کد خبر 1217891
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

به گزارش مشرق علی صدری نیا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: روحانی در شرایطی برای انتخابات ۹۶ آماده می‌شد که متزلزل‌ترین شرایط را در بین همه روسای جمهور پس از انقلاب در پایان چهار سال اول داشت. آنقدر متزلزل که خیلی ها پیشبینی می کردند روحانی اولین رئیس جمهور چهار ساله تاریخ انقلاب باشد.

شدت گرفتن مشکلات معیشتی مردم و بی‌نتیجه ماندن برجام و بالا گرفتن اعتراضات مردمی هم همین را نشان می‌داد. کار به جایی رسید که حتی صادق زیباکلام هم گفت: "روحانی با این کارنامه انتخابات ۹۶ را واگذار می کند." ؛ روحانی و مشاورانش برای افزایش یافتن شانس پیروزی‌شان به یک نتیجه رسیدند؛ حذف مناظرات زنده انتخابات!


ماجرای تلاش دولت روحانی برای حذف مناظره زنده+ اسناد

روحانی در ۴ سال اول خود فقط از تریبونهای یکطرفه و بدون وجود منتقدان حرفهایش را بیان کرده؛ حالا در سال ۹۶ او واهمه دارد که با حضور در مناظرات، توسط سایر رقبا به صورت جدی به چالش کشیده شود. پس تلاشهای پشت پرده‌شان برای حذف مناظرات زنده شروع می‌شود. اما ناگهان این خبر علنی می‌شود و به شدت مورد انتقاد مردم و رسانه ها قرار می گیرد. حسین فریدون برادر روحانی، در واکنش توییت می زند و می‌گوید: مناظره زنده احتمال مشکلات امنیتی انتخابات را چند برابر می کند! تصمیم حذف مناظرات زنده بسیار خردمندانه است! 

رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی هم در مصاحبه‌ای می‌گوید مناظره ضبطی فرقی با مناظره زنده ندارد، فقط جاهایی از مناظره که بی‌اخلاقی اتفاق می‌افتد از مناظره حذف می‌شود!


ماجرای تلاش دولت روحانی برای حذف مناظره زنده+ اسناد

اعتراض ‌ها بالا می‌گیرد؛ وزارت کشور روحانی اطلاعیه می‌دهد و با تهدید منتقدان می‌نویسد دامن زدن به اختلافات درباره این تصمیم در حکم ایجاد اخلال در تامین نظم و امنیت انتخابات است و در صورت تکرار توسط رسانه‌ها با آنها برخورد قانونی می‌شود!

نهایتا پس از چند روز با فشار افکار عمومی دولت عقب‌نشینی می‌کند. مناظره زنده باقی می‌ماند. وقتی روحانی و یارانش در این موضوع شکست می‌خورند، سراغ سناریوهای بعدی و طراحی دوپینگهای بعدی می‌روند. دوپینگهایی که بر سرنوشت انتخابات اثر می‌گذارد. 
 

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    13 0
    دیکتاتوری بنفش اصلاح طلب
  • باقر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 0
    دولت ازترس رسوایی بی پروا ازناکامیها میترصد. روز قیامت که مناظره ها زنده است تمام اعضا وجوارح سخن میگویند چکار میکنید? انجا هم بگویید در پستو ضبط کنند.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 0
    رحمانی فضلی و لاریجانی سرمایه های مخفی که برای عموم رسوا شده اند .
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 0
    رییسی چون حرفش وعملش یکی هست ببینیدلاریجانی دراین چندسال درقوی قضای وبرادرش درمجلس چه گندی زدن بایدبرن ازخون شهیدان خجالت بکشن وازجمله روحانی ایران راویران کردن انشاالله آه دل این ملت صبورراخداازشون بگیر
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 0
    چون طبل رسوایشون درامد به خاطراین روحانی نمخوا دمناظره زندبرقراربشه چون رسوامیشن ولی به امیدخداوخون شهیدان وخون شهیدحاج قاسم سلیمانی طبل رسوایشون زده شد
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    روحانی ... مکار....
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    بدون مناظره فایده ندارد اما جهانگیری قلدر نباشه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    یا خداااااااا این دیگه آخرشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس