کد خبر 1218036
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
اشک های مادر مهاجر پناهجو

گزارش‎‏ها نشان می‎دهد که طی ماه‎های گذشته هزاران مهاجر از سوی گارد مرزی آمریکا بازداشت شده‎اند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، در مسیر مبارزات انتخاباتی وعده‎های گسترده‌ای برای اصلاح قانون مهاجرت آمریکا مطرح کرد و گفت اقدامات فوری انجام می‎دهد تا سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» را خنثی کند.

این در حالی است که بر اساس تازه ترین گزارش‎ها، بیش از ۱۷۸ هزار نفر در ماه آوریل در حال عبور از مرز آمریکا دستگیر شده‎اند که بیشترین تعداد بازداشت در طول یک ماه ببه شمار می‎رود.

بیشتر بخوانید:

امتداد سیاست ترامپ درباره پناهجویان در دوران بایدن

بر اساس داده‌های اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا، حدود ۱۳ هزار و ۹۶۰ نفر از این افراد کودکانی بودند که در ماه آوریل با سرپرستان قانونی خود در سفر نبودند؛ در ماه مارس نیز تعداد این کودکان زیاد بوده است.

تاکنون بالاترین میزان آمارها، ورود بیش از ۱۱ هزار کودک تنها و بی سرپرست به آمریکا در ماه می‌ سال ۲۰۱۹ را نشان می‎دهد.

هجوم افراد زیر سن قانونی و بدون سرپرست به مرزهای آمریکا، مراکز پردازش مهاجرت را تحت فشار قرار داده است تا جایی که هزاران کودک در مراکز اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا که در ابتدا برای نگهداری بزرگسالان طراحی شده بود، مستقر شده‎اند.

منتقدان «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، معتقدند که نگه داشتن کودکان در این بازداشتگاه‌ها، بازگشتی دوباره به سمت سیاست دوران ترامپ است و تنها تغییر ایجاد شده در مقایسه با دوران ترامپ این است که کودکان در زمان ریاست جمهوری بایدن برای مدت زمان کمتری در این بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، بسیاری از کودکان مهاجر در مرز توسط ماموران مرزی آمریکا از خانواده هایشان جدا می‌شدند و در برخی مواقع سرپرستان این کودکان از آمریکا اخراج شده و به کشورشان بازگردانده می‌شدند.

بر اساس آمارها، همچنان حدود هزار خانواده مهاجر از فرزندان خود جدا هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس