حداد عادل: مکرون می‌کوشد با اهانت به مقدسات مسلمانان فرانسه را از فراموش‌شدن حفظ کند - کراپ‌شده

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به افراد متعددی که پا به عرصۀ انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته‌اند، گفت: ما عدۀ بسیاری از این افراد را چهره‌های شریف و محترمی می‌دانیم.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر سه‌شنبه به دعوت جمعی از فعالان حوزۀ صنعت معدن تجارت و اصناف در همایشی با عنوان «پویش دعوت از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰»، گفت: «در این ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب کمتر دیده‌ایم که کارآفرینان و صنعت‌گران برای حضور در عرصۀ سیاست ارادۀ منسجمی از خود نشان بدهند. این در حالی است که شما از مشکلات کشور آگاهی زیادی دارید.»

حدادعادل: هیچ‌کس به اندازه رئیسی قدرت ایجاد اجماع و وحدت ندارد/ نیکزاد: برای دولت عیب است که «قرارگاه مرغ» بزند

حدادعادل ادامه داد: «شما و مردم در این انتخابات دو راه دارید؛ یا اینکه ادارۀ کشور را به دست امثال مسئولین فعلی بسپارید که نتیجۀ کارهایشان را هم ملاحظه می‌کنیم؛ یا اینکه کشور را به دست افرادی بسپارید که جهادی کار کنند، نه اینکه ۲ بعدازظهر درب اتاقشان را قفل کنند تا فرداصبح!»

وی تصریح کرد: «نمونۀ منش جهادی را در رفتار نیروهای سپاه دیده‌اید که مثلاً وقتی می‌بینند آب به غیزانیه نمی‌رسد، وارد می‌شوند و چهل روزه با کار شبانه‌روزی کار را به سرانجام می‌رسانند. این روحیۀ جهادی باید مثل روح در بدن، در تمام پیکرۀ دولت جاری و ساری باشد! این رفتاری است که ما در دولت فعلی نمی‌بینیم.»

حدادعادل گفت: «حالا وقت آن است که با حضور خودتان آن‌هایی را که با بی‌تدبیری مردم را ناامید کردند کنار بزنید و دولتی را سر کار بیاورید که هم تدبیر داشته باشد و هم مردم را امیدوار کند.»

منتظر تصمیم آقای رئیسی هستیم

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درباره حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: «من نماینده ایشان نیستم که خبر حضور یا عدم حضور ایشان را بدهم. باید منتظر تصمیم خود آقای رئیسی بمانیم تا ان‌شاءالله اعلام داوطلبی کنند.»

حدادعادل عنوان کرد: «آقای رئیسی در مدت ریاست بر قوه قضائیه چند خصوصیت را از خود نشان داده است؛ اول مبارزه با فساد. اگر با فساد مبارزه نشود امنیت اقتصادی و کاری تأمین نمی‌شود؛ ایشان نیز در مبارزه با فساد قاطعیت دارد. همان‌طور که دیدید، از داخل قوه قضائیه فردی را دست در دست مفسدین داشت بازداشت کرده و به ۳۱ سال زندان محکوم کردند. این روحیه برای کشور مغتنم است.»

وی افزود: «آقای رئیسی در این مدت نشان داده که اهل تحرک است و هیچ محدودیتی مانع سفر به استان‌ها و دیدار و ملاقات او با اقشار مختلف مردم نمی‌شود.»

رئیسی به حرفی که بزند عمل می‌کند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه «رئیسی نشان داده به حرفی که بزند عمل می‌کند» یادآور شد: «ایشان قبلاً دستور داده که هیچ قاضی حق ندارد حکمی بدهد که منتهی به توقف تولید باشد، الآن هم هر جا می‌رود دنبال راه‌اندازی کارخانه‌ها است. این یک نوید برای آینده است.»

حدادعادل با اشاره به افراد متعددی که پا به عرصۀ انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته‌اند، گفت: «ما عدۀ بسیاری از این افراد را چهره‌های شریف و محترمی می‌دانیم که به آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما هیچکس به اندازۀ آیت‌الله رئیسی قدرت ایجاد اجماع و وحدت ندارد و همین موضوع شرط پیروزی است.»

وی اظهار کرد: «یک ماه دیگر باید برای انتخاب رئیس قوه مجریه پای صندوق‌های رأی برویم. رأی دادن یک فرصت مغتنم و یک امید است که باید برای استفاده از آن تصمیم بگیریم.»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: «راه رهایی کشور از مشکلات، پناه بردن به غرب و آمریکا نیست؛ البته مذاکره ایرادی ندارد، اما روحیه و بینش مذاکره‌کننده‌ای که پشت میز مذاکره می‌نشیند ممکن است ایراد داشته باشد. لذا هر انسانی می‌تواند از طریق مذاکره حرفش را بزند و استدلالش را بگوید.»

برای قوی شدن به رونق تولید نیاز داریم

حدادعادل با تأکید بر اینکه «تکیه بر غرب غلط است» عنوان کرد: «راه نجات کشور، داشتن ایران قوی است و راه پیروزی در میدان دیپلماسی این است که مشت شما پر باشد. طرف مقابل بداند اگر جواب غیرمنطقی بدهد، شما اهرمی در اختیار دارید که حرفتان را به کرسی بنشانید. در شرایط امروز، ایران برای قوی شدن به رونق تولید احتیاج دارد.»

وی ادامه داد: «اکنون دو طرح در مقابل هم قرار دارد؛ یکی طرح دشمن و یکی طرح جمهوری اسلامی. دشمن می‌خواهد با انواع تحریم‌ها و فشردن گلوی مردم، شبیه به آنچه در «شیلی آلنده» یا «کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲» رخ داد، موجب شورش مردم شود.»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها بعد از ملی شدن صنعت نفت ایران متوجه شدند اگر این اندیشه ادامه پیدا کند منافعشان به خطر می‌افتد؛ لذا ازیک‌طرف نفت نخریدند و از طرف دیگر با روزنامه‌هایشان در مردم آشوب فکری ایجاد کردند و در فاصلۀ ۱۳ ماه با یک کودتای هفت هشت ساعته دوباره بر کشور مسلط شدند.»

حدادعادل با تأکید بر اینکه حالا هم اساس نقشۀ آمریکایی‌ها فشار اقتصادی و ضربۀ سیاسی یا نظامی است، افزود: «البته رهبر انقلاب دست آن‌ها را خوانده‌اند و به همین دلیل سال‌هاست می‌گوید باید برای خنثی کردن این توطئه بر توان داخلی تکیه کنیم. کلیدواژه تولید سال‌هاست اساس شعار سال رهبری است.»

نیکزاد: برای دولت عیب است که «قرارگاه مرغ» بزند/ دولت بعدی باید موانع تولید را بردارد

در ادامۀ این برنامه «علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس» با بیان اینکه بروکراسی حاکم بر تولید باید دگرگون شود،‌گفت: این درست نیست که وقتی کسی بخواهد تولیدی بزند از ۳۸ مجوز بگیرد.

وی با اشاره به لزوم داشتن ایرانی مقتدر اظهار داشت: وقتی در بحث جغرافیا، نفت و گاز و دریا و جنگل را کنار هم می‌گذاریم، می‌بینیم خدا عدالت را رعایت کرده است ولی ما توان مدیریتش را نداریم. درحالی‌که خدا یک درصد از جمعیت دنیا را در جایی آفریده که ۷ درصد از منبع در اختیارش است، ولی ما کشور ثروتمندی با مردمان فقیر هستیم.

حدادعادل: هیچ‌کس به اندازه رئیسی قدرت ایجاد اجماع و وحدت ندارد/ نیکزاد: برای دولت عیب است که «قرارگاه مرغ» بزند

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به دلایل سوزاندن سرمایه‌های اجتماعی کشور تصریح کرد: به نظرم اولین دلیل انتخاب غلط است. انتخاب غلط باعث شده است که ما سرمایه اجتماعی‌مان را از دست دهیم و این برای ایرانیان عیب است.

وی با تأکید بر اینکه ما قبول نداریم که تحریم خارجی سبب گرفتاری در تولید است بلکه تحریم داخلی سبب گرفتاری در تولید است، تصریح کرد: ۷۰ درصد مسکن صنایع و تولید است که نیاز به ارز و نیروی انسانی و مصالح خارجی نداریم و سؤال این است که بااین‌وجود چرا مسکن ما متوقف‌شده است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه هر جا دست تولید و کارآفرین را گرفتیم توانستیم کار را پیش ببریم، خاطرنشان کرد: عیب است بر جمهوری اسلامی ایران که دولتش قرارگاه مرغ بزند. من رئیس اتحادیه مرغ را صدا زدم و به او گفتم جریان چیست؟ گفت کسانی که تعارض منافع دارند اگر به ما اختیار بدهند خودمان بازار مرغ را تنظیم می‌کنیم.

وی افزود: در هر عرصه‌ای که چنین وضعیتی داریم و تولید و کارآفرین اسیر دولت شده، این اشتباه است.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه از دوهزارهزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور چقدر به سمت تولید رفته است، تصریح کرد: ۴۹۲ میلیارد تومان نقدینگی سال۹۲به ۳۴۰۰هزارهزار میلیارد تومان رسیده اما آیا به صنعت و تولید و کشاورزی و مسکن رفته است؟ به‌واقع نرفته است. ما باید قدردان کسانی باشیم که در عرضه تولید هستند چون در ایران اگر از خدا نترسیم بهترین و پردرآمدترین کار دلالی است؛ لذا می‌بینیم این عشق است که تولیدکنندگان را نگه داشته است و وقتی که کسی زندگی‌اش را برای تولید می‌آورد باید دستش را گرفت و سؤال اینکه کدام اداره ما به کارآفرین عزت و احترام قائل است؟ این‌گونه نمی‌شود کشورداری کرد و کار پیش نمی‌رود.

وی افزود: اگر مردمان یک استان در سفر رئیس قوه قضائیه کشور به آن استان منتظرند دستاورد رئیس قوه قضائیه از بین بردن اقدامات غلط دولتی و بانکی باشد که منجر به بستن کارگاه‌های تولیدی و بیکار کردن جوانان شده این برای یک کشور عیب است. عیب است که رئیس قوه قضائیه هر جا می‌رسد لازم باشد اول سراغ کارگاه‌هایی برود که به ناحق بسته‌اند و جوانانش را بیکار کرده‌اند.

نایب‌رئیس مجلس ضمن بیان اینکه تا وقتی نتوانیم با رانت و انحصار مبارزه کنیم مشکل حل نمی‌شود، گفت: یک زمانی می‌گفتند برای شرکت‌های خارجی که در ایران حضور دارند هتل پیدا نمی‌شود و اگر احترام و استقبال خوبی از این شرکت‌ها می‌کردیم وضعیت طور دیگری رقم می‌خورد. ما چرا به خارجی‌ها حاضریم احترام ویژه بگذاریم ولی حاضر نیستیم مشکلات داخلی اقتصاد را حل کنیم.

نیکزاد با تأکید بر اینکه دولت بعدی باید گره کار را باز کند و در سال تولید در کنار مجلس موانع را بردارد، گفت: اگر این کار صورت بگیرد ۱۶هزار کارگاه صنعتی که به‌ناحق بسته شده بازگشایی خواهد شد. باورم این است که اگر دست صنعتگران و کارآفرینان را بگیریم و از منابع موجود استفاده کنیم گره‌ها باز خواهد شد.

تالارپشتی: بخش خصوصی و فعالان حوزۀ تولید، میدان‌دار دعوت از رئیسی

عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در سخنانی ضمن تشکر از میزبانان برنامه بابت راه‌اندازی «پویش دعوت از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری» اظهار داشت: استقبال بسیار زیاد فعالان حوزۀ صنعت معدن تجارت و اصناف از این پویش موجب خوشحالی است و علیرغم اینکه متأسفانه محدودیت‌های کرونایی مانع حضور همۀ عزیزان شده است، برای من جای امیدواری هست که بخش خصوصی، فعالان تولیدی و صنعتی خودشان در برپایی این پویش میدان‌داری می‌کنند که البته اصل هم همین است.

حدادعادل: هیچ‌کس به اندازه رئیسی قدرت ایجاد اجماع و وحدت ندارد/ نیکزاد: برای دولت عیب است که «قرارگاه مرغ» بزند

وی افزود: اگر بخش خصوصی، صنعتگران و تولیدکنندگان واقعاً مطالبه‌گر باشند، هیچ وزیر یا رئیس‌جمهوری جرئت معطل گذاشتن کار مردم را ندارد، یا اینکه خلاف کند یا مشابه وضعیت نامناسب امروز همه چیز را رها کند. از شما که فعال و باغیرت علیرغم وجود شدیدترین فشارها، روی پای خود ایستاده‌اید سپاسگذارم که مردم، نظام و مملکت را تنها نگذاشته و تولید را زنده نگه‌داشته‌اید.

اکبری خاطرنشان کرد: بنده باور دارم که می‌توانیم مملکت خودمان را توسط مردم و بخش خصوصی به بهترین شکل بسازیم و نه‌تنها مشکلات مملکت را نه برطرف کنیم، بلکه نیاز خیلی کشورهای دیگر را تأمین کنیم و امیدی برای ملت‌ها و دولت‌های دیگر باشیم.

گفتنی است در ابتدای این همایش تعدادی از فعالان اقتصادی حوزه‌های صنعت معدن تجارت و اصناف کشور و صاحبان برخی شرکت‌های معتبر تولیدی صاحب‌نام، در سخنانی به بیان معضلات موجود در فضای اقتصادی کشور پرداخته و با ارائۀ راهکارهایشان، دلایل خود برای دعوت از آیت‌الله رئیسی را توضیح دادند.

همچنین تمامی حاضرین در این نشست با امضای نامه‌ای خطاب به «رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» خواستار تلاش برای جلب نظر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    2 0
    لطفا شعار ندید.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    آقای حداد عادل، با سردار‌ قالیباف ائتلاف کنید.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    3 0
    باشه، اما یه سوال، برای چی میخوایین اقای رئیسی رو از قوه ی قضاییه بکشین بیرون؟ :)
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    3 1
    به شخصه تا ۱۰۰ تا رای اماده کردم، یا سعید محمد یا رای بی رای. حالا برید با هر کی دوس دارید وحدت کنید، مذاکره کنید ، ائتلاف کنید یا هر کاری که دوس دارین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس