کد خبر 1217057
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی اش نوشت: جمعه گذشته -۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰- یک سر فصل تازه در قیام فلسطین است. پیام کوتاهی که ظرف چند دقیقه و به اختصار، اما قاطع و رسا از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، آغاز تحولاتی شگرف بود؛ حماسه فلسطین.

بیاناتی "الهام بخش" که از سوی مجاهدان غیور فلسطینی، به عنوان اسم رمز عملیاتی بی سابقه، در تاریخ ۷۳ ساله مقاومت مظلوم فلسطین تلقی شد. ظرف چند روز، چنان سیلی های پیاپی و آبداری بر گوش رژیم صهیونیستی نواخته شد که به خاطر پیچیدگی و ترکیبی بودن آن بی سابقه است.

ضربات موشکی حماس و جهاد اسلامی با موسک های نقطه زن، به خاطر دقت، قوت، کثرت و گستره حملات، بی سابقه است. اما این ضربات در عین حال، با ضربات مردمی در مناطق اشغال شده و از جمله قدس شریف، ضریب چند برابری پیدا کرده؛ به علاوه این که شدت درگیری و بی ثباتی در درون ساختار سیاسی اسرائیل هم سابقه ندارد. نوعی از بن بست و بی ثباتی که موجب برگزاری چهار انتخابات بی سرانجام شده است.

ضربات دردناک جبهه مقاومت منطقه ای، آن قدر سهمگین بوده، که آری شابیت در روزنامه هاآرتص نوشت "مهاجران باید به موطن اصلی خود بازگردند؛ اسرائیل نفس‌ های آخر خود را می‌کشد. ما در بدترین و سخت‌ ترین دوره تاریخ خود هستیم، گویا راهی جز اعتراف به حقوق آنها و پایان دادن به اشغالگری نداریم. نه تنها در بعد عملی، بلکه در بعد روحی و روانی نیز، همه چیز برای ما پایان یافته، باید  برای زندگی به سان فرانسیسکو ، برلین یا پاریس برگردیم".

این ضربه کمر شکن، جمعه گذشته بر پیکره اسرائیل فرود آمد؛ هنگامی که رهبری حکیم و شجاع و نستوه، حقانیت حق را به رخ اهل باطل کشید و گفت: " صهیونیست‌ها، فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

امروز دیگر وضع جهان، مانندروز تاسیس رژیم اشغالگر نیست. امروز موازنه‌ قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است... رشد نیروهای مقاومت در حسّاس‌ ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملّتهای مسلمان، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ بهتر را نوید می دهد.

طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است. من قاطعانه می گویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگه‌ دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند؛ جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع می کرد و امروز با پرتاب موشکِ نقطه‌زن به دشمن پاسخ می دهد.

فلسطین زنده است و به جهاد ادامه می دهد و به کمک خدا سرانجام خواهد توانست بر دشمن خبیث فائق آید. قدس شریف و همه‌ی فلسطین متعلّق به مردم آن است و به آنان بر خواهد گشت، ان‌شاءاﷲ؛ «و این [کار] بر خدا دشوار نیست».

در نقطه‌ مقابلِ روند نزولی رژیم، افزایش توانایی‌ های جبهه‌ی مقاومت، بشارتِ آینده‌ی درخشان است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاح های مؤثّر، اعتماد به نفس مجاهدان،  گسترش دایره‌ مقاومت به سراسر کشور فلسطین و به بیرون از آن، و خیزش جوانان در دفاع از مسجدالاقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیّت ملّت فلسطین در افکار عمومیِ بسیاری از مناطق جهان".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    38 0
    قرآن. دشمن ترین مردم نسبت به مومنان. یهودیان اند
  • US ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    24 2
    بسم رب الحسین و اصحاب الحسین ارواحناله الفداه یا لثارات الحسین ارواحناله الفداه حزبُ الله هُم الغٰالبون به لطف الهی و فَضل الهی، امروز حزبُ الله عَزیز لبنان و ملت عزیز فلسطین،سوریه،افغانستان،پاکستان و یمن،بحرین، و ملتهای منطقه و هر مسلمان و آزاده ی مظلومی که در هر سوی جَهان حُضور دارد، با همراهی خواهران و برادران مقاوم؛ایستاده؛شَریف و باغیرت ایرانی اش،تنها نخواهد ماند!!! سپاه اسلام عَملگراست و از هر شُعاری عبور کرده است!!! پشت تمام استکبار،رژیم صهیونیستی و تمام ابر قدرتها را،به خاک خواهیم کشید، این وعده ی الهی است که به یقین محقق خواهد شد!! إن شاالله به عنایت خاصه ی حضرت ولی الله الاعظم ارواحناله الفداه #مکتب_شهدا #مقاومت_جهاد_شهادت
  • مهرناز IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    90 5
    ترامپ وپامپئو کجا هستید ؟ فکر کردیدبا ترور حاج قاسم " نیروی مقاومت ملت مسلمان وفلسطین را در هم پیچیدید. احمق هائی که دنباله کزشنر ونتانیاهو " ریسه شدند " تا معامله قرن را پس از ترور " شکل دهند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    29 8
    سلام و درود بر رهبر حکیم و شجاع و رزمندگان مجاهد مقاومت
  • لرر IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    15 2
    برای جلوگیری از برجامه که اسراییل راه انداخته
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    20 6
    پاینده باد کشورم، جانم فدای رهبرم
  • یه ایرونی اصیل IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    25 1
    احسنت به امید ظهور حضرت حجت سلام الله علیه
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    20 0
    یکی از بهانه های همیشگی من برای شکرگذاری، هم عصر بودنم با رهبران تاریخ سازی همانند امام خامنه ای، سید حسن نصرالله و سرداران بزرگی که نمونه هایش را در تاریخ فقط در میان اصحاب کرام و سرداران سپاهیان نبی اکرم ص یافت ... ان شاء الله در همین عصر نسل ما شاهد فروپاشی کاخ نشینان صهیونیست خواهیم بود
  • امیرمحمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    17 2
    به یاری خدا حرمله های زمانه به خاری و خفت رسیدن ،انشاالله از روزگار محو میشن
  • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    13 2
    غرب زدگان داخلی هم انشاءالله متوجه باشند که کل منطقه غرب آسیا در حال تحول اساسی ست البته بسیار کوبنده و پر سرعت به نفع جبهه مقاومت!
  • حمید US ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    13 1
    بعدازانداخته شدن تفکرپوچ کمونیسم به زباله دان تاریخ تفکر افراطیون صهیونیسم واسرائیل غاصب نیزسراززباله دان تاریخ درخواهداورد وان روزدیرنیست ونخواهدبود
  • UA ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    17 2
    فقط یک ربع خطبه عربی خواند....از آسمان مظلوم فلسطین گدازه آتش بارید و از زمینش مجاهد جان بر کف جوشید....آری تخصص علی # خیبر شکنی است
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    14 1
    آفرین براین روحیه شهادت طلبی
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    15 4
    درود بر امام خامنه ای
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    16 0
    نتانیاهورابکشید،لطفا
  • اردشیرکاکاوند IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 0
    احسنت
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    14 4
    درود بر سید علی خامنه ای درود بر مجاهدین راه حق درود خدا بر حاج قاسم و شهیدان راه حق جاءالحق و ذهق الباطل
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    19 0
    فلسطین حالا شروع کرده ب جنگ خیابانی یک بار برای همیشه باید ب تمام شهرهای اسرائیل بکشاند وتمامش کنند دیگه اسرائیل بمب که نمیتونه ب شهرهای خودش بزنه
  • مرد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 0
    انشاله نابودي صهيونيستهاي جنايتكار وازادي قدس شريف هيهات من ذله
  • جواد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    14 5
    جانم فدای رهبرم سید علی
  • لکستان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای الی ظهور الحجه برید آیات اول سوره مبارکه حشر را بخوانید لطفا
  • محمد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    8 3
    انشاء ا.. 25 سال که آقا فرمودن اسرائیل از روی زمین محو خواهد شد زیر 5 سال از روی زمین یهودیان و دار دسته هایشان انشاء ا.. محو خواهند شد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 2
    بهشون موشک و تجهیزات برسونید
  • ناشناش IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 2
    سلام.فقط یک جمله میکنیم.صحبت های آقای. هر کلمه یک رازی دارد باید اهل دل باشید تابفهیمی .بهتر راه فهمیدن باید هرروز یک نوبت سوره قدر بخوانی خداوند متعال رازی برای شما فاش می کند .مخصوصا اگر در ماه رمضان بخوانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس