کد خبر 1217996
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
بورس نمایه

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عدم همکاری شبکه بانکی برای کمک به بورس گفت: بانکها از وضعیت بورس خبر داشتند و با خروج از این سیستم، وضعیت فعلی را رقم زدند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، میثم موسایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درمورد وضعیت نزولی بورس گفت: اتفاقات بورس محصول سیاست های فراتر از سازمان بورس است و نمی توان همه آن را صرفاً محدود به چارچوب سازمان بورس دانست.

وی افزود: دولت در کشور ما با همه ناکارآمدی هایی که دارد اما هنوز یک نهاد مهم است و هر صنعتی که مورد حمایتش باشد مردم به آن اعتماد می کنند.

بیشتر بخوانید:

چند نماد بورسی متوقف شدند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهارکرد: دولت به خاطر کسری بودجه شدید و تحریم ها مردم را بدون آموزش به سرمایه گذاری در بورس تشویق کرد و مردم هم به واسطه تشویق دولت و رسانه ملی اعتماد کردند اما دولت عملاً اعتماد مردم را وسط کار از بین برد.

موسایی کاهش نرخ بهره بانکی را در ریزش بازار بورس موثرخواند و گفت: افزایش نرخ ارز بخشی از نقدینگی ها را به سمت بازار ارز و طلا انتقال داد و بخش عمده ای از بازار سرمایه را تخریب کرد.

وی ساماندهی بورس را در کوتاه مدت امکانپذیر دانست و مطرح کرد: بانک مرکزی با تزریق پول می تواند بخش عمده ای از این فروش ها را جمع کند. علاوه براین با اعمال سیاست های منطقی تر و ایجاد ثبات در تصمیم گیری و منع سازمان بورس از دخالت های نابجا و قیمت گذاری نیز می توان فضا را برای منطقی شدن بورس فراهم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عدم همکاری سیستم بانکی برای کمک به بورس گفت: بانکها از وضعیت بورس خبر داشتند و به موقع از این سیستم خارج شدند و وضعیت فعلی را رقم زدند.

همچنین، محدثه فریدون رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بورس از پیگیری فرآیند تاسیس و راه اندازی کانون سهامداران حقیقی خبرداد و گفت: ظرفیت های قانونی در این راستا وجود است.

وی افزود: تاسیس این کانون بر اساس مفاد و دستورالعمل قانونی بوده و ملاحظات سیاسی و قانونی آن نیز موجود است.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بورس درمورد اساسنامه این کانون گفت: کانون با این هدف تشکیل شده که مثلاً اگر در مواردی خسارت به جمعی وارد شود پوشش و ساماندهی داده شود و دانش تخصصی افراد برای سرمایه گذاری و پیگیری حقوق خود نیز ارتقا پیدا کند.

فریدون مطرح کرد: پیشنهاد ما این است که افراد واجد شرایط حق حضور در مجامع و رأی را داشته باشند و شرکت کنند.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس