برگزاری اعتراضات ضد صهیونیستی در برلین/ ادامه جانبداری مقامات اروپایی از تل‌آویو

بعد از ظهر امروز تظاهراتی در پایتخت آلمان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین در حالی برگزار شد که مقامات اروپایی از جمله در آلمان و اتریش همچنان به حمایت های یکجانبه خود از این رژیم اشغالگر ادامه می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، با توجه به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در برلین صدها نفر تظاهرات ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین را برگزار کردند.

معترضان بعد از ظهر امروز ( جمعه) پرچم های فلسطین را به اهتزار درآورده و شعارهای آزادی برای فلسطین و قتل ها را متوقف کنید، جنگ را متوقف کنید سر دادند. همچنین درخواست هایی برای حمله به تل آویو از طرف معترضان وجود داشت.

به گفته سخنگوی پلیس تعداد شرکت کنندگان صدها نفر بود. معترضان، اسرائیل را قاتل کودکان می نامیدند. پلیس با حدود ۲۰۰ نیرو در محل این تجمعات اعتراضی حضور داشت.

به گفه پلیس آلمان معترضان قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت نمی کردند. این اعتراضان به مناسبت روز نکبت و همچنین تشدید خشونت ها در منطقه برگزار شد.

روز نکبت (روز اشغال فلسطین) نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و استقلال اسرائیل در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کرده و در آن روز عزا می‌گیرند.

روز نکبت امسال همزمان با موج تازه ای از حملات وحشیانه صهیونیست ها علیه ملت مظلوم فلسطین شده است، حملاتی که تنها در چند روز اخیر به شهادت حدود ۱۲۰ فلسطینی و صدها نفر دیگر از آنها منجر شده است.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست ها می گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فروگذار نبوده اند.

روز شنبه هم قرار است گروه های مختلف طرفدار فلسطین در برلین به خیابان ها آمده و تجمع اعتراضی را برگزار کنند.

مقامات فرانکفورت برگزاری اعتراضات ضد صهیونیستی در این شهر که برای فردا برنامه ریزی شده بود را ممنوع اعلام کردند. یک مقام امنیتی در این شهر دلیل این مسئله را برخی نگرانی ها درباره امنیت عمومی نامیده است.

در روزهای گذشته اعتراضات ضد صهیونیستی دیگری نیز در برخی شهرهای آلمان برگزار شد.

روز سه شنبه در شهرهای مونستر و بن آلمان معترضان پرچم های اسرائیل را در برابر کنیسه های یهودیان به آتش کشیدند. روز چهارشنبه هم در شهر گلسنکیرش واقع در ایالت "نوردراین – وست فالن" اعتراضات ضد صهیونیستی از طرف نیروهای پلیس متوقف شد و پلیس علیه معترضان از باتوم استقاده کرد. این اعتراضات شب گذشته در این شهر آلمان برگزار شد.

پلیس اعلام کرد که در این اعتراضات اعلام نشده شعارهای ضد اسرائیلی داده می شد.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته جاری نوار غزه را هدف حملات گسترده خود قرار داده که این تجاوزات شدیدتر از زمان جنگ سال ۲۰۱۴ اعلام شده است.

در این شرایط مقامات غربی در مواضعی یکجانبه از رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه آن حمایت کرده و حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت را محکوم می کنند.

استفان زایبرت، سخنگوی دوات آلمان با اشاره به حملات موشکی حماس به برخی مناطق سرزمین های اشغالی مدعی شده است که هدف گروه مقاومت فلسطین کشتن خودسرانه و بی رویه انسان ها است.

دولت آلمان مدعی شده است که اسرائیل حق دفاع از خود در این حملات را دارد. زایبرت این مسئله را ضروری دانست که طرفین مناقشه برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای منازعات چند ده ساله وارد مذاکره شوند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم خواستار مذاکرات مستقیم بین طرف های درگیر شده است.

وزیر امور خارجه آلمان در موضعی یکجانبه گروه مقاومت حماس را متهم به تشدید عمدی مناقشات خاورمیانه یا به زعم وی ترور موشکی علیه اسرائیل کرده است. وی با اشاره به حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی که در دفاع از ملت فلسطین انجام می شود مدعی شده است که در چنین شرایطی اسرائیل باید بتواند از خود دفاع کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفته است که خشونت ها پایان نمی یابد تا زمانی که هیچ راه حل سیاسی وجود نداشته باشد.

دفتر صدر اعظم اتریش و وزارت امور خارجه این کشور هم به نشانه همبستگی با رژیم اشغالگر قدرس پرچم های این رژیم را بالای ساختمان این نهادها به اهتزاز درآوردند.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در موضعی یکجانبه و طرفداری از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: من حملات حماس به اسرائیل که چندین روز است در حال انجام است را شدیدا محکوم می کنم. اسرائیل حق دفاع از خود در برابر این حملات را دارد.

"الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش هم در موضعی یکجانبه حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی را غیر قابل توجیه دانسته و آن را شدیدا محکوم کرد.

مقامات اروپایی هرگز اشاره ای به شهید و زخمی شدن صدها فلسطینی بی دفاع در تجاوزات رژیم صهیونیستی نکرده و صرفا به دفاع از اشغالگران می پردازند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس