واریز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بورس

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مصوبه هیات دولت باید ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

به گزارش مشرق، محمدحسن ابراهیمی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در برنامه زنده شبکه خبر گفت: در راستای حمایت از بازار سرمایه، مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان بورس بسته‌ای را تحت عنوان بسته اقتصادی ۷ به علاوه ۳ آماده کردند.

وی با بیان اینکه ۷ مورد مصوباتی هستند که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران تصویب شده و منتظر ابلاغ مقام معظم رهبری هستیم، افزود: ۳ مورد دیگر در اختیار دولت بود که دیروز آن را ابلاغ کرد. نخستین مورد اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود و متأسفانه این قانون از سال ۹۴ تا الان لازم الاجرا بوده، ولی اجرا نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون مبلغ یک هزار میلیارد تومان به این صندوق تخصیص داده شده و اخیراً طبق مصوبه‌ای که هیئت دولت تصویب کرد ۲۰۰ میلیون دلار امکان واریز به این صندوق وجود دارد که اگر دلار را با نرخ ۲۰ هزار تومان محاسبه کنیم مبلغ واریزی به صندوق ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود. طبق قول بانک مرکزی امیدواریم در آینده نزدیک این مبلغ را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کنند. مورد دوم این بود که بانک مرکزی قوانینی وضع کرد مبنی بر اینکه نهادهای مالی بازار سرمایه امکان استفاده از تسهیلات بانکی را ندارند، ولی طبق مصوبه هیأت دولت باید این امکان فراهم شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: مصوبه سوم این بود که به افرادی (اتباع خارجی) که تا مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار دلار در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند اقامت ۵ ساله بدهند. هم اکنون طبق مصوبه فرد سرمایه گذار، همسر، فرزند پسر زیر ۱۸ سال و فرزند دختری که ازدواج نکرده باشد و پدر و مادرش می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گفته ابراهیمی این اقامت قابل تمدید است و می‌توانند ظرف ۵ سال سهامی را که خریده‌اند جابجا کنند، ولی امکان فروش سهام خود را ندارند.

وی تصریح کرد: منتظر اقدامات بانک مرکزی هستیم تا ساز و کار اجرایی این مصوبات را فراهم کند و ما هم آن‌ها را اجرا کنیم. معافیت مالیاتی سود انباشته شرکت‌ها یک فرصت طلایی برای شرکت هاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • hoseinshoohaهn@gmail.com IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    سهام عدالت دارم برای تکمیل پانصدهزارتومان درسال ۹۶ واریزکردم ولی تاکنون سهام عدالت افزایش نیافته به کجا باید مراجعه کنم
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 4
    از شنبه ببینید چجوری سرمایه های مردم بیشتر آب خواهد شد همه ی این بازی ها فقط فقط برا فقیر تر کردن مردم هست این بازی بازی خودشونه کسی دلسوز مردم نیس والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس