جزئیات فرآیند قانونی قلع وقمع ویلای مجلل و میلیاردی در تبریز+ عکس - کراپ‌شده

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی درخصوص فرآیند قانونی قلع وقمع ویلای مجلل و میلیاردی در تبریز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، داداش نصیری در تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: قلع و قمع ویلای مجلل در تبریز پس از طی فرآیندهای قانونی، ابلاغ اخطاریه توقف عملیات توسط ماموران جهادکشاورزی به متخلفان، تهیه صورت جلسه با حضور ماموران نیروی انتظامی، ارائه گزارش به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به دلیل عدم توجه متخلف به اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون برای توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز و اخذ دستور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون از طریق مراجع قضایی صورت پذیرفته است.

وی در خصوص فرآیند قانونی اجرای این حکم گفت: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب سال ۱۳۷۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن مصوب ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها را ممنوع نموده و تشخیص ضرورت تغییر کاربری را منوط به موافقت و اجازه کمیسیون تبصره یک ماده یک موضوع این قانون دانسته است به این ترتیب، اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز نیستند در اراضی کشاورزی مبادرت به هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی بدون اخذ مجوز از کمیسیون مذکور نمایند.

نصیری با بیان اینکه به منظور مقابله با امر تغییر کاربری غیرمجاز، ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری تدابیری را پیش بینی کرده است، افزود: به موجب تبصره یک ماده ۱۰ قانون، ماموران جهاد کشاورزی مکلفند به محض مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز به متخلف اخطار توقف عملیات دهند تا به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت تعیین تکلیف یا اخذ مجوز مراجعه کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه اخطاریه توقف عملیات توسط ماموران جهادکشاورزی به متخلفان ابلاغ شده و مراتب با حضور ماموران نیروی انتظامیصورت جلسه می شود، افزود: در صورت عدم توجه متخلف به اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون برای توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکلف به ارائه گزارش به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و اخذ دستور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون می باشد و به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ماموران جهادکشاورزی مکلفند پس از طی فرآیند قانونی پیش بینی شده، نسبت به قلع و قمع تمام تغییر کاربری های غیر مجاز اقدام و وضعیت را به حالت سابق اعاده نمایند. این عملیات اجرایی در حضور نمایندگان اعزامی دادستان و ماموران انتظامی صورت گرفته و مراتب قلع و قمع صورت جلسه می گردد.

وی با بیان اینکه همچنین، به موجب مقررات موضوعه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پس از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون و قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز، مکلف است علیه متخلفان اقدام به طرح دعوی جهت مطالبه خسارات وارده به زمین کشاورزی ناشی از تغییر کاربری غیر مجاز نماید تا به حکم دادگاه، خسارات وارد شده توسط محکومٌ علیه پرداخت شود، گفت: در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ویلای مجلل در منطقه باسمنج شهرستان تبریز در اقدامی قاطع از سوی مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز و با همکاری دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان و نیروی انتظامی با استفاده از تجهیزات ویژه قلع و قمع شد.

نصیری با بیان اینکه این ویلای مجلل کهبه صورتغیر قانونی در منطقه باسمنج شهرستان تبریز و در اراضی حاصلخیز کشاورزی در حال تکمیل شدن بود، با اقدام قاطع قضایی - اداری قلع و قمع گردید تا به متجاسران به قانون هشدار جدی داده شود، از هرگونه اقدام غیر مجاز برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خودداری کنند، افزود: صیانت از خاک کشاورزی به عنوان بستر سازنده غذای انسان، وظیفه ای است که بر دوش امور اراضی گذاشته شده تا با اقدامات قانونی حافظ امنیت غذایی ملت باشد.

وی گفت: مدیریت امور اراضی آذربایجان شرقی به متجاسران و دلالان و سوء استفاده کنندگان هشدار جدی می دهد تا از هرگونه اقدام منتهی به تفکیک، افراز، قطعه بندی و تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها به صورت جدی خودداری کنند.

جزئیات فرآیند قانونی قلع وقمع ویلای مجلل و میلیاردی در تبریز+ عکس

جزئیات فرآیند قانونی قلع وقمع ویلای مجلل و میلیاردی در تبریز+ عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • فرشته عربپور IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    88 10
    به امید آن روز که ویلاهای روحانی و جهانگیری و آخوندی تخریب شود
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 1
      پاچه خواری ممنوع.
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 0
      همه ی همه
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      12 0
      الا لعنةالله علیهم.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    16 46
    خوب زمین خودش بوده ، ما الان زمین کشاورزی داریم می‌خوام خونه بسازم به کسی چه ربطی داره
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      42 3
      من هم وطن خودمه میخوام بیام اون قسمتش را خراب کنم به کسی چه ربطی داره ؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      3 0
      شما با تخریب کشاورزی ، باعث از بین رفتن امنیت غذایی کشور می شوید . تو همه کشورها ، کشاورز حق ساختن داخل زمین کشاورزی ندارد و جرم بزرگی است . برخی کشاورزان بنا بر سفارش دلالها ویلا می سازند و سپس دلال بی شرف ، آن را به یک نفر از شهر های بزرگی مثل تهران می فروشند .
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    40 2
    آقا جان تا اینجا که ساخته شده کجا بودید حالا که ساخته شده خراب میکنید نذارید بسازند که بعدد بیاید خراب کنید
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 0
      احسنت اصل کار اینه
  • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    31 6
    اگر به دولت از طریق یک کمسیون ساختگی مقداری واریز میکرد، همه چی حل میشد، قانون اسلامی
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      3 8
      کمتر صحبت کنی به نفعته
    • ... IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 3
      مرگ بر ضد دین
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    اگر فردی تخلف کرد باید امکانات ملی را از بین ببرید ؟ اینهمه ملت صدقه بگیر شده اند تعدادی را هدایت کنید به سمت این کاخها .
  • حسین جعفرپور IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    باید از زمینهای کشاورزی پاکسازی بشوند ای کاخها
  • مهدی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    اسم طرف را هم اعلام کنید تاهمه بشناسند اورا
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    اینا رو بکنین پارک علم فناوری چخار تا جوون توش از دسی که خوندن استفاده کنن حیف نیست
  • از شهرستان سراب IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    اطراف شهر سراب و روستاهای اسبفروشان و سردها و بیجند و... بقدری ویلاها و خانه باغهای زیادی احداث شده متاسفانه دادگستری و دادستانی کاری با انها ندارند
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    کجا بودید الان دارید خراب میکنید
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    سلام، ببخشی از خیلی وقت پیش قرار بوده که وزارت جهاد کشاورزی نزاره تو زمینهای کشاورزی ویلا ساخته بشه ام متاسفانه در اکثریت مناطق کشور ساخت وساز صورت گرفته واین یعنی نابودی کشاورزی ومراتع ونابودی گیاهان داروی، برا مثال بیایید منطقه پیام مرند زو نگاه کنید تا بیخ کوهها رو تخریب کردن و ویلا ساختن، اینا باید اساسی پیگیری بشه ومسببان که اول خود مسوولان هستن برخورد بشه
  • حامد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 3
    الان درست شدانصف مشکلات حل شد! فک کنم لودربزنه اون گنبدی روهم بیاره پایین رفتیم برای حل شدن کل مشکلات تشکرمیکنیم ازجناب آقای داداش نصیری وهمکارانشون:/
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 2
    اوناییکه میسازن و تمومشم میکنن چی، احتملا بند پ قانون و استفاده میکنن
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 0
    با نگاهی به پس زمینه عکس اول می بینید که همه اطراف این ملک حصار کشی شده و پر از ویلاست حالا فقط قطعه این ملک زمین زراعی بوده؟ در منطقه باسمنج و دره های سرسبز آن هزاران ویلا ساخته شده و موجود است و زمین و باغی به شکل سابق نمانده . اکثر مسئولین ریز و درشت ادارات هر کدام چندین ویلا دارند و امکانات لازم توسط همین ها پای ویلاها آورده میشود تا قیمت منطقه و ملکشان بالا بصورت انفجاری بالا رود و البته همه جا همینطوریست. بنظرم صاحب این ملک خواسته تک خوری کنه و حق و حساب یک عده رو نده که زمینش زدند تا بقیه حساب کار دستشان بیاید. البته با یک میلیارد اونجا نمیتونی یک باغ ویلای محقر و داغون بخری . رقمها بالای چند میلیارد و چندین ده میلیارده و شده بهشت دلالان و زمین خواران و واسطه ها.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    ایک ویلا رو کی میساخته چرا اسمشو اعلام نمیکنن
  • محمد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    الان قلع و قمع کو احیانا؟؟؟!!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 3
    از بس که این تبریزی ها ،مال بقیه اقوام و استانهای ایران زمین رو خوردن!!! حالا باید ویلای اینجوری هم بسازند و در بلوچستان مردم سقف بالای سرشون نباشه
    • خداداد IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      1 0
      اگر شما هم مثل تبریزی ها عقل داشتید عقب مونده نبودید چرا تهمت به ملیت میزنی مواظب حرفات باش تبریز شوخی بردار نیست
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      1 0
      هموطن عزیزتبریزیهاحق کسی رانخوردن ووضع مالی آنها نیز مثل سایر مناطق دیگر است وبودجه تبریز نیز ازتهران تعیین میشود .وطرق آمار پنجاه درصد ثروت ایران در تهران است واین ویلا چند میلیاردی نیز متعلق به قشر خاصی است ومافقط مثل بقیه انهارا تماشا می کنیم
  • آذری IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    عجب مملکتی داریم بخدا اول اجازه میدن بسازه بعدش میان چندین میلیارد و با خاک یکسان کنند،خاک عالم تو اون سرتون با قانون هاتون ،ملک خودشه پول خودشه آخه به شماها چه ربطی داره مثلاً اگه ویلا نمیساخت میومد اونجا گندم می‌کاشت اگه راست میگیدو دغدغه شما کشاورزی کوههاودشتها را در اختیار مردم به صورت مشروط بزارید تا کاشت کنم من خودم چند هکتار زمین حاصلخیز دارم که پانزده ساله بی استفاده مونده در حالی که کسانی که در اون اطراف خانه باغ و حصارکشیدن کاملا ابادشده و داخل حصار کشت هم میکنند و مایحتاج خود را تامین میکنند(التماس تفکر)
  • یراقی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 2
    برای ساخت خانه باغ 40 یا 50 متری از چه ارگانی مجوز میگرند و شرایطش چیه ؟
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    اینو باید همون روز اول که شروع میکنه جلوشو بگیرن ،با این هجم از تخریب و مواد بتنی و میلگرد و غیره اونجا دیگه به درد کشاورزی نمیخوره
  • نادر IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    خوب این آقای مدیر اراضی و دادستان چرا به داد باغات اسکو بغل گوش تبریز نمی‌رسند.
  • علی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    واقعا جای تاسف داره میلیاردها تومان پول حیف و میل شد تا بحال کجا بودین مدیریت ضعیف به این میگن
  • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    آیا واقعا با این کار به رونق کشاورزی کمک کردین? نه تنها کمک نکردید بلکه موجب دلسردی کشاورزان شدید شما فقط خرابکاری بلدید.
  • علوی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    فقط مرد باشن اسم مالک رو اعلام کنن!!! باور کنیم قاطعانه وبدون ملاحظه! عمل میکنن نه شوو!! ونمایش!
  • ناشناس IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    به نظر من هم زمین زراعی لازمه هم ویلا.برا هر کدوم یه جایی رو تعیین کنن.هر کی دوس داره کشاورزی کنه .هر کی دوس داره ویلا بسازه.این که دیگه دعوا نداره.همش مردم آزاری.
  • قره چمنی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    برزن پول می گیره از کنار ش می گذاره آنوقت قوه قضائیه باید زحمت تخریبش را بکشد قبل از تخریت باید بازرسان شهرداری وکشاورزی تنبیه بشوند وبعد تخریب کنند
  • آتاکشی پوفتحی الهی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    به شکل فجیعی بافت طبیعی آن منطقه را از بین برده اند نه حریم رودخانه باقی مانده و... علت اینکه به دیگر ویلا سازان و ویلاداران جواب اینچنینی نمی دهند چیست، فکر میکنم اعمال قانون در پی یک لجاجت بوده باشد و گرنه صدها ویلاسازی در زمینهای کشاورزی و باغی در اطراف شهرهای اقماری تبریز صورت نمیگرفت
  • قادر رنجبر IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    کاملا مغرضانه وبدون عدالت وبی شرف این عمل صورت گرفته نما گار اون ویلا من هستنم اصلا کار من نما کاری در آن منطقه هست اولا ان ساختمان محقر که تنها دو اتاق در طبقه فوقانی یک سالن 60مترزی در طبق همگف ویک استخر 16 متری در مقابل ویلای آقای نیکجو با چند هزار کتر زیر بنا ویلای اول بنفشه وصدها ویلای بیست برابر بزگتر که جهادی های محترم واقایان اراضیو غیره با ذریافت رشوههای کلان یک تلونک هم حساب نمیشه جمع کنید این تعفن را به وللاه خسته شدیم ضمنا هر کجا لازم باشد اماده ارایه توضیح هستم
  • حسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    امثال آن ویلا درآنجابسیاراست فکرمیکنم علت تخریب شبیه بودن نما به گنبدکاخ سفید میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس