کد خبر 1215799
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس

عضو هیأت مدیره و معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از اقدامات تازه سازمان برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس اظهار داشت: نهایی سازی مستندات تشکیل و صدور مجوز فعالیت کانون سهامداران حقیقی (اقلیت) در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از فراخوان اظهارنظر درباره پیش‌نویس اساسنامه کانون سهامداران حقیقی (اقلیت) خبر داد و گفت: به همین منظور درگاهی برای اظهارنظر عموم فعالان بازار سرمایه اختصاص داده شده است.

جمالی افزود: از عموم صاحب نظران درخواست می شود، ضمن بررسی مستندات، دیدگاه ها و پیشنهادهای  اصلاحی راجع به مستندات موضوع فراخوان را از طریق درگاه تخصصی به آدرس پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ایران به سازمان بورس اعلام کنند.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:  در راستای بندهای ماده ۶، ۷ و ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، نهایی کردن مستندات تشکیل و صدور مجوز فعالیت کانون سهامداران حقیقی (اقلیت) در دستور کار سازمان است.

وی ادامه داد: مطالعات تطبیقی نیز در مورد این نهاد در بازارهای سرمایه مشابه رو به تکمیل و مستندات آن در حال جمع آوری است.

جمالی خاطرنشان کرد: نظر به حساسیت موضوع، به منظور استفاده از نظرات عموم فعالان و صاحب‌نظران بازار سرمایه، و در جهت راه اندازی و تشکیل موثر این نهاد، مقرر شد که پیش‌نویس مستندات در سایت سازمان منتشر شود.

اساسنامه پیشنهادی برای کانون سهامداران اینجا قابل مشاهده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس