کد خبر 1217396
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
نشست خبری لاریجانی در ستاد انتخابات

رئیس سابق مجلس گفت: مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی صبح امروز(شنبه) پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سئوال مهم این است که مسئله اصلی در کشور چیست؟ پیش از آنکه به پاسخ این سئوال بپردازم، باید عرض کنم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود،  با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا اینکه با سوپرمن بازی و دار و درفش می توان به راه حلی رسید.

وی بیان کرد:  سعدی شیرازی می گوید سه چیز پایدار نماند؛ مال بی تجارت، علم بی بحث و ملک بی سیاست. ملت سربلند ایران! امام خمینی(ره) یک حکیم بود و رهبران صدرانقلاب اسلامی با عقلانیت پایه های انقلاب اسلامی را سامان دادند. پس چرا امروز وضع چنین است؟

عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند

داوطلب انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: علت این است که عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمانهای امام هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده اند و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش کرده اند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

لاریجانی گفت: به نظر من تعبیر علم بی بحث که سعدی گفت، در عدم گفتگوی داخلی و تبدیل شدن اختلافات به دشمنی ها ظهور پیدا کرده است. عده ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند و این نهایت بی هنری است و هنر آن است که گام ها در راستای وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی تر در بعد ملی برای حل مسائل کشور باشد.

ببینید:

عکس/ نشست خبری لاریجانی در ستاد انتخابات

وی ادامه داد: لذا یک مسئله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن توسعه فراهم نمی شود و ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: موضوع دیگر حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه ای است که طولانی شدن آن به زندگی مردم لطمه می زند. هدف اصلی سیاست خارجی کشور باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

لاریجانی متذکر شد: تجربه کشورهایی که در ۲۰ سال اخیر جهش اقتصادی داشتند، نشان می داد که سیاست خارجی و اقتصاد آنها یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است. لذا کاملا روشن عرض می کنم که جهش تولید و پرش اقتصاد داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است نه اینکه هر روز با اقدامی، مسئله جدید ایجاد شود که هزینه آن را مردم در زندگی خود دهند.

اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار گیرد

وی تصریح کرد: برای گذر از صفت ملک بی سیاست، اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار گیرد. ملت به افراد رای می دهند که همین نوع مشکلات نظیر مسائل پیچیده بین المللی را حل کنند نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه اینکه با طرح مسائل فرعی و افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس های سیاسی پوپولیستی خود تدارک کنند.

لاریجانی: مسائل امروز ایران با سوپرمن بازی قابل حل نیست

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: ضمنا صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد و هنر مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم نه آنکه عده ای در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم اما پول آن در حساب های خارجی بلوکه شود. چه نفعی برای ملت ما دارد و چه تاثیری در زندگی آنان می گذارد؟  

حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است

لاریجانی گفت: حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است. با بی ارادگی در حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی توان آرامش مورد نیاز برای توسعه اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی تدارک دید. حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگی و تعلل، زمام امور دیپلماتیک را از دست بداندیشان خارج کنند.

ببینید:

فیلم/ صحبت‌های لاریجانی پس از ثبت نام

وی با اشاره به اینکه مساله سوم توسعه اقتصادی کشور است، اظهار داشت: عدالت در توسعه اقتصادی رکن کشور است اما نه شعار عدالت بلکه داشتن نظریه عدالت و تحقق آن اهمیت دارد. عدالت در نظر صاحبنظران اسلامی ایجاد زمینه رشد استعدادهای آحاد مردم است و این امر جز با رقابت متوازن همه افراد جامعه رخ نمی دهد.

لاریجانی: مسائل امروز ایران با سوپرمن بازی قابل حل نیست

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به نظر بنده همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر نامگذاری کردند، کشور ما نیاز دارد که حداقل دو دهه اولویت اصلی خود را پیشرفت اقتصادی و منافع ملی قرار دهد و بقیه شئون کشور در خدمت آن قرار گیرد نه اینکه ۱۰ هدف موازی تعریف کنیم و هر کدام از اینها کشور را به سمتی بکشانند.

لاریجانی ادامه داد: شهید مطهری که به تعبیر رهبر انقلاب ایدئولوگ نظام محسوب می شود، می گوید که ممکن است حکومتی اهدافی بسیار عالی را در نظر داشته باشد اما اگر از یک اقتصاد سالم یعنی اقتصاد ثروت زا برخوردار نباشد، به هیچ‌یک از آن اهداف متعالی نخواهد رسید. استقلال اقتصادی کشور یکی از اهداف قانون اساسی است و با تکیه بر بنیه تولید داخلی و همراهی بین المللی در جهت توسعه صادرات محقق می شود.

وی بیان کرد: در این راه باید روحیه سیاست زدگی را در عرصه های مختلف توسعه اقتصادی بزداییم. توسعه اقتصادی با محوریت عدالت هم تئوری خاص دارد و هم ملزوماتی که یکی از آنها عدم دخالت دولت و سیاست زدگی در این قلمروها است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز حتی در حوزه ورزش، سیاست مداران لباس مدیریت آن را بر تن می کنند تا چه برسد به بنگاهداری هایی که مانع از رقابت مردم در اقتصاد می شوند. این دخالت های بنگاه های حکومتی همان شرایطی را به وجود می آورد که سعدی شیرازی آن را مال بی تجارت خواند.

اقتصاد، پادگان و دادگاه نیست که با تشر و دستور اداره شود

لاریجانی افزود: اگر پیشرفتِ اقتصادی محور است، یعنی تحقیقات دانشگاهی، فرهنگ، سیاست داخلی، سیاست خارجی و همه این موارد باید در جهت تحقق آن باشد. تجارت، نظامات پایدار می خواهد و حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. سیاست روشن، ثبات در قواعد می خواهد و فعل و انفعالات طبیعی خود را می طلبد و با اقدامات نمایشی، مسائل کشاورزان، صنعتگران، بازنشستگان، کارگران و بیکاران حل نمی شود.

حل مشکلات کشور با هوس های پوپولیستی حل نمی‌شود

وی اظهار داشت: هر کسی وعده بهشت در شرایط پیچیده کشور داده است، خلاف می گوید. اول باید آتش جهنم اختلاف و لجبازی و افراطی گری و کارنابلدی را خاموش کرد. حل مشکلات کشور با نردبان سازی محرومیت ملت و هوس های پوپولیستی حل نمی شود بلکه ایرانِ امروز برای تحقق پیشرفت اقتصادی شتابان و مردمی به همبستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب و همکاری سازنده و پویا با شرق و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیازمند است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر نیاز به علم، دانش و تجربه دارد و باید سرنوشت ملت و آرامش زندگی مردم به افراد کاربلد و جوانان با انگیزه سپرده شود. امام علی (ع) فرمود: تدبیر نیکو سرمایه اندک را بالندگی می بخشد و مدیریت نادرست سرمایه هنگفت را بر باد می دهد.

لاریجانی تصریح کرد: زمانی جهان زیر آهنگ و فرهنگ ما قرار می گیرد که اقتصادی پویا و زندگی قابل پیش بینی برای مردم فراهم شود. بنده به کسانی که فکر می کنند با شعار مسائل اقتصادی مردم حل می شود، عرض می کنم به جای متخصص بازی در دور زدن تحریم ها، قدری از وقت خود را صرف فراهم کردن شرایط آرام برای زندگی مردم کنید تا بتوانند برای زندگی خود و فرزندان شان برنامه ریزی کنند.

وی اظهار داشت: باید برای حل مسائل سخت کشور با شجاعت و از خود گذشتگی و ریسک در آبرو، گام در میدان بگذاریم. بیا تا جهان را به بد نسپریم به کوشش همه دست نیکی بریم. صهیونیست ها و تروریست ها، بداندیشان امروز هستند و به روح شهدای فلسطین و افغان درود می فرستیم و یاد دوست مجاهد، سید شهدا و مدافع حرم حاج قاسم عزیز را گرامی می داریم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شد که تصمیم به حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفتید و آیا فکر می کنید اصلاح طلبان و اصولگرایان از شما حمایت می کنند یا خیر؟ گفت: بنده با کسی رایزنی نداشته ام و آنچه بنده را در این روزهای اخیر مصمم کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم، این بود که احساس کردم شرایط ایران به نحوی است که کسانی که در این مسیر قرار دارند، نمی توانند مشکل اصلی اقتصادی کشور را سامان دهند.

لاریجانی افزود: بنابراین بعد از صحبتی که روز سه شنبه رهبری معظم انقلاب فرمودند که کسانی که فکر می کنند مسائل کشور و مشکلات پیچیده را بین خودشان و خدا می توانند حل کنند، پا به این عرصه بگذارند، بنده هم تصمیم گرفتم به صحنه انتخابات وارد شوم.

راه سوم برای اداره کشور در نظر گرفته‌ام

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود شما از طرف دولت قصد دارید در انتخابات حضور پیدا کنید و در صورتی که در انتخابات پیروز شوید، بیشتر وزرای کنونی در سمت خودشان می مانند، گفت: این مسائل خطای تخریبی است که شروع کرده اند و چنین بداخلاقی هایی وجود دارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: شما پس از انقلاب ملاحظه کرده اید و بگویید کدام یک از دولت ها مشابه هم بودند؟ آیا دولت هاشمی رفسنجانی مشابه دولت خاتمی بود؟ یا اینکه دولت روحانی مشابه دولت هاشمی رفسنجانی بود؟ کدام یک از این دولت ها مشابه هم بوده اند؟

لاریجانی با بیان اینکه هر کسی برای خودش ایده هایی دارد، تصریح کرد: بنده راه سومی را برای اداره کشور در نظر دارم.

مستقل در صحنه انتخابات حاضر شده‌ام

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه آیت الله رئیسی نامزد اصلی جریان اصولگرایی است و شما هم به بدنه اصولگرایی تعلق خاطر دارید، آیا رایزنی خاصی را با این جریان سیاسی به خصوص جامعه روحانیت مبارز داشته اید، گفت: بنده به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده ام و رایزنی خاصی هم نداشته ام و در روزهای اخیر به این تصمیم رسیدم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: قبلا گفته بودم نمی خواهم در انتخابات شرکت کنم و واقعا هم به دنبال حضور در انتخابات نبودم اما طی دو سه هفته اخیر به این نتیجه رسیدم و رایزنی خاصی نداشتم و صرفا با برخی از آقایان مراجع تقلید تماس داشتم.

دولت من ربطی به دولت روحانی ندارد

لاریجانی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود شما ادامه دهنده دولت روحانی هستید و از شما به عنوان دولت سوم روحانی یاد می کنند، اظهارداشت: بخشی از بداخلاقی هایی که در انتخابات است، از همین جنس است. دولت بنده هیچ ربطی به دولت حسن روحانی ندارد و همه بدانند که سبک و سلیقه بنده در اداره کشور و نگاهم برای حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه ای و همچنین ایجاد وفاق در داخل کشور در همین مسائلی که مطرح کردم، مستتر بود و متفاوت است.

بیشتربخوانید:

مهمترین شباهت لاریجانی به روحانی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت های شما در عرصه سیاست خارجی و موضوع برجام و مذاکره چیست، گفت: بنده مطالبی را در حوزه سیاست خارجی عرض کردم که ما باید روابط هوشمندانه ای با غرب، روابط قوی و سازنده با شرق و همچنین روابط برادرانه ای با همسایگان داشته باشیم و فضای دیپلماسی را آرام کنیم تا توسعه اقتصادی در داخل کشور استقرار پیدا کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: هنر دیپلماسی کشور در همین است و معتقدم این کار امکانپذیر است و اراده قوی و همت بلند می خواهد تا ما بتوانیم برای مدت طولانی این فشار روی زندگی مردم را برداریم و مسائل دیپلماتیک به این موضوع کمک می کند.

امیدواریم مذاکرات «برجام» به نتیجه برسد

لاریجانی تصریح کرد: درباره مذاکرات برجام هم باید بگویم که امیدوارم به نتیجه برسد، چرا که می تواند مقداری فضای تنفس اقتصادی کشور را فراهم کند.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اصلی شما چیست، گفت: مسئله اصلی کشور اقتصاد است و فرهنگ، آموزش، سیاست داخلی و سیاست خارجی باید در خدمت آن باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • totonchyan IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    54 1
    آره حل مسایل کشور فقط یک بی خاصیت سیب زمینی لازم دارد اونهم به مرحمت حضرتعالی حل است
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      35 1
      این فرد سال 1384 در رای گیری نفر یکی به آخر شد و فقط 5% رای آورد. جالبه آرا باطله 4% بود . در انتخابات مجلس هم با تنها با حدود 350/000 رای وارد مجلس شد و جالبه رئیس مجلس هم شد. سالها رئیس مجلس بود و با دولت روحانی همراه بود. الانم با وقاحت تمام آمده دولت سوم روحانی تشکیل دهد.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      20 1
      شوربختانه ایشون حتی 350/000 رای هم نیاورد. سال 1390تعداد 270/382 رای وارد مجلس شد. و سال 1394 هم با تعداد رای لاری جانی فقط و فقط 191/329 بود. با این تعداد رای کم سالها رئیس مجلس بود و مهمترین تصمیمات برای مردم و کشور می گرفت
    • علي قمي IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      15 0
      آقاي علي لاريجاني ... شما اگر توانمند و موفق و انقلابي و كارآمد بودي ؟؟؟!!! حداقل مردم شريف قم شما را بايد براي نمايندگي مجلس خودشان انتخاب و تأييد مي كردند... آقاي لاريجاني دوره شما تمام شده ...
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      10 0
      خجالت آوره فقط با گمتر از دویست هزار رای، اینقدر ژست می گرفت و ادعا داشت و خودش رو تحویل می گرفت.
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      11 0
      حتما ، منظورت ازین که با کلید جادوئی نمی شود کشور را اداره کرد اینست که با کلید برجام 2 و 3 و 4 و ............ می خواهی کشور را اداره کنی ؟! هههههههههههههههه
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      3 6
      لاریجانی آدم خوبی است ولی نه برای رییس جمهوری
    • بابک IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      5 1
      حوزه اقتصاد نه پادگان (سعید محمد) است و نه دادگاه (رئیسی) ... حوزه اقتصاد را با تصویب 20 دقیقه‌ای برجام درست نمودیم.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    42 1
    این آقای لاریجانی طوری صحبت میکند که انگار ایشون از کره مریخ تشریف اوردند ..!!! انگار فراموش کردند که ایشون تا سال گذشته به مدت هشت سال رییس مجلس همین مملکت بودند .. مجلسی که نمایندگانش در مقابل آنهمه گرانی و تورم افسار گسیخته و بیکار شدن صدها هزار نفر از مردان و زنان این کشور و از هم پاشیده شدن هزاران خانواده و به تعطیلی کشیدن و به تاراج رفتن صدها کارخانه بزرگ و کوچک و از بین رفتن و ناچیز شدن ارزش پول ملی و تخریب و از بین رفتن محیط زیست و و و و ..... بی تفاوت بودند و جز گرفتن رانت های کلان و گرفتن عکس های سلفی حقارت با موگرینی هنر دیگه ای نداشتند ...!!!!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    29 1
    بابا ول کن دیگه! هرکاری بلد بودی کردی این همه سال. با یه خدافظی خوشحالمون کن فقط.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    20 1
    آره غربگدایی خوبه، ولی نه به هر قیمتی!
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    29 1
    احتمالاً منظور جناب لاریجانی این است که به جای سوپرمن بازی باید با زبل خان بازی ایشان با مسائل و مشکلات کشور روبرو شد! کارهای سیاسی این جناب زنده کننده پویانمایی زبل خان شکارچی است!!!!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      15 1
      کاش کارتون دالتون ها را دوباره پخش کنند.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      13 2
      پیشنهاد می کنم ایشون دو تا از برادران خود را هم بعنوان نامزد مقام وزارت اعلام کند: وزیر بهداشت باقر لاریجانی وزیر علوم فاضل لاریجانی
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    7 4
    به عنوان یه استقلالی به اون پسره که میگن وزیر ارتباطاته رای میدم به جنابعالی خیر.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      2 6
      رای من وزیر ارتباطات جوان لنگی!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    26 0
    لاریجانی و جهانگیری ، بلدند چطور با حقه بازی رای مردم را تصاحب کنند . مردم یادتان هستند چقدر به شما درووووووغ گفتیم (جهانگیری). در عرض 20 دقیقه استاد زبان بازی و سفسطه کشور 82/000/000 را ضربه فنی کرد ، لاریجانی را می گویم .
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    14 1
    بتمن چطور؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    17 1
    اونایی که ۲۰ دقیقه ای برجام به ملت تحمیل کردن سوپرمن ،سوپر بوی یا رابین هود بودن اقای واضح اصطلاحات سیاسی
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    16 1
    کلیدبرجام آقای روحانی در قفل مجلس به ریاست شما چرخید و این شد وضع موجود... فراموش نمی کنیم...
  • مجید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    9 1
    راست میگن فرزندان شما تابعیت خارج دارند...؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      10 1
      راست میگن شما سرباز ملکه انگل لیس هستید؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    13 1
    مسائل کشور رو با نخواندن برجام و تصویب اون در ۲۰ دقیقه حل کردی بس نیست ؟؟؟؟
  • حسين DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    18 0
    ثبت نام لارى…………………..جانى يعنى ثبت نام روحانى بدون عبا و عمامه. ٦ سال از دولت روحانى بشدت حمايت كرد،برجام بى فرجام را در طى ٢٠ دقيقه تصويب كرد و حالا با وقاحت و بيشرمى ميگه "دولت" من ربطى به روحانى نداره ، خدايا عاقبت ملت ايران را ختم به خير كن .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    16 1
    برو جمعش کن که تو یک محافظه کار مرموزی
  • محمد امین IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    18 0
    یعنی خداوکیلی چطوری روش شد بیاد!!؟؟
  • جلال میاندوآب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    11 0
    کسی فهمید این بایا بزرگ چی گفت شما سوختید رای هم نمیارین
  • رضایی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    15 1
    مسائل کشور با برجام ۲۰ دقیقه ای حل خواهدشد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    19 1
    لاریجانی= روحانی پلاس(نابودگر 2)
  • تحلیلگر IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    6 0
    به شباهت های تفکر آقای لاریجانی با آقای روحانی دقت بفرمایید: 1. گره زدن اقتصاد به سیاست خارجی 2. ایجاد دو قطبی پادگان و دادگاه 3. پوپولیستی خواندن مردم داری و مردمی بودن 4. اقدامات انقلابی و صراحت و قاطعیت را افراطی گری دانستن 5. نسبت بداخلاقی به نقد دیگران، در حالیکه خودش اهل بداخلاقی است.
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 1
    اتفاقا لاریجانی مناسب رییس جموری است دیدی در عرض بیست دقیقه کشور به هوا دادوچطوری جزیره کیش را به چینی ها اد وحالاقرار جزیره لاوان ،قشم ،فارسی وسایر جزیره میخواهد جارو کند وبده به چین
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    7 0
    به کسانی که امیدی برای احیای کشور ندارند، رأی نمیدهیم آقای روحیجانی ..!!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    با اشرافیگری و با هر حزبی با همون رنگ همراهی کردن چطور ؟ با معامله برجام با ریاست‌جمهوری امروز چطور ؟ با خاندان جلیل القدر لاریجانی ها و امثال طبری چطور ؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    6 0
    خدا به مردم ما بصیرت دهد تا خودشان را از شر کسانی که با پنبه و کلمات قشنگ سر مردم را به دار فقر -رانت - اشرافی گری آویزان میکنند نجات دهند
  • محمود IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    جناب لاریجانی خدمات شایان وطراز جهانی شمادرمجلس انچنان درخشان ومنور است که چشمان هشتاد میلیون ایرانی هنوزهم سیاهی میرود مرد مومن خاندان لاریجانی پدر ملت ورودراورده بازهم دست ازسرمون برنمیدارید یادت رفته جنگ واشوب شما باعث شد احمدی نژاد به حاشیه بره درحالیکه تاقبل ازاون مثل تراکتور کار میکرد یادت رفته برجام بیست دقیقه ای که بادروغ وتردستی شما تصویب شد یادت رفته گرانی وتورم چهارسال اخیر ریشه در تصویب بودجه ونظارت مجلس شما شکل گرفت خجالت میکشی یا بازم بگم
  • BE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    جل الخالق
  • لاکی لوک BE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 0
    من چند بار اینا رو دستگیر کردم ولی چه فایده داشت ؟
  • 1221 IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    7 0
    پس باید به گفته شما 4 سال دیگه هم لنگ برجام باشیم وقتی رییس مجلس بودی چه گلی به سر ملت زدی که الان دومیش باشه......
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    این لاریجانی قبلا میگفت معجزه نیست که کشوررا درست کرد(نه به معجزه اسلام وانقلاب اعتقاد داره نه به آفند نه به پدافند-نه به تک،نه به پا تک، نه به کارهای اساسی،نه به کارهای میانبر...!)جدیدا هم میگه جادووجنبل نمیشه کردکه ایران را نجات داد!؟)پس سالها ازسفره انقلاب،اسلام بیت المال وهزینه جانی ومالی که مردم را بامفتخوری ....رامیخوری،خودش یک جادووجنبلت نبوده!؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    این لاریجانی قبلا میگفت معجزه نیست که کشوررا درست کرد(نه به معجزه اسلام وانقلاب اعتقاد داره نه به آفند نه به پدافند-نه به تک،نه به پا تک، نه به کارهای اساسی،نه به کارهای میانبر...!)جدیدا هم میگه جادووجنبل نمیشه کردکه ایران را نجات داد!؟)پس سالها ازسفره انقلاب،اسلام بیت المال وهزینه جانی ومالی که مردم را بامفتخوری ....رامیخوری،خودش یک جادووجنبلت نبوده!؟
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 0
    به به مر بیست دقیقه های !!!!!!!!!! بچه عراق......................
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    6 0
    همین سالها ازخوردن ومفتخوری ازسفره اسلام وانقلاب،مملکت،بیت المال وهزینه های جانی ومالی ازمردم،کلید جادویت نبوده!؟
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    کاملا درست میگی جناب لاریجانی!! قفلی که شما و روحانی زدید بر چرخه اقتصاد و فرهنگ و سیاست این کشور با کلید جادویی هم باز نمیشه. فقط خودتون میدونید چه کردید. اما اینقدر ساده اندیشید که خدا از دلتون برده که این مملکت، مملکت امام زمان روحی و ارواحنا فداه هست. من جای شورای نگهبان بودم شما رو رد صلاحیت میکردم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    فقط رد صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان خواسته ملت شریف ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس