انفجار اتوبوس در افغانستان

درحالی که افغانستان در شوک انفجار مدرسه دخترانه در کابل است، منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند در پی انفجار عصر یکشنبه مین در مسیر حرکت اتوبوس...

به گزارش مشرق، درحالی که افغانستان در شوک انفجار مدرسه دخترانه در کابل است، منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند در پی انفجار عصر یکشنبه مین در مسیر حرکت اتوبوس در ولایت «زابل» ۱۱ غیرنظامی جان‌ باختند و ۲۸ تن مجروح شدند. همچنین در حادثه مشابهی که صبح امروز (دوشنبه) در ولایت «پروان» به وقوع پیوست، ۲ غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر مجروح شدند. 

براساس گزارش های محلی در این انفجار یک زن و دو کودک نیز ناپدید شدند. تاکنون هیچ شخصی و گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

انفجار مرگبار یک مین یک اتوبوس در افغانستان با ۱۱ کشته

بامداد امروز نیز یک اتوبوس مسافربری در شهرستان «شهرصفای» استان زابل در مسیر بزرگراه کابل- قندهار با یک بمب کنار جاده برخورد کرد که بر اثر آن براساس گفته مقامات محلی زابل ۱۶ نفر کشته و ۲۸ تن دیگر هم زخمی شده اند.

این حمله ۲ روز پس از آن رخ می‌دهد که روز شنبه تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار داد که در اثر آن ۶۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند و پیکر قربانیان روز یکشنبه در آیینی در کابل به خاک سپرده شدند.

مدرسه دخترانه سیدالشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس