن لباس ها آنها را به خشک کن جداگانه ای منتقل کنید.
بنابراین شستشوی لباس ها با ماشین‌های لباسشویی کاملا اتوماتیک بسیار ساده تر می شود. در واقع هنگامی که دستگاه را روشن می کنید و مواد شوینده را به آن اضافه می کنید ، باید چرخه شستشو را انتخاب کنید ، سپس ماشین لباسشویی آبگیری را انجام داده و چرخه شستشو به طور کامل انجام می دشود.
ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک خود شامل دو نوع بار جلو و بار بالا می باشد.
برای استفاده از ماشین لباسشویی بارجلو باید لباس ها را توسط درب که جلوی دستگاه قرار دارد وارد لگن ماشین لباسشویی کنید . این نوع دستگاه ها به دلیل ارائه انواع برنامه های متنوع شستشو و قابلیت تمیز کاری بسیار محبوب هستند.
نصب این گونه دستگاه ها معمولا در آشپزخانه ، مابین کابینت ها و یا مکان های تاسیساتی انجام می شود.
ماشین های لباسشویی بارجلو معمولاً طیف وسیعی از برنامه های شستشو را ارائه داده و می توانند بی سر و صدا کار کنند.
استفاده از ماشین‌های لباسشویی بار بالا برای افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند ، مناسب است. زیرا برای پر کردن لگن نیازی به خم شدن ندارد . 
این دستگاه ها ارزان تر از ماشین های لباسشویی بارجلو هستند و دارای اندازه بزرگتری نیز می باشند.
http://file.tesmino.ir/reportage/35483947/image_58006a15f7d455624a212988eee91596a4c26d8c.jpg

۲. ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک به کارهای دستی بیشتری احتیاج دارند . این مدل ها معمولاً حاوی دو وان مجزا هستند که یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود.
برای آنکه دستگاه پر آب شود ، باید این کار را به صورت دستی انجام داده و مواد شوینده را اضافه کنید .سپس باید آب کثیف را تخلیه و لباس های خیس خود را بیرون آورده و در خشک کن قرار دهید.
کار کردن با این نوع دستگاه های ماشین لباسشویی وقت گیر بوده اما از نظر انرژی کم مصرف تر هستند ، زیرا آب و برق کمتری مصرف می کنند.

ویژگی های ماشین های لباسشویی جدید

امروزه استفاده از ماشین های لباسشویی زندگی را راحت تر می کند . برخی از ویژگی های دستگاه های جدید شامل موارد زیر می باشد :

- اضافه کردن لباس
پس از بسته و قفل شدن درب ماشین لباسشویی یک درب جداگانه وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا لباسی را که فراموش کرده‌اید به داخل لگن ماشین لباسشویی وارد کنید.

- پرکردن عمیق
این ویژگی در این دستگاه ها باعث پر شدن وان دستگاه با آب بیشتر در طول دوره شستشو می شود و در نتیجه لباس ها را تمیز تر می شوید.

- اتصال وای فای
یک ماشین لباسشویی متصل به وای فای به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کار شستشوی لباس ها را از راه دور انجام دهید و زمان شستشو را کنترل کنید .

ظرفیت ماشین لباسشویی چقدر است؟

ظرفیت این دستگاه ها بر حسب کیلوگرم می باشد که مربوط به حداکثر وزن باری است که یک مدل خاص می ‌تواند حمل کند .هر چه ظرفیت این دستگاه ها بیشتر باشد توان شستشوی لباس های بیشتری را دارند.

اندازه ماشین لباسشویی چقدر است؟

ابعاد استاندارد این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد و شما همیشه باید عرض ، ارتفاع و عمق ماشین لباسشویی خود را نسبت به فضای موجود بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه مناسبی را خریداری می کنید .
به یاد داشته باشید که باید در قسمت پشتی ماشین لباسشویی فضای خالی وجود داشته باشد زیرا دستگاه ها برای قرار دادن لوله به فاصله حداقل ۱۵/۲۴ سانتی متر نیاز دارند.
در صورتی که قرار است ماشین لباسشویی و خشک کن کنار یکدیگر قرار بگیرند باید بین انها یک اینچ یا ۲۵ میلیمتر فاصله باشد. بهترین دستگاه ها برای فضاهای کوچک ماشین های لباسشویی بار از جلو می باشند.

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی شامل چیست؟

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ممکن است واضح به نظر برسند اما ارزش آن را دارد که با برنامه‌های مختلف شستشو در این دستگاه ها آشنا شوید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین چرخه را برای لباس های خود انتخاب می کنید .

- شستشوی پارچه های پنبه ای
پارچه های پنبه ای معمولا باید در دمای بالا شسته شوند ، به خصوص هنگامی که صحبت از لباس زیر و یا لباس هایی با آلودگی بیشتر است. تنظیم شستشوی دستگاه ماشین لباسشویی بر روی برنامه  شستشوی پنبه‌ای به شما این امکان را می دهد تا لباس های پنبه ای خود را بدون آسیب رسیدن به پارچه بشویید.

- الیاف های مصنوعی
پارچه های از جنس الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ویسکوز معمولاً کمی ظریف تر از پنبه هستند و به شستشو با دمای پایین تر و با سرعت کمتر نیاز دارند . 
اگر ماشین لباسشویی شما با این برنامه خاص همراه نیست ، بهتر است لباس هایی که از این جنس می باشند را با دست بشویید.

- شستشوی پارچه های پشمی
لباس هایی که از جنس پارچه های پشمی هستند برای شستشو نیاز به دمای پایین و سرعت کمتری دارند تا از آسیب دیدگی و گشاد شدن لباس جلوگیری شود.

- شستشوی سریع
این برنامه لباس ها را در مدت زمان کوتاه ۱۵ دقیقه به صورت سریع و کارآمد می شوید.

سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی 

ماشین لباسشویی به دلیل وجود قطعات مکانیکی ، در معرض استهلاک بوده و نیاز به سرویس و تعمیر پیدا میکند. برای تعمیر ماشین لباسشویی ،حتما به نمایندگی های مجاز و مراکز معتبر مراجعه کنید . سپردن تعمیر به افراد فاقد صلاحیت ، علاوه بر آنکه احتمال استفاده از قطعات بی کیفیت و تقلبی را به همراه دارد در صورت بروز مشکل پاسخگویی عملکرد خود نیستند و ممکن است دستگاه دچار مشکلات بیشتری شود .
اگر ساکن استان البرز هستید ، ماهان سرویس با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی ، می تواند در کمترین زمان پاسخگوی شما باشد. 
نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج ، تعمیر لباسشویی ال جی در کرج  ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج  و ... از جمله خدمات ماهان سرویس می باشد . 
تلفن :   09353001695 – 34644364 (026)  
www.arvandoxin.com


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس