کد خبر 1214924
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
رحمانی فضلی: شکست ترامپ برای مردم خوشحال کننده بود/ سال ۹۹ سال سختی بود

رحمانی فضلی می‌گوید: تفسیر حقوقی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری از ابلاغیه انتخابات شورای نگهبان مبنای عمل ماست و منتظر تفسیر این معاونت هستیم.

سرویس سیاست مشرق - روزگذشته عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با اشاره به ابلاغیه اخیر شورای نگهبان و اجرای آن از سوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات موظف شده رجال سیاسی را تعریف و تفسیر کند و شرایطش را بگوید. این مسئولیت کاملاً بر عهده شورای نگهبان است که شورای نگهبان هم این کار را انجام داد و به وزارت کشور ابلاغ کرد.

البته وزیر کشور در بخش قابل‌توجه از سخنان خود گفته است: «ابلاغیه در حکم قانون باید از سوی رئیس‌جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، گفت: تفسیر حقوقی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری از ابلاغیه انتخابات شورای نگهبان مبنای عمل ماست و منتظر تفسیر این معاونت هستیم.»

به نظر این دو بخش از سخنان رحمانی فضلی در مغایرت با یکدیگر قرار دارد؛ زیرا معاونت حقوقی ریاست جمهوری حق دخالت در امور بالادستی و سیاست های کلی نظام ازجمله تعیین مصداق رجل سیاسی در انتخابات را ندارد.

روز گذشته وزیر کشور با یک بام و دوهوا کردن موضوع از یک‌سو بر ابلاغ اخیر شورای نگهبان صحه گذاشته و از سوی دیگر سپری برای خود در مقابل فشار دولت در عدم اجرای ابلاغیه ایجاد کرده است.

پر واضح است که این ابلاغیه شورای نگهبان در حکم قانون نیست و شورای نگهبان تنها بر اساس حق قانونی‌اش در نظارت استصوابی، اقداماتی که منجر به تایید و یا عدم صلاحیت افراد می‌شود را مکتوب کرده است تا از ثبت نام افراد فاقد صلاحیت جلوگیری شود و اینبار مثل سال‌های قبل، شاهد حضور افراد عجیب و غریب در وزارت کشور نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    14 0
    به زودی و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند فهمید که یک من ماست خیانت شان بر علیه کشور. چقدر کره در زندان و دادگاه دارد.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    13 0
    اگر رفتارش یه بام و دو هوا نبود ۸ سال وزیر نمی موند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس