جنگنده «اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران

جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷»، با وزن ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم، قابلیت شلیک بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی را دارد.

به گزارش مشرق، صنعت دفاعی ایران در حوزه هوایی، زیر سایه تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم آمریکا  در بومی سازی انواع جنگنده گام‌های بلند و افتخارآمیزی برداشته است.

صنعت دفاعی ایران، امروز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، انواع جنگنده‌های بمب‌افکن، ترابری، شناسایی، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی را تولید و این محصولات دفاعی به نیروهای مسلح الحاق شده است، رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صحنه رونمایی از این تجهیزات بوده است.

جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی


تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مهمات و بمب‌های جدید منطبق با فناوری روز دنیا، دست بالای قدرت دفاعی ایران در تحکیم حصار امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، جنگنده‌های «اف ۷»، یکی از این محصولات دفاعی تجهیز شده با بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی هستند.
چهره جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف- ۷» با برخورداری از موتور توربوجت، ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و مهندسی معکوس شده جنگنده‌های کلاس «میگ» است، این جنگنده در حوزه آموزش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد محصولات دفاعی نهاجا، گفت‌وگویی با میزان داشت.

* با توجه به اقتدار دفاعی و امنیتی ایران اسلامی که سد بازدارنده‌ای مقابل تهدیدات دشمن ایجاد کرده است، ابتدا مایلم هستم دربارهٔ عملکرد نیروی هوایی ارتش در حوزه تولید محصولات دفاعی توضیح بفرمایید؟
هادیان: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست حاکم بر نظام در بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در مباحث دفاعی کشور با هدف قطع وابستگی به خارج و نگاه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخل کشور، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی

 بخشی از دستاوردهای حوزه دفاعی در بدنه نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه در نمایشگاه‌های مختلف به سمع و نظر مردم می‌رسد، امروز نظام جمهوری اسلامی در بحث تولید محصولات دفاعی در لبه فناوری قرار دارد، این فناوری در دنیا بالاترین طبقه‌بندی را دارد و معمولاً های‌تک‌ترین تکنولوژی را برخوردارند.
با برخورداری از جوانان متخصص و نخبگان سطح ارتش و به ویژه در نیروی هوایی ارتش، جهاد خودکفایی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در فضای تعاملی فعال هستند و با محوریت وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» در حوزه صنایع دفاعی، وضعیت مطلوب و ارزشمندی داریم.
امیر سیاوش مشیری هم در گفت‌وگویی به نقش زیربنایی دفاع مقدس در تبدیل ایران به قدرت منطقه و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی، اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند: «جنگ برای ما نعمت است»، الآن این جمله تاریخی را درک می‌کنیم.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خرید «میگ ۲۹» از کشور روسیه در گذشته، تصریح کرد: میگ ۲۹ اورهال شده در ایران برخلاف دنیا حتی روسیه قابلیت سوخت‌گیری هوایی را دارد.

جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی

پرواز «اف۱۴» روی ریل نهضت قطعه‌سازی

مشیری با تأکید بر اینکه ایران و آمریکا در دنیا از جمله کشورهای دارای جنگنده «اف ۱۴» بودند، اضافه کرد: در آمریکا بیش از یک دهه است که این جنگنده زمین گیر شده است، ولی اف ۱۴ هنوز در ایران پرواز می‌کند، ما کمر همت را ساخت نهضت قطعه‌سازی بسته‌ایم.

تجهیز جنگنده «اف ۵» به سامانه جنگ الکترونیک

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اورهال جنگنده «اف ۷» اشاره کرد و از مجهز شدن جنگنده «اف پنج» به سیستم جنگ الکترونیک خبر داد و اظهار داشت: این جنگنده امروز در ایران از قابلیت سوخت‌گیری هوایی برخوردار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    59 13
    ادم خنده اش میگیره از گزارشاتون در مورد نیروی هوایی....خکدتون گول میزنین یا مردم..
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    50 9
    بابا تو رو به علی قسم بردارید این مطلب رو . دیگه اف ۷ چینی که کپی برداری از میگ ۲۱ است که خود اون متعلق به دهه پنجاه میلادی و هفتاد سال ‌یش است پز دادن داره ؟ روتون نمیشه به مردم بگید ما نیروی هوایی نداریم ؟ بین مردم بالاخره چهارتا که یک چیزایی سرشون بشه پیدا میشن ....
  • بنیامین IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    26 5
    میگ گگگگگگگگگگگگ ۲۱ شوخی میکنید...... برای آموزش منظورتونه دیگه نه!!!!!!!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 4
    امیدواریم این عملکردها ساختن و تولید و آزمون و امتحان و باز تفکر در حین کار اینکه این قطعه چنانچه اینگونه شود عملکرد را بالاتر میبرد . اینها هر کدام که بسیار زیادند و زمانبر و ما در تحریم آنهم قطعاتی که به آسانی پیدا نمیشود و لاجرم باید نمونه اش ساخت و با آنالایز اجزا . این همه قطعه که برای هر پرنده سر به چند هزار میرسد . خود بخود یعنی کسب دانش فنی . از همینجاست که ساختن جنگنده های مختلف وطنی مانند کوثر و صاعقه و به پرواز در آوردن ده ها هواپیمای زمینگیر شده . که تصور نمیکنم در هیچ جای دنیا . این تبحر و دانش و تسلط در مورد انواع هواپیماهای جنگنده و ترابری و هلیکوپتر و غیره . آنهم نوع غربی و شرقی . یکجا وجود داشته باشد . این اوصاع ما را امیدوار میسازد که در آینده . قادر به ساخت انواع پرنده ها در اندازه های مختلف میسازد . که این توفیق حاصل تلاش باور مردان از جمله شهید امیر ستاری که از پایه گزاران و دنبال کنندگان ایده . ساختن قطعات بودند و همچنان وسیع ادامه داشته که گزارش بالا چکیده ای از عملکرد و ایجاد توانائی ها حکایت دارد . هست . از صمیم قلب درود میفرستیم خدمت همه دست اندرکاران افتخارات شگرف که موهبت بشمار می آیند و سپاسگزار تک تک این عزیزان هستیم و قدر می دانیم
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    23 4
    اف 7 همون ساخت چین نیست که درزمان جنگ خریدندو بهیچ دردی نخورد.اگه اشتباه نکنم.کاش دوعدد موتور توربوفن بزرگ کمار گذر پائین ختی بعنوان پیش نمونم درست میکردیم .بازم خوب بود. اما متاسفانه حتی ازپیشرفت جهش 700 هم خبری نشد نه ازاون ونه از رمجت. ظاهرا مانع پیشرانهای هوائی برای ایران برداشته شدنی نیست.چرا .خداعالمه
  • Omid NL ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    14 1
    در ویدیو دوم صحبت از رزمایش هوایی بود ولی جنگده ها روی باند مانور دادن پروازی در کار نبود ! من نفهمیدم یعنی چی ؟
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    22 5
    F7 در دنیا به قاتل خلبان معروفه .وانشاا... هرچه زودتر باجنکنده های ساخت ایران جایگزین بشه.
  • US ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    26 4
    آمریکاییها به اینها میگویند حلبی پرنده. لطفا با اینها صحبت از اقتدار هوایی نکنید. اگر معادل سوخو 35 یا 57 داشتید میشد ادعا در مقابل اف 16, 18, 22 یا 35 بکنید. به هر روی با توجه به شرایط, بهترین گزینه افندی سرمایه گذاری روی پهپاد و موشک است و پدافندی روی سامانه های معادل س-500
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 2
    امکانی که ایران و محور مقاومت فعلا محرومند . جنگنده خودی . آنهم چند نوع و صدها فروندی . بشتابید . خدا گره از کارتان باز کند . تا زودتر نتیجه بگیرید
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    24 3
    در امریکا اف ۱۴زمینگیر شده!!!!!!یعنی قطعه نداشتن اورهالش کنن در امریکا !ولی در ایران پرواز میکند؟؟؟!!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      6 2
      خخخخخخ
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    17 2
    میگ۲۱خودش چیه که مهندسی معکوسش چی باشه
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    34 40
    اسباب بازی بسیار قدیمی چینی
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      13 22
      بابا تو اخرین ارتباطت با پرواز پریدن از چهارپایه خونتونه خواهشا از هواپیما حرف نزن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      11 22
      بی هویتی ومزدوری وعقده ی غرب لیسی ازت میباره ک چشم نداری پیشرفت امپراتوری بزرگ ایران زمین راببینی.. کشوری ک ماهواره میفرسته فضاوتمام اجزاش وایستگاهش خودش ساخته وازچهل سال قبل تاکنون تمام قطعات هواپیماخودش تعمیرکرده وساخته سخته یه هواپیماساختن براش؟؟؟ بدبخت حقیری مثل تومثل مشرکان زمان پیامبری ک معجزه میخاستن وقتی معجزه میدیدن قبول نمیکردن ومیگفتن سحره. چشم نداری ببینی اب بزن جایی ک سوزش گرفته... 7:25و7:39
  • مهدی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    23 14
    اف ۷ یک هواپیمای چینی هست بس کو خود کفایی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    14 14
    چه نوستالوژی!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    17 4
    درود بر ارتشی همیشه قهرمان.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    2 10
    اف۱۴ کوچک سازی و در مورد استفاده یا عدم استفاده از بال متغییر تصمیم گیری شود.
  • ف م DE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    5 0
    خدمت درست به صنعت ساخت جنگنده نیاز به برنامه‌ریزی گسترده، سرمایه‌گذاری میلیاردی در تحقق و آموزش و تاسیس کارگاه‌های مجهز و نهایتاً خط تولید کلان دارد. کار در این محدوده برای سر گرمی بد نیست ولی توهین به نیاز مملکت و انقلاب است.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 0
    پس اف۱۴ امریکا به دلیل نداشتن قطعه زمینگیربازنشسته نشده بودن
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      همون اف ۵ بسیار عالی بود فقط مصرف بنزینش زیاده
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 1
      ترکیه هم حق داره که اف ۳۵ نمیخواد چون انقدر الکترونیک داره که کسی سردر نمیاره
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    21 2
    خدا وکیلی این جنگنده ها فقط بدرد موزه می خورند.
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    7 3
    حالا که تحریم های تسلیحاتی برداشته شده، چرا نیروهای مسلح به فکر خرید جنگنده های نسل پنجم از روسیه و چین نیستند؟ همه میدونن که نیروی هوایی ایران نیاز به جنگنده ی جدید و تازه نفس داره.
  • GB ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    5 5
    درودبرسپاه وارتش ومرگ بردشمنان وباعث افتخار ماهست که دربدترین شرایط خودکفا ودفاع ازکشورمون..ولی بعضی ها کور مادرزادند..
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    10 2
    وقتي ميگم يکسان سازي را در پيش بگيريد يعني اينکه زير سيستم ها بايد يکسان بشن تا براي قطعات اف 14 بعد 40 سال دنبال نهضت قطعه سازي نيافتيم .....شما يه پمپ بنزين توليد کن که بهترين در دنيا باشه و قابل نصب بر روي همه موتورهاي موجود باشه .....شما يه انژکتور پاشش توليد کن که بهترين در دنيا باشه و قابل نصب روي همه موتورها باشه ....زيرساخت توليد براي هواپيماي جديد هم همينطوري شکل ميگيره نه هرز پريدن با انواع تجهيزات نامرغوب(موتور اف 14) .....
  • علیرضا IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    15 3
    کی خرید اینارو!؟ خدا رحمت کنه خودشو اجدادشو
  • علیرضا IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    18 5
    فقط اف14 خدا رحمت کنه سازنده و خریدارشو
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      1 0
      خدا برکتش بده f5 را
  • GB ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 2
    f14 زمین گیر نشده است. به خاطر قدیمی بودن با جنگنده های مدرن تر جایگزین شده. دروع بسه
  • کهنه رفیق IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    18 3
    از نظر شماها اف 35 و اف 22 بدرد نخورن و هزاران مشکل دارن! از چند صد کیلو متری توسط سامانه های شما قابل رهگیری و انهدام است!!! ولی اف 7 و اف 5 مال 70 سال پیش! بهترین هواپیماهای دنیا هستند!!! اینقدر خودتان را گول نزنین و کمی در باره جنگ هوایی اسرائیل غاصب و سوریه در دهه 80 روی دره بقا لبنان مطالعه کنید و درس عبرت بگیرید!
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 0
      ایرو دینامیک را که هر روز نباید عوض کرد .اف ۳۵ میتونه تو بیابون بشینه و پاشه ؟ ۲۰۰۰ سال پیش گاری ۴ چرخ داشته الانم ماشین ۴ چرخ دارد فقط کولر و رادیو و باک بنزین بهش اضافه شده .تفاوت قیمتش هم حساب کن
  • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 1
    بمب افکن درسته، شکاری توهین به جنگنده F-7 هست، امروزه F-14 هم در رَزم نگاری های نیروهای مسلح کشورمون، به نام بمب افکن شناخته میشود. این مقاله چیه کار کردی...!؟
  • حسام IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 0
    اگر تمام شهیدان خلبان ما که در جنگ اوروج پیدا کردن و هزاران درود برانها باد، دوباره زنده بشوند و بیان ببینن هنوزم از همون هواپیماها استفاده میکنن بنظرتون چی میگن؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    بسمه تعالی انشاالله کلیه عزیزان ودست اندرکاران موفق باشند بسوی قله ی عزت واقتدار باشکوه
  • حسین ارومیه IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    هرچی هم بگیدهنوزایران نیروی هوائی سابق رانداردچون جنگنده نداریم اف7مال 40سال پیش هرزمان سوخو30خریداری کردی بله میشه گفت آن زمان احیای نیروی هوائی است والااینهااهن پاره ای بیش نیست
  • علیرضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    عکس دوم واسه سوخو 24 هست نه اف 7

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس