کد خبر 1217540
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

با خرید بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی می‌توانید در عین راحتی و آسودگی از سفرتان لذت ببرید و سریع و بی‌دردسر به مقصد برسید.

با خرید بلیط اتوبوس شما می‌توانید سفری ارزان را به مقصد مدنظرتان تجربه کنید. از مزایای سفر با اتوبوس می‌توان به قیمت مناسب و داشتن امنیت اشاره کرد. شما می‌توانید غیر از سفرهای داخلی، از سفرهای خارجی به کشورهایی مانند عراق، ترکیه، ارمنستان و افغانستان هم لذت ببرید. اگر شما هم قصد دارید سفرهایتان را با اتوبوس انجام ‌دهید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا سفری ارزان و آسوده را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

مزیت سفر با اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

 هر سفری با هر وسیله ‌نقلیه‌ای مزایا و معایب خودش را دارد. با این وجود تصمیم‌گیری برای سفر به انتخاب و بررسی معیارهای مسافر از سفر بستگی دارد. در ادامه از مزایا و معایب سفر با اتوبوس و دلایل خرید بلیط اتوبوس برای شما خواهیم گفت.

ارزان بودن بلیط اتوبوس

اتوبوس ارزانترین وسیله نقلیه در ایران است. خدمات قابل قبول در کنار پرداخت هزینه منصفانه از نکات قابل توجه سفر با اتوبوس است. پس می‌توان گفت که سفر با اتوبوس به شهرهایی مانند تهران و مشهد با خرید بلیط اتوبوس تهران و بلیط اتوبوس مشهد برای ایرانیان بسیار به‌صرفه‌تر از سفر با دیگر وسیله‌های نقلیه است.

 ثبات قیمت بلیط اتوبوس

 ثبات قیمت بلیط اتوبوس خرید بلیط ارزان اتوبوس

اگر بخواهیم قیمت بلیط هواپیما و قطار را با قیمت بلیط اتوبوس مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت بلیط هواپیما که به صورت لحظه‌ای افزایش و کاهش پیدا می‌کند و از طرفی دیگر تغییر قیمت بلیط قطار در هر فصل کمی مشکل‌ساز است؛ اما قیمت بلیط اتوبوس مسیرهایی نظیر تهران و مشهد مانند خرید بلیط اتوبوس تهران و بلیط اتوبوس مشهد برخلاف بلیط هواپیما و قطار  تهران یا مشهد، در طول سال یک تا دوبار آن هم زیر نظر سازمان حمل و نقل جاده ای افزایش می‌یابد.

 فراوانی شرکت های اتوبوسرانی
وجود اتوبوس در تمام شهرستان‌ها و همین‌طور در روستاهای ایران، باعث شده است که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل نقلیه عمومی برای سفر به شهرهایی که به وسایلی مانند قطار یا هواپیما دسترسی ندارند شناخته شود.

 ساعت های حرکت متنوع
از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه‌ای همیشه در دسترس یاد می‌کنند. فراوانی سفرهایی که با اتوبوس انجام می‌شود به حدی است که برای بعضی از مقصدها، هر نیم ساعت یک بار یک اتوبوس به مقصد مشخص‌شده حرکت می‌کند.

امکانات رفاهی اتوبوس

اتوبوس این امکان را به شما می‌دهد که در توقفگاه‌های بین‌راهی به امکاناتی از قبیل رستوران، سرویس بهداشتی و همین‌طور نماز دسترسی داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید لذت امکاناتی مانند هواپیما و قطار را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با اتوبوس‌های VIP ما را هم امتحان کنید.

طولانی بودن سفر با اتوبوس

سرعت رسیدن اتوبوس به مقصد مشخص‌شده نسبت به سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما و قطار کم تر است؛ اما بیایید روی دیگر سکه را ببینیم، با وجود سرعت کم تر نسبت به بقیه وسایل نقلیه، امکاناتی چون ارزان و فراوانی نسبت به بقیه وسایل نقلیه، امنیت و همچنین فراهم‌کردن دیدن زیبایی‌های مسیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

امکانات رفاهی اتوبوس

اتوبوس این امکان را به شما می‌دهد که در توقفگاه‌های بین‌راهی به امکاناتی از قبیل رستوران، سرویس بهداشتی و همین‌طور نماز دسترسی داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید لذت امکاناتی مانند هواپیما و قطار را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با اتوبوس‌های VIP را هم امتحان کنید.

تعداد توقف های محدود

کمی پیش از مزایای توقف‌های بین‌راهی برایتان گفتیم؛ اما باید توجه داشته باشید که این توقف‌ها هر زمان که مسافر اراده کند، ممکن نیست و این موضوع به زمان‌بندی تعیین‌شده برای راننده اتوبوس بستگی دارد. بدین صورت که شما باید تا توقفگاه بعدی صبر کنید. این ممکن است برای بسیاری از مسافران آزاردهنده باشد و همین موضوع را به عنوان یکی از معایب سفر با اتوبوس درنظر بگیرند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا راه حلی در این باره به ذهنتان می‌رسد؟

بزرگ ترین پایانه های مسافربری کشور

ترمینال‌های اتوبوسرانی به دلیل دسترسی آسان و راحت مردم در مراکز شهرها ساخته شده‌اند. از جمله امکانات یک ساختمان مسافربری می‌توان به سالن انتظارمسافر، اورژانس، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. در ادامه برخی از پرترددترین ترمینال‌های مسافربری کشور را معرفی می‌کنیم.

ترمینال امام رضا مشهد

در حال حاضر بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال مسافربری در ایران ترمینال مشهد یا پایانه مسافربری امام رضا(ع) است. این ترمینال با ظرفیت جابه‌جایی 80 هزار مسافر در طول روز، به پرترددترین ترمینال ایران و سومین ترمینال شلوغ جهان تبدیل شده است. این ترمینال در بزرگراه شهید کلانتری مشهد واقع شده است.

ترمینال جنوب تهران

ترمینال جنوب تهران که با نام (ترمینال خزانه) در سال 1359 شروع به کار کرد، اولین ترمینال تهران

است که بیشترین خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهد، مربوط به شهرهای جنوبی و مرکزی ایران می‌شود.

ترمینال غرب تهران

پایانه مسافربری غرب تهران که به ترمینال آزادی هم معروف است، در ضلع‌ غربی میدان آزادی و درابتدای بزرگراه تهران کرج واقع شده است. سفرهایی که به مقصد شهرهای شمال، غرب و شمال‌غرب کشور است، از این ترمینال آغاز می‌شود.

ترمینال شرق تهران

ترمینال شرق درمحدوده تهران پارس و منطقه 13 تهران ساخته شده است. ترمینال شرق بعد از ترمینال جنوب، دومین ترمینال پرتردد مسافربری تهران است که بیشتر برای سفر به شهرهای شرق و شمال شرق کشور خدمات ارائه می‌دهد.

ترمینال بیهقی تهران

پایانه مسافربری بیهقی تهران که به ترمینال آرژانتین هم معروف است، در ضلع شرقی میدان آرژانتین

واقع شده است. این ترمینال بیشتر به شهرهای شمال، شمال شرق، غرب و شمال غرب کشور سرویس می‌دهد.

ترمینال کاوه اصفهان

از مهم ترین ترمینال‌های اصفهان، ترمینال کاوه اصفهان است. این ترمینال از فضایی مدرن و آرامش‌بخش بهره می‌برد و امکانات رفاهی بسیاری را دربرمی‌گیرد.

معروف ترین اتوبوس های مسافربری

از مهم‌ترین نکات در سفرهای زمینی، توجه به نوع و مدل وسیله نقلیه است. اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید و همین‌طور دنبال آرامش و راحتی در هنگام سفر هستید، بهتر است هنگام خرید بلیط  نوع  اتوبوس را هم مدنظر داشته باشید. اتوبوس‌های ولوو و اسکانیا در مدل‌های معمولی، وی آی پی و وی آی پی تخت خواب شو در اختیار مسافران قرار دارند.

انوع اتوبوس

اتوبوس‌ها به‌طور کلی به سه دسته (اتوبوس درجه1)، (اتوبوس VIP کلاسیک) و همین طور (اتوبوس وی آی پی تخت خواب شو) تقسیم می‌شوند. اتوبوس‌های درجه1 ارزانترین بلیط را دارند که در ازای قیمت کم، خدمات کمتری هم به مسافران ارائه می‌دهند. قیمت بلیط اتوبوس VIP کلاسیک کمی از بلیط اتوبوس‌های درجه 1 بیشتر است؛ اما به همان اندازه به مسافر خدمات ارائه می‎دهد. اتوبوس وی آی پی تخت خواب شو با کیفیت‌ترین خدمات را به مسافر ارائه می‌دهند. قیمت بلیط این اتوبوس‌ها گران‌تر از سایر بلیط اتوبوس‌هاست.

روش های خرید بلیط اتوبوس

بهترین روش خرید بلیط ارزان قیمت اتوبوس خرید آنلاین بلیط اتوبوس

حالا که برای سفر با اتوبوس آماده شده‌ایم، باید به فکر خرید بلیط اتوبوس باشیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید بلیط سفر با اتوبوس را تهیه کنید.

خرید غیرحضوری

شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی یا تماس تلفنی بلیط اتوبوس مسیر مدنظرتان را بخرید. این روش مزایا و معایبی دارد که شناخت یک آژانس مسافرتی معتبر و عدم امکان رزرو تلفنی برخی مسیرها ازجمله آن‌هاست.

خرید اینترنتی

خرید آنلاین بلیط مناسب کسانی است که به‌دنبال سرع ت وراحتی در خرید بلیط هستند. در ادامه به مزایای خرید بلیط اینترنتی می‌پردازیم.

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

با خرید آنلاین بلیط اتوبوس دیگر نیازی به منتظرماندن در پایانه مسافربری برای حرکت اتوبوس نیست؛ کافی است 20 تا 30 دقیقه قبل از حرکت در جایگاه اتوبوس حاضر باشید. با این روش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید شماره صندلی‌تان را خودتان انتخاب کنید.

چرا بلیط اتوبوس را از ره بال آسمان بخریم؟

ره بال آسمان از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی در سطح کشور است که سالیان سال به صورت حرفه‌ای خدمات گردشگری ارائه می‌دهد. با خرید از ره بال آسمان می‌توانید از خدماتی مانند پشتیبانی 24ساعته رایگان تا زمان حرکت استفاده کنید.

نحوه خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

برای خرید بلیط اتوبوس از آژانس مسافرتی ره بال آسمان می‌توانید هم به‌صورت اینترنتی از طریق وب سایت rahbal.com و هم مراجعه حضوری به شعبه مشهد و یا تماس با شماره 05137170 اقدام کنید. سفری خوش را برای شما آرزومندیم.

 بلیط اتوبوس، قیمت بلیت اتوبوس، اتوبوس، ره بال آسمان


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس