ایکسونامی

ساخت این مستند حدود ۸ ماه به علاوه یکسری پژوهش‌های اولیه زمان برده است. ایده ساخت این مستند تقریباً از زمان ساخت قسمت اول مستند «ایکسونامی» در ذهن من شکل گرفت.

به گزارش مشرق، محسن آقایی کارگردان «ایکسونامی» از ساخت مستند «دیوارکش» از همین مجموعه مستند با محوریت «نسبت امر جنسی و سیاست» خبر داد. آقایی کارگردان سینمای مستند که پیش‌تر مستندهای «پرزیدنت آکتور سینما» و «ایکسونامی» را ساخته بود درتازه‌ترین مستند خود بیان کرد: چندی پیش مستند «ایسکونامی ۳؛ دیوارکش» را به سرانجام رساندیم. در ادامه مجموعه مستندهای «ایکسونامی» با موضوع زیست جنسی، در قسمت «دیوارکش» موضوعی را بررسی کردیم که از قدیم چالش اجتماعی جامعه ما بوده و هنوز نیز هست؛ یعنی بحث ارتباط امر جنسی و سیاست.

این مستندساز ادامه داد: طی این مستند با نگاهی به جریانات مختلف پیش از انقلاب، بعد انقلاب و مختصرا خارج از کشور به بررسی این موضوع و تبعات و حواشی آن پرداخته‌ایم. امیدوارم این فیلم به سرنوشت کارهای قبلی من در کوران اتفاقات مواجه نشود و فرصتی باشد تا به این موضوع مهم پرداخته شود.

وی عنوان کرد: ساخت این مستند حدود ۸ ماه به علاوه یکسری پژوهش‌های اولیه زمان برده است. ایده ساخت این مستند تقریباً از زمان ساخت قسمت اول مستند «ایکسونامی» در ذهن من شکل گرفت؛ یکی از موضوعاتی که در «ایکسونامی» مجال پرداخت به آن پیدا نشد موضوع تاثیر و تأثر امر جنسی و سیاست بود که برای فهم و درک آن نیاز به ساخت مستندی مجزا داشتیم. امیدوارم با حساسیت‌هایی که در فیلم وجود دارد و علی رغم نکات حساسی که بررسی کرده است، مجوز پخش بگیرد و امکان انتشار گسترده آن فراهم شود.

این کارگردان در ادامه مطرح کرد: ما در این مستند محدود به جناح خاصی عمل نکردیم، با نمایندگان همه جناح‌های سیاسی کشور گفتگو داشتیم و سعی کردیم هر نقدی که به هریک جریانات سیاسی وارد است، بدون هیچ ابایی مطرح کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    آرزوي موفقيت براي براي جناب آقايي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس