ظریف

وزیر امور خارجه حمایت کشورهای اروپایی از جنایات رژیم صهیونیستی را به هیچ وجه قابل قبول ندانست و گفت: مقداری از گناه هم به گردن خود ما در جهان اسلام است .

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره حمایت‌های برخی از مقامات اروپایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با اشاره به سخنرانی‌ امروزش در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت:‌ همانطور که در سخنرانی خودم در سازمان همکاری اسلامی نیز گفتم، حتما این اقدام کشورهای اروپایی به هیچ وجه قابل قبول و پذیرش نیست.

وی یادآور شد: البته مقداری از گناه هم به گردن خود ما در جهان اسلام است که به دلیل اختلافات داخلی در بین مسلمانان به خاطر سیاست عادی سازی که برخی از کشورهای اسلامی پیگیری کردند، به رژیم صهیونیستی اجازه داده شده که بتواند جنایات خودش را با شکل دیگری ارائه دهد و این نیاز دارد که ما اول در خانه و بعد در اروپا تلاش بیشتری کنیم  برای این‌که واقعیات را آنطور که هست نشان دهیم و مانع از این شویم که رژیم صهیونیستی بتواند با قلب واقعیات و دروغ سیاست‌های خودش را به پیش ببرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: امروز قتل عام کودکان فلسطینی پس از آن «عادی‌سازی» ادعایی انجام می‌گیرد. این رژیم جنایتکار و آدم‌کش یک بار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌های آن منجر می‌شود. تنها هدف تحرکات نفاق‌آمیز اسرائیل، تفرقه‌افکنی بین مسلمین و منزوی کردن مردم فلسطین است. اشتباه نکنید: اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌فهمد و مردم فلسطین کاملا از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند. این اقدامات وحشیانه بار دیگر ثابت کرده است که تنها مسیر مسالمت‌آمیز به سمت صلح، برگزاری یک همه‌پرسی بین تمام ساکنان فلسطین از جمله فلسطینی‌های آواره‌ شده و پناهجویان است.

ظریف گفت: نباید از یاد برد که فلسطین تنها یک مسئله عربی یا اسلامی نیست، بلکه معضله‌ای بین‌المللی نیز هست. جنایاتی که در طول دهه‌ها علیه مردم بی‌گناه فلسطین انجام شده بر وجدان بشری سنگینی می‌کند. از این روست که جامعه بین‌المللی وظیفه دارد به شدیدترین لحن رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را وادار کند که به تخریب و محاصره غزه پایان دهد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، درگیری بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. مقاومت فلسطینی که از ظهر شنبه موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند. بر اساس این گزارش، در بین شهدا ۳۴ نفر نیز زن بوده و تا کنون بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    ظریف،گناه شماها که خیلی زیاده که دشمنان انقلاب اسلامی را بارها شاد ودوستانش را به کرات ناراحت کرده اید! شماها وجریانات سیاسی متبوعتان وهم پالگی هایتان خائنین به آرمانهای والای انقلاب اسلامی وخمینی کبیر(ره)و خلف صالحش مقام معظم رهبری وخونهای پاک ومقدس شهدا وخصوصا حاج قاسم سلیمانی ویارانش هستید!ولعنت خداوند وهمه مومنین برخائنین!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    اقای ظریف حرف زدن شما بر ضد حاج قاسم و دشمن شاد کردن پذیرفتننی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس