کرونا در محیط شغلی

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: میزان درگیری افراد با ویروس کرونا در مشاغل مختلف، متفاوت است.

به گزارش مشرق، ایرج خسرونیا، افزود: هر فردی که در محیط بیرون از خانه کار کند، بیشتر در معرض آلودگی‌ها قرار دارد. همچنین مردان به دلیل کار در محیط خارج از خانه و ارتباط بیشتر با مردم، بیشتر از زنان گرفتار ویروس هستند.

بیشتر بخوانید:

اینجا کرونا دست به دست می‌شود

وی با اشاره به اینکه میزان درگیری افراد با ویروس کرونا در مشاغل مختلف متفاوت است، ادامه داد: فردی که در یک دفتر کار تنها فعالیت می‌کند، به طور حتم کمتر در معرض آلودگی قرار دارد اما شغل‌هایی مثل پرستاری، پزشکی، کارمندان بانک‌ها و…، بیشتر در معرض خطر ابتلاء هستند.

به گفته رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بر اساس آمارهای موجود، تعداد مردانی که درگیر کرونا شدند، نسبت به زنان بیشتر است و همچنین افراد کارمند در مقایسه با آنهایی که در خانه هستند نیز بیشتر مبتلا شده اند.

خسرونیا با عنوان این مطلب که بیشترین مرگ و میر در میان افرادی است که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، به استفاده از دو ماسک اشاره کرد و افزود: استفاده همزمان از دو ماسک مؤثر است اما برخی از افراد که مشکلات قلبی و ریوی دارند، در صورت زدن دو ماسک، اکسیژن خونشان پایین می‌آید و تنگی نفس می‌گیرند، به همین دلیل آنها نمی‌توانند همزمان از دو ماسک استفاده کنند.

وی بر رعایت صحیح پروتکل‌ها در کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری تاکید کرد و گفت: متأسفانه بعضاً شاهد مواردی از نقض قرنطینه افراد کرونا مثبت هستیم که باعث می‌شود بیماری در سطح جامعه بچرخد و گسترش یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس