کد خبر 1215073
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
بورس نمایه

افراد حقیقی در بورس امروز ۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام خساپا بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۴درصد یعنی هزار و ۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

ورق بورس برگشت؛ شاخص کل صعودی شد

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و  «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خساپا»، «برکت» و «فارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «فملی» و «شستا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سایپا حدود ۵۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۷۰میلیارد تومان بود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس