نمایه

بی‌اعتبار کردن هاشمی از سوی یک محفل خاص سیاسی نشان داد آن‌ها با از دست دادن شاه‌مهره‌های اصلی در انتخابات؛ یک سیاست‌مدار میانه‌رو با قامت متوسط را نیز قربانی می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - راه انداختن یک نمایش مشمئزکننده در کلاب هاوس از سوی برخی عناصر مشکوک نشان داد یک جریان سیاسی به دنبال اهدافی شوم در انتخابات است.

بی‌آبرو کردن ناحق رئیس شورای شهر تهران پیامی روشن است که برخی هیچ خط قرمز اخلاقی برای خود قائل نبوده و پس از راه انداختن یک برنامه زننده و غیر اسلامی با دادن آدرس‌های غلط به دنبال پاک کردن ردپاهای خود در این ماجراست. عجیب‌تر آن‌که پس از انتشار این برنامه اکانت های وابسته به جریان اصلاح‌طلب در فضای مجازی به‌جای اعتراض به عوامل بی‌اعتبار کننده محسن هاشمی، انگشت اتهام را به سمت و سویی بردند تا از آب گل‌آلود شده ماهی بگیرند.

بی‌آبرو سازی و لکه‌دار کردن حیثیت سیاسی وزندگی شخصی محسن هاشمی از سوی برخی عوامل مشکوک و یک بازیگر بدون نام با ملاحظات قابل‌توجهی روبرو است:

۱-درست در روزی که خبرهایی از آمادگی علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات از سوی برخی محافل به گوش می‌رسید، محسن هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اتهاماتی سیاه و سنگین از سوی چند فرد مرموز روبرو شد.

تا پیش‌ازاین تنها بخش‌هایی از حزب اصلاح‌طلب کارگزاران حامی لاریجانی بوده و می‌توان انتشار این برنامه ضد اخلاقی را وابسته به عواملی دانست که در جبهه اصلاحات تمایلی به مطرح‌شدن نام «لاریجانی» نداشته و هاشمی را قربانی حذف لاریجانی از معادلات پیش رو کردند.

پیش‌ازاین در جبهه اصلاحات میان بهزاد نبوی با اعضای تندرو چون حزب اتحاد اختلافات عمیقی بر سر نامزد کردن لاریجانی پدید آمده و شلیک سیاسی به هاشمی و قربانی کردن او پیامی درون‌گروهی برای یک بازی پیچیده‌تر است.

۲-زخم مخالفت با محسن هاشمی میان اصلاح‌طلبان عمیق و کهنه است: بخش رادیکال جریان اصلاح‌طلب در سال ۹۶ به‌شدت با پیشنهاد کارگزاران برای شهردار شدن محسن هاشمی مخالفت کرد و محمدعلی نجفی را علیرغم اطلاع از حواشی شخصی او به کرسی شهرداری تهران نشاند.

مخالفت با کارگزاران ریشه‌های عمیق‌تری نیز دارد؛ جایی که روزنامه شرق در نقد رهبران این حزب می‌نویسد: «اینکه غلامحسین کرباسچی می‌گوید کار سیاسی رودربایستی ندارد، بیش از آنکه نهیب به دیگران باشد، نهیب به خود و اعلام تغییر موضعی است که از چند سال پیش آن را آغاز کرده است؛ نزدیکی به نهادهای رسمی و مواجهه غیر انتقادی با این جریان‌ها در زمان و جغرافیای کنونی معنای دیگری دارد»

۳-عوامل سامان دهنده این نمایش ضد اخلاقی باهدف قرار دادن عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اهداف بالاتری را نیز نشانه رفته‌اند. در نشست خبری حزب اتحاد علی شکوری راد دبیر کل این حزب تندرو و مدافع همکاری با آمریکایی‌ها می‌گوید: اگر نامزد موردنظر آن‌ها در انتخابات تائید صلاحیت نشود؛ این جریان انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد!

۴-بی‌اعتبار کردن هاشمی از سوی یک محفل خاص سیاسی با اندیشه‌های کهنه امنیتی نشان داد آن‌ها با از دست دادن شاه‌مهره‌های اصلی در انتخابات؛ یک سیاست‌مدار میانه‌رو، در قامت متوسط را نیز قربانی می‌کنند تا نشان دهند، انتخابات دیگر بی‌معنا شده و حتی فضا برای امثال محسن هاشمی نیز وجود ندارد! بر این اساس شرکت در انتخابات بی‌مفهوم بوده و پروژه تحریم انتخابات کلید خواهد خورد.

۵-مدتی قبل اسحاق جهانگیری با آب‌وتاب از بازی مافیا در انتخابات خبر داد، جا دارد به ایشان تذکر داده شود که این بازی پرهیجان و بی‌فایده به‌قصد دوقطبی سازی انتخاباتی در همان قدم اول دامن حزب مطلوب معاون روحانی را گرفته و نشان داد حساسیت برخی دلسوزان نظام در برخورد قاطع با این شبکه اجتماعی چقدر به‌جا بوده و برگ برنده‌ای که تا دیروز اصلاح‌طلبان روی آن حساب می‌کردند؛ آن روی خودش را به آن‌ها نشان داده است.

۶- قوه قضائیه و نهادهای ناظر با حساسیت بیشتری بر عملکرد این شبکه اجتماعی آمریکایی دقت کرده و حداقل زمینه حضور مقامات سیاسی و دولتی در آن را موردبررسی دقیق قرار داده و تذکرات لازم در برخورد میان مقامات و رده‌های مختلف سرویس‌های خارجی داده شود.

یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تأکید مکتب انسان‌ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده‌شده است.

پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت این موضوع می‌فرمایند: همه‌چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مؤمن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان‌طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود. سرنوشت محسن هاشمی نشانه‌ای از بی‌اخلاقی‌های سیاسی در انتخابات است، به نظر برخی برای از دست ندادن منافع حضور در قدرت سخت مشغول کندوکاو پستو خانه برخی اشخاص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سوخته IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    13 0
    حالا مگر چه گفتن یکی بگوید من هم بدانم هر چند مخالف صد در هزار حزب ها و کسانی هستم که با ولایت زاویه دارند . مخصوصا با احمدی نژاد
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      1 0
      منم نمیدونم اما از اونجا که ورود به زندگی خصوصی تو کشور به معنی صیغه و ازدواج پنهان است احتمالا خبری از این دست دادن . البته کاری به صحت و سقمش ندارم اما این احتمال هست
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      متوجه نشدی ؟! کار ضد اخلاقی ... بی‌آبرو سازی ... لکه‌دار کردن ... زندگی شخصی محسن هاشمی ... عوامل مشکوک ... بازیگر بدون نام ! اللهُ اعلم ...
    • FR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      روابط خاص با یک خانم ظاهرا
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    2 2
    کمی هم درباره فرار کردن اصولگرایان از محمود احمدی نژادشان بگو و بنویس کسانی که مدعی معجزه هزاره سومی بودن احمدی نژاد بودن الان چی میگن؟
  • بازنشسته IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 0
    حقوق شورا باماهی۲۰ملیون را نگه دار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس