خروج پول از کشور با ارز دیجیتال/ تولید بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است

کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال گفت: در بسیاری از کشورهای دیگر به دلیل عدم امکان رصد تراکنش‌ها ارزهای دیجیتال، نگرانی در خصوص خروج سرمایه ایجاد شده به همین دلیل معامله این ارزها با ممنوعیت همراه است.

به گزارش مشرق، محمد کاظمی، کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال، با اشاره به خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور اظهار کرد: خرید فروش ارز دیجیتال به دلیل بارگذاری در فضای بلاک چین قابلیت رصد ندارد و  امکان دریافت مالیات از این بخش را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

رمز ارزها؛ در کشاکش سود و زیان

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر به دلیل عدم امکان رصد تراکنش ها، نگرانی در خصوص خروج سرمایه ایجاده شده به همین دلیل معامله این ارزها با ممنوعیت همراه است.

وی افزود: خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به نوعی می‌توان سرمایه گذاری کاذب تلقی کرد و منابعی که می‌تواند در بخش مولد اقتصاد هزینه شود، صرف سفته بازی می‌شود.

کاظمی بیان کرد: خروج ارز در کشور آن هم در زمانی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دارایی ارزی کشور کاهش یافته است می‌تواند تاثیرات منفی بر اقتصاد داشته باشد.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرد: سرمایه گذاری در هر بخش اقتصاد نیازمند آگاهی از متغیرهای موثر بر جریان فعالیت آن دارد و ورود هیجانی به این بازار می‌تواند مشکلاتی مانند سرمایه گذاری زیان برخی از مردم در بورس را به همراه داشته باشد.

وی افزود: ارزهای دیجیتال متولی مشخصی ندارد و ارزش گذاری آن کاملا از میزان تقاضا مردم تاثیرپذیر خواهدبود که از این لحاظ سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را با ریسک فراوانی مواجه خواهد کرد.

کاظمی بیان کرد: نمونه این نوسانات قیمت را می‌توان در عبور قیمت یک بیت کوین از ۶۳ هزار دلار عنوان کرد و پس از این افزایش بی سابقه قیمت آن به حدود ۵۶ هزار کاهش یافت، زمان ورود سرمایه گذار در این نوسانات می‌تواند زیان هنگفتی را تحمیل کند.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرد: بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بخش‌های مولد مانند تولید است که در صورت توسعه این بخش همه جامعه از آن ذی نفع خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی خان IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 0
    ، الان در بورس نزدیک ۳۰ میلیون تومن در صنعت تپکو اراک سرمایه گذاری کردم نزدیک دو سال هست که پولم اونجا مونده زیاد نخواستیم بشه خود پولم را بدید که نمیتونم بفروشم حتی با ۳ میلیون زیان بدید ،
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    دولت با نادانی و منفعت طلبی، بازار بورس را نابود کرد و حالا باید شاها عواقب آن باشد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    حدود 750هزار میلیارد تومان پول مردم تو بورس ایران پودر شد کسی واکنش نشون نداد بجز خود مردم الان این کارشناس داره برای جیب دولتی ها اظهار نگرانی میکنه ؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    بورس خریداری نداره و حتی با تزریق پول هم نمیشه جلوی افتش را گرفت،امروز با شش میلیون ضرر فروختم
  • زمان میرزامحمدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    سرمایه
  • MD ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    هرجا شک کردید مردم می‌خوان ریالی سود کنند ، نابودشان کنید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    رمز ارز چه استخراجش وچه معامله وسایر بهره برداریهاش فعلا باید ممنوع باشه تا همه جوانب امور کارشناسی و روشن بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس