کد خبر 1214234
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
همه گیری کرونا

هند و چند کشور آسیایی و آفریقایی طی روزهای اخیر با بیشترین موارد ابتلا به کرونا و تلفات ناشی از این بیماری روبرو بوده‎اند.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته تصاویر بی سابقه‌ای از همه گیر کرونا منتشر شده که با یکدیگر متفاوت بوده است؛ در میان ثروتمندترین کشورهای جهان، محدودیت‌ها و واکسن با منابع کافی، که عرضه اولیه دوزهای جهانی را در انحصار خود درآورده‌اند، باعث کاهش مبتلایان و مرگ و میرها در این کشورها شده است؛ اقتصاد به آرامی گشوده شده و محدودیت‌ها برداشته شده است؛ زندگی نزدیکتر به حالت عادی شده و تصور غلط از پایان همه گیری جهانی را ایجاد می‌کند.

به گزارش «گاردین»، در حقیقت، همانطور که «تدروس آدهانوم»، رییس سازمان بهداشت جهانی، گفته است در ۲ هفته گذشته موارد بیشتری نسبت به کل ۶ ماه اول همه گیری گزارش شده است، که آسیای جنوبی بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد.

این مورد توسط یونیسف نیز تکرار شد؛ بیانیه این نهاد بین المللی می‌گوید هنوز راه طولانی برای رسیدن به پایان همه گیری باقی مانده است.

بر اساس این بیانیه، «موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جنوب آسیا، به ویژه در نپال، سریلانکا و مالدیو با سرعت نگران کننده‌ای رو به افزایش است؛ کل سیستم‌های بهداشتی ممکن است از بین بروند و به از دست دادن فجیع جان افراد منجر شود؛ علاوه بر جنوب آسیا، در سایر مناطق جهان نیز شاهد شرایط نگران کننده‌ای هستیم.»

در حالی که هند بار دیگر رکوردهای جهانی در مورد موارد جدید ابتلا و جان باختگان را شکست، این سوال که چگونه باید در مقابل این همه گیری ایستاد، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است.

در خط مقدم، این سوال نگران کننده وجود دارد که چگونه تولید و تحویل واکسن را افزایش دهیم تا از توزیع عادلانه تری اطمینان حاصل کنیم.

بر اساس آمارها فقط دو دهم درصد از ۷۰۰ میلیون واکسن توزیع شده تاکنون به کشورهای کم درآمد ارسال شده است.

«گوردون براون»، نخست وزیر اسبق انگلیس در جلسه توجیهی سازمان بهداشت جهانی، گفت «این یک فاجعه ساخته شده به دست بشر است؛ با عدم ارسال سریعتر واکسن به هر کشوری، ما در حال انتخاب هستیم که چه کسی زندگی می‌کند و چه کسی می‌میرد.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس