رسانه‌های عبری درباره ماجراجویی جدید اسرائیل چه می‌گویند؟/ «حق با نصرالله است، اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»

یک رسانه رژیم صهیونیستی با اعتراف به صحت سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله تصریح کرد که سالها پیش، وی اسرائیل را به خانه عنکبوت تشبیه کرده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در یادداشتی که ساعاتی پیش بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه در شبکه اینترنت قرار داده شد تاکید کرد سید حسن نصرالله زمانی که اسرائیل را خانه عنکبوت توصیف کرد می دانست درباره چه مسئله ای سخن می گوید.

بیشتر بخوانید:

حمله موشک های حماس به قبله بهائیت

به نوشته این روزنامه عبری زبان سالها پیش وقتی (سید) حسن نصرالله در بنت جبیل اعلام کرد اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد و قدرتمندترین نیروی هوایی منطقه است، اما ضعیف تر از خانه عنکبوت است، واقعا می دانست از چه چیزی سخن می گوید.

این روزنامه افزود اگرچه در آن زمان این سخنان وی به عنوان تحقیر اسرائیل تعبیر شد، اما در واقع به دنبال آن بود که تاکید کند اسرائیل گرچه قدرت نظامی انکارناپذیری دارد، اما در سایه جامعه ای دارای تضاد درونی، روزنه های ورود زیادی برای دشمنان خود ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

حزب الله: امشب در دفاع از فلسطین از بام خانه‌ها ندای الله اکبر سر دهید

در این گزارش آمده است شاید بسیاری، نصرالله را به دلیل عدم حضور در انظار عمومی به باد تمسخر گرفته بودند بسیاری هم به دلیل آرامش طولانی مدت مرزهای شمالی با لبنان مورد انتقاد قرار دادند، اما حوادث شب های گذشته نشان داد که حرف های او چقدر صحیح بودند.

صرف نظر از شخصیت های بارزی که در این این درگیری از حماس ترور شدند و برج هایی که تخریب شدند، اما باید اعتراف کرد که برنامه های نخست وزیر برای حفظ آرامش شهرها و مقابله با مسائل غیر مترقبه با شکست روبرو شده است.

(ادیت شفران گیتلمن)نویسنده این یادداشت تاکید می کند بر خلاف جنگ های کلاسیک که معمولا پشت جبهه در آرامش کامل سعی در ارسال روحیه و نیروی مثبت به جنگجویان دارند، جنگ های نوین به شکل موازی در خطوط مقدم و پشت جبهه در جریان است  و گروههای فلسطینی هم به خوبی نحوه کاشتن بذر ترس و وحشت را در جامعه اسرائیل فهمیده اند و خوب می دانند از  چه راهی باعث فروپاشی داخلی جامعه اسرائیل می شوند و ابزارهای خود را برای فروپاشی ساختار جامعه بنا کرده اند.

این نویسنده که رئیس برنامه ارتش و جامعه در موسسه پژوهش های دموکراسی و عضو شورای اداری مجمع دیپورا  در رژیم صهیونیستی است، اعتراف می کند، شاید در پایان عملیات فعلی بتواند لیست بلند بالایی از اهداف منهدم شده را قطار کند ، احتمالا حماس هم مدت زمان قابل توجهی را برای التیام زخم هایش سپری کند، اما در سایه نبود سیاست غیر نظامی در کنار راهبرد زمین سوخته نخواهد توانست قدرت بازدارندگی را به اسرائیل بازگرداند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    شیخ بزرگوار جناب سید حسن نصرالله سخنان و نظر خداوند درباره ظالمان را گفته است . او با خداوند و خداوند با اوست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس