کد خبر 1215958
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
تایر نمایه لاستیک نمایه

رئیس اتحادیه مسافربری تهران گفت: با افزایش هزینه سوخت، بالا رفتن قیمت خودرو و تجهیزات مصرفی آن هزینه خدمات حمل‌ونقل افزایش صدرصدی داشته است.

به گزارش مشرق، علی انصافی، با اشاره به وضعیت صنف مسافربری تهران اظهار کرد: تحت تأثیر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، واحدهای صنفی و تورهای گردشگری ناشی از بیماری کرونا، ۶۰ درصد رانندگان بیکار شدند.

رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: باوجود درخواست‌های مکرر فعالان این بخش از دولت، برای پرداخت سه ماهه حق بیمه رانندگان و ارائه مهلت برای دریافت مالیات متأسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در این خصوص صورت نگرفته است.

بیشتربخوانید:

وزیر راه: ارز ۴۲۰۰ گرفتند ولی لاستیک وارد نکردند!

وی افزود: با افزایش هزینه سوخت، بالا رفتن قیمت خودرو و تجهیزات مصرفی آن هزینه خدمات حمل‌ونقل افزایش صدرصدی داشته است.

انصافی بیان کرد: مطابق قوانین موجود ۳ درصد از مالیات ارزش‌افزوده، سهم توسعه حمل‌ونقل عمومی است که تاکنون اقدامی برای پرداخت آن صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: در دولت دهم چندین دستگاه اتوبوس با یارانه ۸۲ درصدی از سوی دولت وقت به برخی از افراد داده شد، اما به دلایلی حتی یک دستگاه اتوبوس به اعضای رسمی اتحادیه مسافربری نرسید.

وی افزود: درگذشته لاستیک و روغن‌موتور موردنیاز رانندگان، از طریق اتحادیه توزیع می‌شد و مشکلی در این خصوص وجود نداشت، اما با راه‌اندازی سامانه‌ای ناکارآمد، رانندگان با مشکلات متعددی برای دریافت لاستیک و روغن مواجه هستند.

انصافی بیان کرد: علاوه بر ضعف این سامانه تأمین برخی از قطعات خودرو در بازار به‌سختی امکان پذیر است، در شرایط فعلی برخی از سودجویان با فروش قطعات تقلبی به قیمت اصل فشار مضاعفی را به رانندگان وارد می‌کنند.

رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: میزان تردد مسافران در ایام عید نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش بیشتر بود، اما در مقایسه با سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و دوری مردم از وسایل نقلیه عمومی کاهش داشته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیداحد محمودی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    2 0
    با سلام در مورد لاستیک فعلا قیمت مصوبه دولتی گران و در بازار آزاد ارزانتر است
  • Farzin IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 0
    پیام مفیدی نبود...
  • 4171reza IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 0
    سلام چرا هنوز به این نتیجه نرسیدید که این همش به این خاطره که من وشما یا تو صف باشیم یا حیران و سردرگم برای دریافت کالا افکارتون عوض کنید ساده نباشید
  • محمد UA ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    همش حرف ،حرف ، خسته شدیم دیگه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس