کد خبر 1214184
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
علیزاده از کسب آخرین سهمیه المپیکی کشتی فرنگی بازماند

«ناصر علیزاده» فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای گزینشی المپیک با شکست برابر حریف صربستانی از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و سهمیه المپیک را از دست داد.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی گزینشی المپیک در سطح جهانی از روز پنجشنبه در صوفیه بلغارستان آغاز شد و امروز (شنبه) با شناخت نفرات برتر و تعیین تکلیف ۱۲ سهمیه کشتی فرنگی در المپیک توکیو به کار خود پایان می‌دهد. نفرات راه یافته به فینال ۶ وزن المپیکی سهمیه می‌گیرند.

تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ موفق به کسب ۳ سهمیه و در پیکارهای گزینشی المپیک در قاره آسیا که فروردین ماه در قزاقستان برگزار شد ۲ سهمیه گرفته و تنها در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه نگرفته است.

«ناصر علیزاده» دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا امروز (شنبه)  در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر «رامون بتچارت» از سوئیس را شکست داد و در دور دوم در یک مبارزه سخت و نفس‌گیر اما حساب شده «ماتسو سوومی» از ژاپن را با نتیجه یک بر یک (کسب امتیاز آخر) از پیش رو برداشت.

علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «زورابی داتوناشویلی» کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از صربستان و دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و با همان تاکتیکی که برابر حریف ژاپنی به پیروزی رسیده بود برابر این حریف مکار شکست خورد و نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند تا در ادامه سهمیه المپیک بگیرد.

این مبارزه با نتیجه یک بر یک به سود حریف صربستانی به پایان رسید. دو کشتی‌گیر در تایم نخست به دنبال آن بودند تا پوئن اخطار را به حریف بدهند و بسیار کم‌کار ظاهر شدند و در ادامه داوران پوئن اخطار نخست را به نماینده کشورمان داد اما در ادامه حریف باهوش صربستانی توانست پوئن اخطار بعدی را بگیرد و با حفظ این نتیجه و به دلیل کسب امتیاز پایانی برنده این مبارزه شد.

به این ترتیب داتوناشویلی در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف «داویت چاکوتادزه» دارنده مدال طلای المپیک از روسیه برود.

دیگر مبارزه نیمه‌نهایی این وزن را «ایوان وکلک» از کرواسی با «کریستوفر زاکاریاس برگ» از سوئد برگزار خواهند کرد. «متهان باشار» دارنده دو مدال طلای جهان از ترکیه با شکست از حریف سوئدی مانند نماینده کشورمان سهمیه المپیک را از دست داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس