کد خبر 1217000
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
فریدون عباسی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من نیامده‌ام که با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم، گفت: من همراه سایر داوطلبانی هستم که تائید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من نیامده‌ام که با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم، گفت: من همراه سایر داوطلبانی هستم که تائید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

عباسی گفت: دولت ما « نخبگانی» و شعار ما «دولتِ مردم» است. دولت جدید باید شرایط اقتصادی را تغییر دهد. تغییر شرایط اقتصادی با تکیه بر توان داخلی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی، دیپلماسی فعال، گفتگو در جهت حل مشکلات، پیگیری نظریه مقاومت و تلفیق و توأم دانستن نظریه میدان و گفتگو امکان پذیر است.

 رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در مناسبات جهانی دخالت کرده و تاثیرگذار باشیم، نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم. دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد ، دولت آینده با مشورت مجلس از حضور نخبگان استفاده خواهد کرد .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم باز طراحی سیستم و ساز و کار دولت ، افزود: باید آزادی و ولایت را از انحصار خارج کنیم، جناح‌های کشور، رهبری و آزادی را در انحصار خود در آوردند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت:بنده نیامده‌ام، تا با کسی رقابت کرده و یا به نفع کسی کنار بروم، من همراه سایر داوطلبانی هستم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند، اگر شورای نگهبان با توجه به سوابق مدیریتی، اجرایی و علمی، اینجانب را تایید صلاحیت کند و جزء افرادی باشم که به مردم معرفی خواهم شد، فرصت دارم که حرفهای خود را بیان کنم.این معنی ندارد که به ضرر کسی حضور داشته باشیم یا به نفع کسی کنار برویم.

وی ادامه داد: از همه اساتید، دانشگاهیان، نخبگان و اصناف در جهت حل مشکلات استفاده می‌کنم. باید به صورت اضطراری برای حل مشکل اشتغال برنامه ریزی کنیم. حل این مشکل با ایجاد رونق در بازار مسکن امکان پذیر است .

 فریدون عباسی اظهار داشت: ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی در اولویت بنده قرار دارد، باید میزان صادرات ایران به کشورهای منطقه افزایش یابد. برای اینکه در جهان قدعلم کنیم نیاز به گفتگوی با عزت داریم. گفتگوهای اقتصادی باید در سفارتخانه‌ها اصل باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه صلاحیت بنده رد نخواهد شد گفت: شاید صلاحیت بنده برای احراز پست ریاست جمهوری احراز نشود، این امر به تشخیص شورای نگهبان منوط است.

وی تصریح کرد: برجام مصوب در جمهوری اسلامی نیست، بلکه از سوی مجلس، شورای عالی امنیت ملی، شخص مقام معظم رهبری به دولت اجازه داده شده است که برجام را اجرا کند و متعهد به اجرای برجام با ۲۸ شرط قانونی آن هستم.هر دولتی که سر کار بیاید باید به تعهدات دولت قبل عمل کند .مشروط به اینکه کشور از حقوق خود بهره‌مند شود، اگر بهره‌مندی از حقوق خود نداشته باشیم لزومی ندارد که تکالیفی بیشتر از تکالیف قانونی را بپذیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس