غزه

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که هم زمان با کمک رسانی به بیش از ۵۱ هزار تن از شهروندان ساکن شمال غزه، به ۴۶ میلیون دلار بودجه اضافی برای ادامه فعالیت در این منطقه محروم، نیازمند است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور تازه حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که با نادیده گرفتن درخواست های مجامع بین المللی برای توقف این تهاجم ادامه یافته، تاکنون بیش از ۲۰۰ شهید و هزاران زخمی برجاگذاشته و بخش گسترده ای از تاسیسات زیربنایی و خانه های مسکونی این سرزمین فلسطینی را نابود کرده است.

این سازمان که به صورت معمول به حدود ۲۶۰ هزار تن از فلسطینیان غزه که بر اساس ارزیابی ها ۵۳ درصد از ساکنانش در فقر زندگی می کنند، با تحویل سهمیه مواد غذایی و دیگر برنامه ها، کمک می کند، خواستار دریافت نزدیک به ۳۲ میلیون دلار برای ادامه کمک غذایی در ۶ ماه آینده به بیش از ۴۳۵ هزار شهروند غزه و کرانه باختری و همچنین ۱۴ میلیون دلار برای ادامه کمک اضطراری در سه ماه آینده به ۱۶۰ هزار تن از ساکنان غزه و ۶۰ هزار تن در کرانه باختری شده است.

سامر عبدالجبار مدیر بخش کمک رسانی به فلسطینیان برنامه جهانی غذا در بیانیه ای اعلان کرد: برای شهروندان غزه که خانه هایشان را از دست داده اند یا وادار به گریز از آن شده اند، مواد غذایی ضروری ترین نیاز در این لحظه است. سریع ترین و موثرترین راه حمایت از این افراد با ارایه کمک نقدی از طریق کارت های الکترونیک است.

وی افزود: با وجود بازبودن بسیاری از فروشگاه ها در این باریکه پرازدحام و در دسترس قرار داشتن مواد غذایی، شاید بسته شدن گذرگاه های غزه به زودی موجب کمبود کالاهای اساسی مانند مواد غذایی و بالارفتن بهای آن شود. بهای مواد غذایی تازه نیز به علت جلوگیری از دسترسی کشاورزان به زمین هایشان برای برداشت محصولات، بالا رفته است.

این سازمان مستقر در رم افزود که از هماهنگی برای فرستادن محموله های کمک های انسان دوستانه در صورت ادامه بسته بودن مرزهای غزه، حمایت می کند.

 کورنین فلایشر مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی این نهاد گفت که ساکنان غزه پیش از این حملات، هم زندگی بسیار دشواری داشته اند و دسترسی بسیاری از خانواده ها به مواد غذایی، مشکل بوده، اما اوضاع آنها در یک ساله گذشته و در پی اعمال محدودیت های همه گیری کووید – ۱۹، بدتر شده بود.

شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد دور جدید مقاومت مردم فلسطین است. اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت المقدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس