کد خبر 1214961
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
انجام نظرسنجی جدید و مخالفت با برگزاری المپیک

نظرسنجی جدید صورت گرفته باز هم‌ نشان از مخالفت شهروندان ژاپنی با برگزاری المپیک دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از ۳ ماه به بازی‌های المپیک توکیو زمان باقی مانده، نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از شهروندان ژاپنی مخالف برگزاری بازی‌ها هستند.

با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن، شرایط اضطراری در توکیو و چند منطقه دیگر تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شد، همین این سوال را به وجود آورده که آیا المپیک برگزار می‌شود؟

این نظرسنجی روزهای ۷ تا ۹ می (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت) جمع‌آوری شده که ۵۹ درصد پاسخ دهندگان درخواست لغو بازی‌ها را داشتند و ۳۹ درصد نیز اعلام کردند بازی‌ها باید برگزار شود. تعویق المپیک جزو گزینه‌ها نبود.

در میان افرادی که موافق برگزاری المپیک بودند ۲۳ درصد گفتند مسابقات باید بدون حضور تماشاگران باشد. حضور تماشاگران خارجی در المپیک ممنوع است و در خصوص تماشاگران داخلی در روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظرسنجی دیگری هم آخر هفته توسط TBS NEWS انجام شد که ۶۵ درصد خواستار لغو یا تعویق المپیک شدند.

با وجود شیوع ویروس کرونا، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن بارها اعلام کرده بازی‌های توکیو برگزار خواهد شد. جان کوتز یک مقام ارشد کمیته بین‌المللی المپیک نیز روز گذشته در مصاحبه‌ای با اشاره به نگرانی ژاپنی‌ها برای المپیک اعلام کرد هیچ سناریویی تعریف نشده که بازی‌ها نباید برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس