روحانی

رئیس‌جمهور گفت: دولت در حیطه وظایف و به سهم خود تلاش خواهد کرد توامان سلامت انتخابات و سلامت رای دهندگان را تامین کند.

به گزارش مشرق، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه گزارش پیش نویس دستورالعمل های مربوط به انتخابات ۲۸ خرداد ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در دستورالعمل مقدماتی تهیه شده، چارچوب ها و ملاحظات مرتبط با انتخابات نظیر نحوه برگزاری تجمعات، جلسات و همایش های انتخاباتی و مراحل رای گیری مشخص و تعیین شده است.

رئیس جمهور در این رابطه با بیان اینکه تامین سلامت مردم امری حیاتی و برگزاری انتخابات نیز ضروری و غیرقابل خدشه است، گفت: تجارب جهانی در برگزاری انتخابات و همچنین تجارب داخلی در برگزاری اجتماعات در شرایط خاص کرونایی و تدوین و اجرای پروتکل های مربوط به این موضوع، بزرگترین سرمایه برای تامین سلامتی مردم در انتخابات و از جمله عوامل موثر در تضمین مشارکت بالا در انتخابات خواهد بود.

در ادامه این جلسه کمیته های بهداشت و درمان، اجتماعی و امنیتی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گزارش های خود را در خصوص آخرین وضعیت مقابله با بیماری در موج چهارم و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا ارائه کردند.

در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از وضعیت تمهیدات و اقدامات برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی در خصوص ممنوعیت سفرهای بین استانی در تعطیلات عید سعید فطر و نحوه اعمال قانون و برخورد با متخلفان ارائه و تاکید کرد که در این رابطه تمهیدات لازم در خصوص استفاده از دوربین های جاده ای و شهری و همچنین آمادگی پلیس راهور و نیروی انتظامی برای کنترل ورودی و خروجی شهرها اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این رابطه با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در مورد ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید فطر از هفته گذشته انجام شده و مردم در جریان قرار گرفته اند، گفت: موفقیت و اجرای دقیق مراحلی که برای کنترل و مهار موج چهارم در سراسر کشور در نظر گرفته شده نیازمند هماهنگی همه دستگاه ها برای کنترل سفرها و جلوگیری از جابجایی های غیر ضروری در ایام تعطیلات پیش رو است.

کمیته بهداشت و درمان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت کنترل موج چهارم و رنگ بندی شهرها ارائه و اعلام کرد که با اقدامات نظارتی و اعمال محدودیت ها خوشبختانه در حال عبور از پیک موج چهارم بیماری در اکثر استان های کشور هستیم و وضعیت رنگ بندی شهرها نشان دهنده این است که موج چهارم به خوبی مهار شده است.

در این جلسه همچنین بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید و اعلام شد که سطح مراعات اصول بهداشتی هنوز مطلوب نیست و جدیت در رعایت پروتکل ها ضروری است. کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی از احتمال ورود سویه هندی ویروس کرونا به کشور و درگیر شدن با موج جدید، از همه اصناف و صاحبان مشاغل و کسب و کارها خواست تا نسبت به رعایت کامل پروتکل ها اقدام کنند و تاکید کرد که برخورد با متخلفان امری اجتناب ناپذیر است.

روحانی تصریح کرد: با توجه به اعلام رنگ بندی جدید می بایست پروتکل ها به شکل کامل رعایت شوند. مشاغل گروه یک و دو در شهرهای قرمز و نارنجی می توانند فعال باشند.با نقض کنندگان قرنطینه باید با جدیت برخورد و همچنین مراقبت کرد تا افراد به خوبی زمان قرنطینه را رعایت کنند.

روحانی در این خصوص با اشاره به تاکیدات جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد ضرورت اجرای کامل پروتکل های بهداشتی برای مقابله با خیزش ها و موج های جدید بیماری در کشور، گفت: همه کمیته های تخصصی موظف هستند در حیطه مسئولیت ها و اختیارات خود اقدامات قاطع را در دستور کار قرار دهند و هیچ اهمال و سستی در این زمینه قابل قبول نیست.

در این جلسه کنترل مرزها برای ممانعت از ورود ویروس هندی به کشور نیز در گزارش کمیته اجتماعی – امنیتی مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد که دستگاه های نظارتی در مرزها با جدیت موضوع کنترل و ممانعت از ورود ویروس هندی به کشور را در دستور کار خود دارند.
کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت کادر درمانی کشور ارائه و سطح آمادگی پزشکان و پرستاران را با توجه به افزایش تجربیات و مهارت ها در زمینه مقابله با کرونا نسبت به سال گذشته مطلوب توصیف کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات و تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با بیماری و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند؛ گفت: همه مردم قدردان تلاش و فداکاری کادر درمان هستند.

واکسیناسیون از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیته های تخصصی بود و کمیته بهداشت و درمان ضمن ارائه گزارش از روند تولید واکسن داخلی و واردات واکسن از خارج اعلام کرد که در هفته ها و ماه های آینده واکسیناسیون با سرعت و گستردگی بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش، بر اجرای واکسیناسیون براساس اولویت های سند ملی تاکید و بار دیگر وزارت بهداشت را مکلف و موظف کرد نسبت به اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مورد واکسیناسیون اقدام و با متخلفان در این زمینه با قاطعیت و جدیت برخورد شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    اولین نقض کننده قرنطینه اون کسانی هستند که جاده های شمال کشور و پروازهای کیش و قشم و ترکیه را در زمان عید نبستند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    فقط تو رو خدا زودتر تشریفت رو ببر ما سلامتت رو تضمین می کنیم تا برای ابد از سعد اباد بری.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا را شكر خيالم راحت شد!!!
  • DE ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    با نقض کنندگان قرنطینه باید با جدیت برخورد و همچنین مراقبت کرد تا افراد به خوبی زمان قرنطینه را رعایت کنند. کرونا نزدیک های انتخابات باز از پیک نیک برمیگرده بمونید خونه نمیخواد رای بدهید.چون اینطور که بوش میاد تحریمها را برا شب انتخابات ور نمیدارند و ما باز انتخاب نمی شیم. پس چرا کلا رای بدهید به رقیب ما بمونید خونه. والا مگر اینکه خبر بیارن تحریمها شب انتخابات لق میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس