کد خبر 1218248
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
قالیباف

رئیس مجلس در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه ضمن تبادل نظر پیرامون تحولات اخیر در فلسطین و قدس شریف، گفت: تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) طی تماس تلفنی با حموده صباغ، رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و قدس شریف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ما کشورهای اسلامی حامی مردم فلسطین، نباید در برابر جنایات اخیر رژیم خونخوار و کودک­‌کش صهیونیستی سکوت کنیم و می ­بایست هم از نظر سیاسی و هم از نظر ابعاد انسانی و حقوق بشری، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: حمایت آمریکا و  برخی کشورهای غربی از اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در  کشتار مردم فلسطین، مایه حیرت و تأسف فراوان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگوی تلفنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد و خواستار تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

صباغ: سوریه همانند جمهوری اسلامی ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند

حموده صباغ، رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به کشتار اخیر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: این رژیم مانند خنجری سمی از ۱۹۴۸ به جنایات خود ادامه می دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان­ها اقدام می‌­کند.

وی افزود: ما در مجلس سوریه جنایات آنها را محکوم کردیم و در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) بیانیه شدید اللحنی صادر کردیم.

رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در ادامه این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند جمهوری اسلامی ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند و برای کمک به آزادی قدس شریف و سرزمین­های اشغالی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس