کوبیدن دولت بر طبل گرانی کالاهای اساسی در روزهای پایانی؛ نان و شکر چراغ خاموش گران شد

دولت دوازدهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت خود فاز جدید افزایش قیمتها را بدون هیچ استدلال منطقی آغاز کرد.

به گزارش مشرق، دولت دوازدهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت خود فاز جدید افزایش قیمتها را آغاز کرده است. البته روند افزایش قیمت کالاهای اساسی درحالی از امروز کلید خورده است که قرار بود براساس اظهارات ربیعی سخنگوی دولت در سه ماهه نخست امسال نباید هیچ تغییرات قیمتی در انواع کالاها اعمال می شود اما متاسفانه دولت با نقض این موضوع و استفاده از شرایط انتخاباتی جامعه روغن را ۳۵ درصد گران کرده است و زمزمه افزایش ۵۰ درصدی نان نیز به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید:

نان هم گران می شود؟

نکته قابل تامل اینجاست انجمن ها و اتحادیه ها هر بار که درخواست افزایش قیمت از مسئولان مربوطه را به بهانه افزایش هزینه های تولید داشتند سازمان حمایت با افزایش بیش از ۱۵ درصدی قیمتها موافقت نمی کرد اما در شرایط فعلی که کشور درگیر انتخابات ریاست جمهوری است مجوز افزایش بیش از ۳۵ درصدی روغن را صادر کرده است علاوه براین خبرهایی از افزایش ۵۰ درصدی نان نیز مطرح است کالایی که سهم بسیار قابل توجهی در سبد مصرفی خانوار داشته و افزایش ۵۰ درصدی آن هم در شرایط فعلی هیچ استدلال منطقی ندارد.

یدالله صادقی در  همین ارتباط گفته است:هنوز قیمت نان در تهران رسما افزایش نیافته است و قیمت سال قبل اجرا می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هنوز قیمت جدید نان در تهران اعلام نشده است، افزود: قیمت جدید نان کارشناسی شده و مراحل بررسی آن در استانداری و شورای آرد و نان طی شده، اما افزایش قیمت نان منوط به هماهنگی استانداری با مقامات ذیصلاح یعنی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. 

وی در مورد زمان اعلام جدید قیمت نان در تهران، گفت: استانداری در حال پیگیری از مقامات ذیصلاح است که قیمت جدید نان در صورت موافقت آنها، اعلام خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

روغن خوراکی گران شد +سند

رئیس سازمان صمت استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها از جمله البرز اعلام شده، اما در تهران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، گفت: به علت حساسیت‌هایی که نسبت به استان تهران وجود دارد و مرکزیت آن، اعلام قیمت جدید برای نان همیشه با هماهنگی مقامات دولتی بوده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام نشدن قیمت جدید برای نان در تهران به علت نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: نمی‌دانم، این موضوع را باید از استانداری سوال کرد. 

صادقی در مورد میزان افزایش قیمت نان بیان داشت: اگرچه کارهای کارشناسی انجام شده است، اما نتیجه نهایی تایید نشده، لذا فعلا نمی‌توان در مورد میزان  افزایش قیمت نان اظهار نظر کرد. 

به گزارش تسنیم، متأسفانه از امروز شکر نیز به صورت چراغ خاموش گران شده است به نحوی که قیمت خرده فروشی شکر در بسته ای یک کیلویی پیش از این ۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود و در حال حاضر  در عمده فروشی ها به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است . شکر یک کیلویی خرده فروشی هم ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

به هر حال روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی در بازار شروع شده است که گویا دولت تصمیمی برای مدیریت این اوضاع نداشته و بیشتر ترجیح می دهد بر طبل این گرانی ها بکوبد. اما سوال اینجاست براساس کدام استدلال این افزایش  قیمت ها شروع شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 0
    دولت تدبیر در زمین دشمن بازی میکند
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      2 1
      دکتر برو دکتر
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      0 0
      تملق؟
  • محسن IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    مملکت بی صاحابه دیگه...
  • !! IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    نان ؛ مدتیست رسما ، ولی چراغ خاموش ، 50 درصد گران شده ! علی برکت ا ... !!
    • . IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      5 0
      چهار روز دیگه باید نون و سنگ بخوریم
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 1
    گويا مردم دشمن دولت هستندتمام جهان روال براين است كه دولتها براى رفاه مردم تلاش ميكنند وارزانى كالا وحقوق درامد بالاى ملتهايشان يك نو افتخارمحسوب ميشودواينجا برعكس است هرچقدركه ميتواند دولت خون مردم راتوى شيشه كندمردم ناى نفس كشيدن ندارند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 0
    هر وقت مملکت دست ادم عقده ای بیفته همینه .زورش به زیر دستانش نمیرسه عقده اش را سر مردم در میاره
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 0
    روغن با وقاحت تمام گران شد
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    روحانی موفق ترین رییس جمهور در کاهش جمعیت بود.ایشان از طرق مختلف باعث کاهش شدید جمعیت شد.از جمله ایجاد تورم وحشتناک که خیلی ها توان خرید گوشت،مرغ، لبنیات ،میوه و ...ندارند و با سو تغذیه به راحتی دنیا را ترک می کنند.روش دوم ایشان ناکارآمدی در کنترل کرونا و عدم واکسیناسیون بود که عده زیادی را از جمعیت کشور حذف نمود.افزایش بیکاری و کاهش درآمد در دولت روحانی باعث درگیری خانوادگی راه دیگری بود که باعث کاهش جمعیت در کشور شد.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    چراغ گرونی روغن اماروشنه روشن بودنکنه روحانی فکرکرده جهانگیری رئیس جمهورمیشه خودش که دیگه مهره سوختس،لااقل جاده صاف کن اون باشه.توروخداچراهیچکس کاری نمیکنه؟
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 1
      خودمون باید تو انتخابات کاری کنیم کارستون وهمه خائنین رو جارو کنیم ،با انتخاب درست و رای به رئیسی عزیز،والسلام!
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    دقیقا کالاهایی رو گران میکنن که در رژیمی ترین حالت ممکن هم باید ازشون استفاده بشه خدا رو هزاران بار شکر که روزحساب رو قرار داد وگرنه کی امیدی بود به تنبیه این جماعت حرام خور
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    نان ۵۰ درصد گران شده است لعنت بر دولت بی تدبیر که فشار بر گردن مردم محروم را زیاد کرده است آیا کسی نیست به داد مردم برسد چرا فقط طی یک سال مایحتاج مردم گران شده است
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    الان جهانگیری رو به دوربین با بغض میگه مردم یادتونه روغن و شکر هر روز گرونتر میشد ؟؟؟ و مردم ساده لوح میگن راست میگه بریم به جهانگیری رای بدیم تا اوضاع رو سامان بده !! حقیقتا اگر جهانگیری یا لاریجانی رای بیارن من یکی تعجب نخواهم کرد
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    برنج شمال تولیدش بشدت کاهش پیدا کرده . از طرفی دولت مدتهاست برنج وارد نکرده و ذخایر برنج وارداتی کشور تنها برای مصرف سه ماه کشور کافیه . این یعنی بحران و کمبود شدید برنج در آینده نزدیک . خداوکیلی چنین افتضاحی و عدم واردات از سوی تدبیر بنفش اونم تو خشکسال ترین سال تاریخ کشور عمدی نیست ؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    متاسفانه چند روز هست صدا و سیما و رسانه ها از وضع روز جامعه غافل شده اند و اوضاع مردم حتی نسبت به دو و سه ماه قبل سخت تر شده است و توجه همه به سمت تجاوز اسرائیل و یا انتخابات جلب شده و دولت و سودجویان و محتکران و دلالان به شدت به جان مردم افتاده اند واین خوب نیست
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 1
    چوب عدم استیضاح به موقع بدست عواملیست که اینروزها حتی بیش از مردم ولی با شکم سیر و حقوق مکفی منتقد و معترض وضع موحودند.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 2
    نسبت به انگلیس و اروپا خیلی هم ارزونه
  • فلاح IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    اگر الان تو عربستان گران شده بود خبرگزاری ها چکار می کردن مردم مظلوم عربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس