شورای اروپا خواستار آزادی هواپیما و مسافران رایان ایر در مینسک شد

چارلز میشل رییس شورای اروپا گفت: از مقام های بلاروس می خواهیم بلافاصله کادر پروازی و همه مسافران هواپیمای رایان ایر در فرودگاه مینسک را آزاد و به هواپیما اجازه پرواز دهند.

به گزارش مشرق، میشل رییس شورای اروپا یکشنبه شب بر لزوم بررسی قابل توجه دلیل فرود اجباری هواپیمای رایان ایر در مینسک تاکید کرد و افزود که  ضرورت دارد توسط سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو)  دلایل  شرایط فرود اجباری هواپیمایی رایان ایر (Ryanair) در مینسک بررسی شود.

وی خواستار آزادی مسافران هواپیمایی شد که از آتن به ویلنیوس می رفت. در میان مسافران، «رومان پروتاسویچ»، بنیانگذار کانال تلگرامی مخالف بلاروس (Nexta)  که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، حضور دارد.

میشل ادامه داد که از گزارش های  مربوط به فرود اجباری رایان ایر در مینسک بسیار نگران هستم. ما از مقام های بلاروس می خواهیم بلافاصله هیات مدیره و همه مسافران آن را آزاد کنند. تحقیقات ایکائو در مورد این حادثه باید قابل توجه باشد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز از وضعیت پیش آمده در فرودگاه میسنک ابراز نگرانی کرد. وی در توییتر خود نوشت که "به پاسخی سخت و جهانی از طرف اروپایی ها نیاز است. " سوفی ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک هم گفت که فرود و بازداشت اجباری پروتاسویچ "غیرقابل قبول" است و "نیاز به توضیح فوری دارد. "

هواپیمای رایان ایر حامل پروتاسویچ به دلیل پیامی از سوی کنترل کنندگان ترافیک در مینسک به زمین نشست.

وزارت دفاع بلاروس گزارش داد که « پس از تصمیم خلبان برای فرود هواپیما در مینسک، میگ -۲۹ به هوا بلند شد. کمیته تحقیق کشور یک پرونده جنایی را برای گزارش آگاهانه دروغین خطر آغاز کرد.»

رایان ایر نیز اعلام کرد که   پیام در مورد تهدید برای هواپیمای رایان ایر در پرواز آتن-ویلنیوس، از طرف کنترل کنندگان ترافیک هوایی بلاروس انجام شد.

رایان ایر گزارش داد که به این شرکت دستور داده شد تا به نزدیکترین فرودگاه برسد. به گفته این شرکت، این فرودگاه در مینسک بود. پس از فرود این هواپیما در مینسک، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (رومان پروتاسویچ)، که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، بازداشت شد.

رایان ایر(Ryanair)  گفت که این رویداد فرود اضطراری را به همه سرویس های امنیتی ملی مربوطه اروپا اطلاع داده است.
 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    مثل ریگی لعنتی.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 2
    ایول خوب حال یانکی‌های کثیف و نوکرهای اروپاییشو گرفتن.....
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 1
    مگر آمریکایی ها غیر از این عمل میکنند؟ اگر قوانین امریکا بر قوانین بین المللی ارجحیت دارد، چرا قوانین بلا روس نداشته باشد؟ مگر شما افرادی را که در امریکا مجرم شناخته شوند تحویل آمریکا نمیدهید؟ مگر شما از قوانین امریکا پیروی نکردید و ایران را تحریم کردید؟ پس چرا از انجام اعمال خودتان توسط دیگری ناراحت میشوید؟ پس چرا افرادی که در بلاروس مجرم شناخته میشوند را تحویل نمیدهید؟ خب، اگر تحویل میدادید، بلاروس مجبور نبود خودش راسا اینکار را بکند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس