کد خبر 1215937
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
احتمال آسیب قلبی در بیماری کووید ۱۹ خفیف کم است

طبق یک مطالعه جدید، عفونت خفیف کووید۱۹ به ندرت باعث آسیب دائمی به ساختار یا عملکرد قلب می شود.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه کالج لندن بر روی ۱۴۹ کارمند مراقبت‌های بهداشتی، بزرگترین و دقیق‌ترین مطالعه در مورد عفونت خفیف کووید ۱۹ و تأثیر طولانی مدت آن بر قلب است.

بیشتر بخوانید:

آسیب بیماران آسمی از باورهای غلط کرونا

در پی نگرانی در مورد اینکه عفونت‌های شدید کووید ۱۹ در بیمارستان با لخته شدن خون، التهاب قلب و آسیب قلبی در ارتباط هستند، این دغدغه وجود داشت که عفونت‌های خفیف هم ممکن است عوارض مشابهی ایجاد کنند. با این حال، تاکنون اطلاعات کمی در مورد این گروه از افراد و اثرات آن بر قلب بعد از ابتلاء به کووید ۱۹ خفیف وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

داروی هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از کرونا مناسب نیست

در این مطالعه، به مدت ۱۶ هفته نمونه خون، بزاق، و مخاط بینی شرکت کنندگان هر هفته جمع آوری شد. شش ماه بعد از ابتلاء آنها به عفونت خفیف، ساختار و عملکرد قلب شرکت کنندگان از طریق اسکن MRI قلب ارزیابی شد و سپس نتایج آن با اسکن MRI قلب افراد سالم مقایسه شد.

آنها هیچ تفاوتی در اندازه یا مقدار عضله بطن چپ و یا توانایی آن در پمپاژ خون از قلب پیدا نکردند. میزان التهاب و زخم در قلب و خاصیت ارتجاعی آئورت که برای جریان راحت خون از قلب مهم است، بین دو گروه یکسان بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مینو کیمیایی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    ممنون از مقاله امید بخش شما.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    من حدود ده روز تب لرز درد در قفسه سینه سرگیچه وتهوع داشتم مرات نکردم به پزشک هم مرامعه کنم خودمو قرنطینه کردم اما با گذشت ندود یه ماه هنوز احساس ضعف وخستگی وحتی هر از گاهی درد قفسه سبنه دارم و اگر چیز سردی بخورم درد تو معده ام‌احساس میکنم خودم‌میدونم مبتلا به کرونا شده بودم ولی باید بگویم من حدود سه ماه در کنار فردی که به کرونا مبتلا شده بودم بودم ولی مبتلا نشدم و فکر میکنم بخاطر داروهایی که میخوردم‌ایمن بودم چون‌با هم در زیر یه سقف کنار هم ولی همه جوره بهداشت رو رعایت میکردیم امیدوارم‌خدا شر این بیماری رو از سر همه مردم دنیا کم‌کنه ولی امکان‌مبتلا شدن دوباره هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس