کد خبر 1214051
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
اینفانتینو: باشگاه‌های سوپرلیگی باید عواقب کارشان را بپذیرند/ از یوفا و رئیس آن حمایت می‌کنم

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با مجازات بنیان‌گذاران سوپرلیگ اروپا چندان هم مخالف نیست.

به گزارش مشرق، جانی اینفانتینو رئیس فیفا به انتشار خبر محرومیت بالقوه یوفا برای سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس و رئال مادرید از رقابت‌های 2 فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا واکنش نشان داد و به نوعی آن را تأیید کرد.

این سه باشگاه، باشگاه‌هایی هستند که هنوز انصراف خود از حضور در سوپرلیگ را اعلام نکرده‌اند و یوفا هم قصد دارد آنها را مجازات کند. این در حالیست که گفته می‌شود یوفا 9 باشگاه دیگر بنیان‌گذار سوپرلیگ را هم با وجود انصراف‌شان از این رقابت‌ها با کاهش درصدی از درآمدها و پاداش‌های فصل آینده‌شان معادل 15 میلیون یورو جریمه نقدی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فیفا سوپرلیگ اروپا را محکوم کرد

اینفانتینو در این خصوص به نشریه اسپانیایی آ اس گفت: من پیش از این موضع خودم و فیفا را در خصوص این موضوع بسیار شفاف بیان کرده‌ام. ما حامی یوفا در نفی سوپرلیگ هستیم. فیفا هم مخالف تشکیل این تورنمنت است و همواره با هر نوع رقابتی که خارج از ساختارهای بین‌المللی فوتبال و تهدید کننده یکپارچگی و تمامیت الزامی هرم این ورزش که حلقه ارتباطی میان فوتبال پایه و آماتور با ستاره‌های طراز اول است ، مخالف بوده‌ و خواهیم بود.

رئیس فیفا افزود: با این حال، وظیفه خودم می‌دانم که تمامی طرفین را به ورود به یک رایزنی سازنده و مسالمت آمیز برای دستیابی به راه حل‌های مثبت دعوت کنم. وظیفه ما به عنوان نهاد اداره کننده فوتبال این است که درهای این سازمان را برای همه باز بگذاریم. بگذارید من خیلی شفاف بگویم که فیفا و من به شخصه حامی یوفا و رئیس آن علیه سوپرلیگ هستیم. اما باید قدم‌های بعدی را با احتیاط برداریم چون این مسئله بغرنج است است که فراتر از یک تورنمنت ساده است و اکوسیستم جهانی فوتبال را درگیر کرده است. در مورد مجازات‌های تعیین شده هم نهادهای ذی‌صلاح و مستقل باید ارزیابی کنند که چه اقداماتی در این خصوص باید انجام شود. بنابراین من نمی‌توانم درباره‌اش نظر بدهم اما مشخصاً نمی‌توانم اعمال چنین مجازات‌هایی را در سطح ملی، قاره‌ای و جهانی رد کنم. من یک بار گفته‌ام و آن را دوباره تکرار می‌کنم. یک باشگاه یا باید بپذیرد که بخشی از ساختار فوتبال است یا باید عواقب آن را قبول کند. این خیلی واضح است و من مطمئنم که آنها این موضوع را می‌دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس